Page 51 - PC Master τ. 281

51
PC Master
τέρατα. Όσο δυναμώνουν, γίνονται πιο ισχυρά, αναλόγως της
ικανότητας (μεγαλύτερη εμβέλεια αν είναι Aura, περισσότερη
ζημιά αν είναι επιθετικό gem κ.λπ.).
SKILL ΤREE LEVEL: OVER 1.350!
Και φτάνουμε λοιπόν στο Yggdraskill (αν και μερικοί το απο-
καλούν Skilldrasil), το πιο μεγάλο skill tree που έχω δει ποτέ μου
σε RPG, με 1.350 skills που στην αρχή πελαγώνεις, μόνο που το
βλέπεις. Τα πράγματα όμως δεν είναι τόσο άσχημα όταν αρχίζεις
να συνηθίζεις το δέντρο: πρώτα απ’ όλα υπάρχουν «δρόμοι» και
οι περισσότεροι κόμβοι που συνδέουν τα μονοπάτια είναι απλά
+10 σε ένα από τα τρία στατιστικά, ενώ υπάρχουν και πολλά
skills που βελτιώνουν παθητικά στατιστικά, όπως armor/mana/
health (για αυτό λέγεται και Passive Skill Tree).
Υπάρχουν όμως και κάποια nodes-κλειδιά, με ιδιότροπες ικανό-
τητες.
Το Ancestral Bond σάς επιτρέπει να χρησιμοποιείτε δύο Totems
ταυτόχρονα (κανονικά μπορείτε να έχετε μόνο ένα ενεργό το-
τέμ)… αλλά τα κανονικά, επιθετικά spells σας (εκτός από Traps/
Mines δηλαδή) δεν προκαλούν πια καθόλου ζημιά.
Το Chaos Inoculation σάς δίνει πλήρη ανοσία στο Chaos Dam-
age (επικίνδυνο είδος ζημιάς που αγνοεί την ασπίδα σας), αλλά
πλέον θα έχετε μόνο ένα (ναι, ένα) hit point.
Το Unwavering Stance σάς αφαιρεί την ικανότητα για Evade…
αλλά δίνει πλήρη ανοσία στα Stuns.
Υπάρχουν αρκετά ακόμη τέτοια παράξενα skill nodes. Με μία
ματιά, μερικά από αυτά φαίνονται… επικίνδυνα με θεότρελους
περιορισμούς. Ποιος ζουρλός θα έπαιρνε το Chaos Inoculation για
να έχει ένα μόνο hit point; Η αλήθεια είναι υπάρχει στρατηγική:
αν δεν έχεις hit points, δεν μαζεύεις αντικείμενα που δίνουν
health και επικεντρώνεσαι μόνο σε Energy Shield, φτιάχνοντας
μία τεράστια ασπίδα. Αντίστοιχα, πλέον δεν υπάρχει ανάγκη για
health points, ελευθερώνοντας πολύτιμο χώρο στο Flask Belt
(
γιατί να έχεις health potion όταν έχεις μόνο ένα hit point;). Τέ-
λος, τα πιο επικίνδυνα τέρατα του παιχνιδιού που κάνουν Chaos
Damage, είναι εντελώς ακίνδυνα για εσάς.
Αυτά τα nodes είναι μερικές φορές απομακρυσμένα και θα
πρέπει να χαράξετε μία συγκεκριμένη πορεία μέσα στο skill tree
για να τα φτάσετε, αλλά πολλές φορές αξίζει τον κόπο. Πρέπει
να σημειωθεί ότι (αν και δεν υπάρχει «λάθος» τρόπος να φτιάξεις
έναν χαρακτήρα), το Path of Exile δεν χαρίζει κάστανα: όσο επι-
θετικό και αν θέλετε να φτιάξετε τον ήρωά σας, θα πρέπει να
του δίνετε πάντα και αμυντικά skills, health και resistances. Σε
αντίθεση με άλλα RPGs, ένας γνήσιος glass cannon χαρακτήρας
που αγοράζει μόνο επιθετικά skills, είναι σχεδόν καταδικασμένος
στα δυσκολότερα επίπεδα του παιχνιδιού.
