βλέπετε μόνο εσείς. Όλα τα αντικείμενα που αφήνει πίσω του
ένα νεκρό τέρας, τα βλέπουν όλοι και μπορούν να τα πάρουν
όλοι – μία αρκετά old school πινελιά που ίσως ξενίσει τους πιο
νεαρούς παίκτες που έχουν μεγαλώσει σε άλλο καθεστώς.
Υπάρχει όμως ένα… twist. Μερικές φορές, πέφτει ένα καλό
αντικείμενο που προορίζεται για έναν παίκτη, αλλά η «κράτηση»
διαρκεί πολύ λίγο (1-2 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την απόστα-
ση). Όταν λήξει αυτός ο σύντομος timer (που φέρει εμφανώς το
όνομά του), το αντικείμενο γίνεται πάλι free-for-all. Και βουτάνε
όλοι να το πάρουν, μόλις γίνει ελεύθερη λεία.
Καταλαβαίνετε, φυσικά, ότι γίνεται χαμός στο looting. Η GGG
έχει δηλώσει ότι θέλει αυτό το… mini game του ανταγωνιστικού
πανικού στο looting: είναι κάτι που έχει σχεδιαστεί επίτηδες για
να προκαλεί χάος και ανταγωνιστικότητα.
Από μία άποψη, είναι «ρεαλιστικό», αν λάβουμε υπόψη το γενι-
κότερο setting: εξόριστοι, κατάδικοι και παρίες σε ένα νησί πο-
λεμούν για το τομάρι τους, δεν υπάρχει χώρος για ευγένειες και
καλοσύνες. Η σχολή αυτή λέει ότι «ένα αντικείμενο είναι δικό
σου, όταν μπει στο inventory σου, δεν έχει σημασία αν γράφει το
όνομά σου για ένα δευτερόλεπτο όταν είναι στο χώμα». Από την
άλλη, είναι ένα σύστημα που πολλοί εκμεταλλεύονται, τρέχο-
ντας μπροστά από την ομάδα, μη δίνοντας ευκαιρία στους άλ-
λους να πάρουν αντικείμενα.
Καθένας θα πρέπει να βρει τη θέση του σε αυτό το σύστημα:
προσωπικά, ήμουν αρκετά ανεκτικός, μέχρι την ημέρα που κάποι-
ος με πρόλαβε και μου πήρε ένα ζευγάρι legendary (πορτοκαλί)
γάντια που έγραφαν το όνομά μου. Με είχε απλά προλάβει, δεν
είχε νόημα να κλαφτώ και να γκρινιάξω – δεν είχε κλέψει ούτε
εξαπατήσει, είχε χρησιμοποιήσει έναν βασικό μηχανισμό του παι-
χνιδιού. Aπό εκείνη τη μέρα και μετά, βουτάω και εγώ, εκτός και
αν έχω μπει σε κάποιο public party που έχει ως τίτλο «NO NINJAS
OR WE KICK» ή αν παίζω με φίλους, φυσικά. Όσο παίζω, διαπιστώ-
νω ότι είναι σκόπιμος αυτός ο σχεδιασμός και πως δεν έχει νόημα
το βρισίδι και το «ninja! ninja he took my item!». Δεν υπάρχουν
ninjas στο PoE (δεν είναι World of Warcraft εδώ), υπάρχουν μόνο
exiles που παλεύουν για επιβίωση και όλα είναι fair game.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Το Path of Exile μόλις μπήκε στη φάση της ανοικτής beta, αλ-
λά αυτό δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι δεν είναι έτοιμο ούτε ότι οι
χαρακτήρες που παίζουμε θα εξαφανιστούν με κάποιο wipe. Θε-
ωρείται fully playable και από εδώ και πέρα θα βλέπουμε μόνο
διορθώσεις και βελτιώσεις, καθώς υπάρχουν ακόμα ορισμένα
προβλήματα. Το μεγαλύτερο, που είναι και βασικό μειονέκτημα
του παιχνιδιού, είναι υλικοτεχνικού χαρακτήρα κι έχει να κάνει
με το sync του κώδικα. Σε ορισμένους χρήστες παρατηρούνται
σπασίματα και καθυστερήσεις στην απόκριση του server, ο οποί-
ος δεν στέλνει μερικές φορές αρκετά γρήγορα τα «πακέτα» πλη-
ροφοριών. Κάποιοι λένε ότι αυτό είναι εγγενές πρόβλημα του
κώδικα και δεν γίνεται να γραφεί από την αρχή, αλλά η GGG έχει
αναφέρει ότι είναι ορισμένα μόνο skills που παρουσιάζουν αυτή
την ιδιαιτερότητα και ότι θα επιδιορθωθεί άμεσα.
Συζητήσεις γίνονται ακόμη για το loot system (πολλοί ζητούν
να υπάρχει έστω ως επιλογή, ένα σύστημα χωρίς το σαδιστικό
timer), ενώ κάποιοι προτείνουν τη δυνατότητα για scaling των
εφέ: από το Merciless και μετά σε μία 6μελή ομάδα με Summon-
ers και πολλά εφέ σχεδόν δεν βλέπεις τι σου γίνεται και τι χτυ-
πάς. Υπάρχει μία λίστα με feedback όπου κόσμος προτείνει ένα
σωρό πράγματα, μικρές αλλαγές που θα βελτιώσουν το γενικό-
τερο gameplay, όπως monster health bars, μικροεπεμβάσεις στο
chat system και δεκάδες ακόμη «πινελιές» λουστραρίσματος που
είναι πολύ πιθανό να εφαρμοστούν άμεσα.
Αυτός ήταν και ο λόγος που τελικά (αν και είχε περιληφθεί στον
αρχικό σχεδιασμό του τεύχους) δεν δημοσιεύσαμε ένα review με
βαθμολογία του Path of Exile, αλλά αρκεστήκαμε σε αυτό το ανα-
λυτικό hands-on. Σε επικοινωνία με τον Chris Wilson (το «μεγάλο
κεφάλι» της GGG), μάθαμε ότι το παιχνίδι θα κάνει μία «επίσημη κυ-
κλοφορία» μέσα στον Σεπτέμβριο, αλλά ότι αυτήν τη στιγμή είναι
ολοκληρωμένο και απλώς τελειοποιείται. Παρ’ όλα αυτά, θα ήταν
άδικο, όσο έχει ακόμη την «ταμπέλα» του open-beta να βαθμολο-
γούσαμε τώρα το Path of Exile, στερώντας πόντους λόγω κάποιων
τεχνικών θεμάτων (κυρίως το sync και την εξομάλυνση του κώδι-
κα), ενώ αυτό μπορεί να επιδιορθωθεί άμεσα. Πάντως ακόμη και
έτσι, αν το παρουσιάζαμε τώρα σε επίσημο review με βαθμολογία,
θα του χαρίζαμε τουλάχιστον ένα 92%. Πρόκειται για ένα πολύ
προσεγμένο hack & slash με εξαιρετικές ιδέες, οργανικούς μηχανι-
σμούς με δυναμική, ευελιξία και φαντασία, που ξεκινά λίγο αργά,
αλλά σύντομα απογειώνεται. Είναι ένας τίτλος που πρέπει οπωσ-
δήποτε να δουν οι φανατικοί του είδους.
PC
53
PC Master
Όλα αυτά είναι αντικείμενα στο έδαφος. There will be loot!
Η μαγισσούλα μου, Aloustriel, με τα δύο τοτέμ, τα δύο Wands και το Kiwi
Pet της. Κάτω δεξιά βλέπετε τη διαδικασία επιλογής skill στα hotkeys.
Το τερατώδες skill tree.