μειώστε, φυσικά, ότι όσο προχωράτε, βρίσκετε πιο αποτελεσμα-
τικά φλασκιά. Το ενδιαφέρον είναι ότι τα φλασκιά μπορεί να εί-
ναι και μαγικά (ή να τα κάνετε εσείς μαγικά), με έξτρα ιδιότητες,
π.χ., να σας δίνουν στιγμιαία το health πίσω, να αφαιρούν de-
buffs που υπάρχουν πάνω σας, να δίνουν κάποιο resistance,
κ.λπ. Τα πέντε slots δεν είναι πολλά, άρα ανάλογα με τους
εχθρούς, τις περιστάσεις, τo build κ.λπ., μπορείτε να βάζετε δια-
φορετικά φλασκιά στη ζώνη.
Το end-game, για να μην σας αναγκάσει να παίζετε τον ίδιο
χάρτη κάθε φορά, έχει υιοθετήσει το εξής map system: από ένα
σημείο και μετά (60 level), τα τέρατα έχουν πιθανότητα να ρίξουν
έναν χάρτη με τυχαίες ιδιότητες. Σε κάθε χάρτη μπαίνουν διαφο-
ρετικά προθέματα που επηρεάζουν την πίστα, τα τέρατα μέσα
του, αλλά και ιδιαίτερες συνθήκες. Όπως και όλα τα αντικείμενα
του παιχνιδιού, υπάρχουν αντίστοιχα currencies που μπορούν να
αλλάξουν την ποιότητα και τις παραμέτρους κάθε χάρτη. Πώς
χρησιμοποιείται ο χάρτης; Πηγαίνετε σε ένα συγκεκριμένο σημείο
(
αφού έχετε τελειώσει και το Merciless) και τον ανοίγετε, για να
ενεργοποιηθούν έξι μαγικές πύλες που οδηγούν σε αυτήν την ει-
δική πίστα (το αντικείμενο καταναλώνεται, φυσικά, μετά τη χρή-
ση). Η ειδική πίστα δεν συνδέεται με άλλη περιοχή, είναι μία ξε-
χωριστή περιοχή απλά για loot, με ένα ειδικό boss και ιδιαίτερες
δυσκολίες. Κάθε φορά που μία από τις έξι πύλες χρησιμοποιείται
για είσοδο, αυτή εξαφανίζεται! Ένας παίκτης δηλαδή μπορεί να
βγει/μπει στον ειδικό χάρτη έξι φορές – αν είστε σε μία ομάδα έξι
παικτών, καθένας θα μπει μία φορά μέσα κ.ο.κ. Όταν δεν υπάρ-
χουν άλλες πύλες, προφανώς ο χάρτης κλειδώνει για πάντα.
Ανάλογα με τα προθέματα ενός χάρτη, ίσως συναντήσετε:
•
Τέρατα με ειδικές αντιστάσεις/ικανότητες
•
Τέρατα με παραπάνω υγεία
•
Κατάρες στους παίκτες
•
Περιβαλλοντικούς κινδύνους, οξύ, φωτιά κ.λπ.
•
Παραπάνω από ένα boss (ταυτόχρονα)
•
Ειδικές, τρελές συνθήκες
Η GGG ενθαρρύνει το εμπόριο χαρτών, καθώς ένας χάρτης
μπορεί να είναι πολύ δύσκολος για κάποιον παίκτη: για παρά-
δειγμα, ένας χάρτης που δίνει ανοσία σε Ice Damage σε όλα τα
τέρατα μέσα, θα δυσκολέψει πάρα πολύ την Ice Witch μου, οπό-
τε λογικό είναι να ψάξω για να τη δώσω κάπου. Το σύστημα φαί-
νεται πολύ ενδιαφέρον, αν και υπάρχει κάποια δυσαρέσκεια σχε-
τικά με το drop rate των χαρτών.
Όσο για τα ladders: αυτήν τη στιγμή υπάρχουν το Default και
το Hardcore. Στο Hardcore, αν πεθάνεις μία φορά, ο χαρακτήρας
δεν σβήνεται, απλώς υποβιβάζεται στο Default για πάντα και συ-
νεχίζει εκεί την πορεία του. Στην κλειστή beta (στην ανοικτή ακό-
μη δεν έχουν ανοίξει, αλλά είναι θέμα χρόνου) υπήρχαν και άλλα
ladders, όπως η Ironman (δεν υπάρχουν NPCs για αγοροπωλη-
σίες, ούτε mana regeneration), η Attrition (όσοι μένουν στις χα-
μηλές θέσεις της κατάταξης διαγράφονται) και η προβοκατόρικη
Cut-Throat (όπου μπορείτε να εισβάλετε στο instance κάποιου,
για να τον σκοτώσετε και να του κλέψετε πράγματα). Το καλό
επίσης είναι ότι η GGG διοργανώνει κατά περιόδους και διάφορα
events με δώρα, σε ημερήσια ή εβδομαδιαία βάση. Για παράδειγ-
μα, ανακηρύσσει ένα ειδικό event για την εβδομάδα 10 με 17
Μαρτίου, με τους πρώτους 20 χαρακτήρες να κερδίζουν account-
based δωράκια ή πόντους για το μαγαζί ή έναν ημερήσιο διαγωνι-
σμό για το ποιος θα φτάσει πρώτος το επίπεδο 80. Για να ολοκλη-
ρώσουμε και για τα modes του παιχνιδιού, να σας πληροφορή-
σουμε ότι υπάρχει ένα PvP mode, όπου μπαίνετε σε έναν χάρτη
για απλό, παραδοσιακό «ξύλο» (σε 1v1 ή 3v3), όπου νικάει όποιος
σκοτώσει όλους τους αντιπάλους, πέντε φορές. Βραβεία, αντα-
μοιβές και ladders δεν υπάρχουν για το PvP σε αυτό το σημείο.
LOOT WARS!
Αντικείμενο έντονων αντιπαραθέσεων είναι το σύστημα δια-
μοιρασμού loot, που ακολουθεί το παλιό πρότυπο του free-for-
all. Σε αντίθεση με τα RPGs της τελευταίας γενιάς, δεν υπάρχει
instanced loot, δηλαδή το παιχνίδι δεν ρίχνει αντικείμενα που
PC Master
52
Όσο προχωρά το παιχνίδι, η δράση σε ομάδες των έξι γίνεται πιο καται-
γιστική…
Δεν λείπουν και τα μπλε (elite) τέρατα, φουσκωμένα και ντούρα.