Οι κλάσεις είναι πολύ ευέλικτες – υπενθυμίζουμε ότι τα skills
συσχετίζονται μόνο με τα gems που φοράτε, όχι με την κλάση
σας, αν και έχουν απαιτήσεις στατιστικών ανάλογα με το χρώμα
τους (τα μπλε gems χρειάζονται intelligence για να τα φορέσετε
κ.ο.κ.). Η επιλογή της κλάσης επηρεάζει μόνο κάποια αρχικά στα-
τιστικά και το σημείο εκκίνησής σας στο skill tree: ένας Maraud-
er αρχίζει στην καρδιά του «κόκκινου» τομέα του skill tree όπου
είναι μαζεμένοι οι περισσότεροι κόμβοι που δίνουν health,
strength και που συσχετίζονται με όπλα και πανοπλίες, αλλά από
εκεί μπορεί να πάει όπου θέλει στο δέντρο. Αντίστοιχα σημεία
εκκίνησης έχει ο Ranger (στον πράσινο τομέα του Dexterity) και
η Witch (στον μπλε τομέα του Intelligence). Τα υβρίδια ξεκινούν
στα σύνορα δύο περιοχών: ο Duelist πέφτει ανάμεσα σε Dexteri-
ty/Strength, ο Shadow ανάμεσα σε Dexterity/Intelligence και ο
Templar ανάμεσα σε Strength/Intelligence. Το σημείο εκκίνησης
είναι πολύ σημαντικό, καθώς καθορίζει πόσο μακριά θα είστε από
κάποιον σημαντικό κόμβο που θέλετε να φτάσετε. Για παράδειγ-
μα, αν θέλω να φτιάξω έναν χαρακτήρα που θα βασίζεται στο
Ancestral Bond, αν ξεκινήσω ως Templar θα χρειαστώ 13 skill
points, ενώ ο Ranger που ξεκινά από την άλλη πλευρά του δέ-
ντρου, χρειάζεται 23.
Ευτυχώς υπάρχει και επίσημο εργαλείο στο site του pathofex-
ile.com όπου μπορείτε να δείτε το δέντρο, να πειραματιστείτε
και να υπολογίσετε μία πορεία που θέλετε να χαράξετε, ενώ το
φόρουμ του παιχνιδιού είναι γεμάτο με προτάσεις, οδηγούς για
ένα σωρό builds, συζητήσεις και υποδείξεις για κάθε είδους class
build, από ασφαλείς λύσεις έως περίεργες, θεότρελες ιδέες.
ΕΠΙΣΗΣ: ΦΛΑΣΚΙΑ, ΧΑΡΤΕΣ ΚΑΙ ΣΚΑΛΕΣ
To PoE έχει κι άλλες έξυπνες ιδέες, όπως το Flask System, το
περιεχόμενο στο end-game με τους τυχαίους χάρτες και τα
events/ladders κ.λπ.
Το Flask system έχει ως εξής: έχετε πέντε θέσεις για φλασκιά,
με κάθε φλασκί να έχει κάποιες charges, μπορεί κάποιος άνετα
να τις φανταστεί ως «γουλιές» αφού μιλάμε για υγρό. Όταν αδει-
άσει το φλασκί, δεν εξαφανίζεται, απλώς μένει άδειο: όσο σκο-
τώνετε εχθρούς, το φλασκί ξαναγεμίζει. Απλό, λειτουργικό, πρα-
κτικό. Εκτός από τα Health/Mana pots, υπάρχει επίσης το Quick-
silver (αυξάνει το movement για λίγο), το Hybrid (δίνει Health
ΚΑΙ Mana), το Amethyst που δίνει ένα μικρό boost σε armor και
μία σειρά από Elemental Resistance φλασκιά, όπως Ruby, Topaz
κ.λπ. που δίνουν για λίγο αντιστάσεις σε Fire/Ice/Lightning. Ση-
Δίπλα από κάθε αντικείμενο που πέφτει, υπάρχουν τα σύμβολα των slots
και links που φέρει πάνω του.
Το σύστημα εμπορίου θα σας φανεί παράξενο στην αρχή.
Aστροπελέκια και εκρήξεις – τα εφέ των spells είναι χορταστικά.