Page 110 - PC Master τ. 282

R
eview
PC Master
110
X
ωρίς να έχω ακούσει το παρα-
μικρό για την τριμελή και αμι-
γώς ελληνική Nocturnal
Works, ξαφνικά έλαβα μία μέ-
ρα link από τον monsieur Πο-
λυράκη με το τρέιλερ του παι-
χνιδιού που είχε μόλις κυκλοφορήσει. Η
επιρροή των πρόσφατων Amnesia και Dear
Esther στο πόνημα των δημιουργών είναι
κάτι παραπάνω από εμφανής, αλλά από
μόνο του το γεγονός ότι το παιχνίδι δια-
δραματίζεται στην ελληνική ύπαιθρο και
κατασκευάστηκε από δικά μας χέρια αρ-
κούσε και με το παραπάνω για να μου κε-
ντρίσει την περιέργεια.
Η ΜΙΚΡΗ ΜΑΣ ΠΟΛΗ
Όπως αρκετές ιστορίες τρόμου, το
Eleusis (διττή η σημασία του, αναφέρεται
τόσο στην «έλευση» όσο και στα Ελευσίνια
Μυστήρια) ξεκινάει με τον ήρωά μας να
αφηγείται πώς ένα γράμμα από τη μητέρα
του τον ανάγκασε να επιστρέψει στον τό-
πο που γεννήθηκε, ένα μικρό χωριουδάκι
στην Ελλάδα. Όμως, προτού φτάσει στον
προορισμό του, μία κατολίσθηση του κλεί-
νει το δρόμο και ακινητοποιεί το αυτοκίνη-
τό του, υποχρεώνοντάς τον να βγει για
αναζήτηση βοήθειας μέσα στις ερημιές.
Τελικά θα ανακαλύψει έναν μικρό οικισμό
από πετρόχτιστα σπιτάκια όπου βασιλεύει
μία εκκωφαντικά ύποπτη ησυχία. Στη μικρή
πλατεία του χωριού βρίσκει σημάδια πά-
λης και η απεγνωσμένη φωνή μιας κοπέ-
λας που ζητά βοήθεια τον αναγκάζει να
ερευνήσει την κατάσταση περαιτέρω. Κα-
θώς το κουβάρι του μυστηρίου ξετυλίγε-
ται, γίνεται φανερό ότι πίσω από την υπό-
θεση κρύβεται μία σέκτα αδίστακτων νο-
σταλγών των Ελευσίνιων Μυστηρίων, που
στόχο έχουν να ξυπνήσουν μία αρχαία
σκοτεινή δύναμη.
Το σενάριο του παιχνιδιού δεν κρύβει ιδι-
αίτερες εκπλήξεις, ενώ όταν βρέθηκα
μπροστά στην τελική αποκάλυψη, βάλθηκα
να αναρωτιέμαι κατά πόσο ορισμένες πτυ-
χές του βγάζουν τελικά νόημα με βάση τα
κίνητρα καθενός από τους εμπλεκόμενους.
Ωστόσο, λόγω του τοπικού χρώματος και
της χρήσης στοιχείων από την ελληνική
παράδοση και μυθολογία, καταφέρνει να
διατηρήσει το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος,
αφήνοντας, μάλιστα, σαφείς αιχμές για επι-
κείμενο sequel.
ΑΓΕΛΑΣΤΟΣ ΠΕΤΡΑ
Καθ’ όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού θα
κινηθούμε εντός και πέριξ του μικρού οικι-
σμού, με αρκετές από τις τοποθεσίες να εί-
ναι διαθέσιμες εξαρχής και τις υπόλοιπες
να γίνονται προσβάσιμες σταδιακά, όσο
μπαίνουμε πιο βαθιά στην ιστορία. Αρχικά,
όλες οι πόρτες που συναντάμε είναι κλει-
δαμπαρωμένες (γιατί άραγε;) και για το με-
γαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού η διαδι-
κασία που ακολουθούμε είναι αυτή της
ανακάλυψης ενός κλειδιού, της εισόδου
στο κτήριο όπου αντιστοιχεί, ανακάλυψης
δεύτερου κλειδιού και ούτω καθεξής. Σε
δυο-τρεις περιπτώσεις θα χρειαστεί να
εντοπίσουμε κάποιο άλλου είδους αντικεί-
μενο ή μέθοδο, πάντα με σκοπό να μπού-
με στο επόμενο κλειδωμένο σπίτι, όπου
μας περιμένει ένα μικρό κομμάτι του σενα-
ριακού παζλ που προσπαθούμε να λύσου-
με. Δυστυχώς, μόλις περάσει η επίδραση
της περιέργειας για τα τυχόν μυστικά που
κρύβουν οι σκοτεινές γωνιές του σιωπηλού
χωριού-φαντάσματος, έρχεται η συνειδη-
τοποίηση ότι αυτά δεν είναι τελικά και τό-
σα πολλά ή συναρπαστικά. Οι ανταμοιβές
που αφορούν το σενάριο και το γενικότερο
flavor του χωριού είναι μάλλον φτωχές
(
ποτέ δεν μαθαίνουμε περισσότερα για τις
ζωές των κατοίκων, παραδείγματος χάριν)
και περιορίζονται σε αποσπάσματα ημερο-
λογίων ή σημειώματα που απλά καθοδη-
γούν (όχι και τόσο) έμμεσα τον παίκτη στο
Ποιος ξέρει τι με περιμένει
στην άλλη μεριά...
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Dell Inspiron 15R SE, Core i7-3612QM,
6
GB RAM, Radeon HD 7730M 2GB, ανά-
λυση 1.366x768, Windows 7 Home
Premium 64-bit SP1.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το Eleusis ζόρισε αρκετά (και μάλλον
αδικαιολόγητα) το laptop μου, ειδικά όταν
τόλμησα να ενεργοποιήσω το DX11. Με
τα πάντα απενεργοποιημένα και σε περι-
βάλλον DX9, το παιχνίδι έτρεξε ομαλά,
αλλά η κάρτα ήταν εμφανές πως έβαζε τα
δυνατά της. Λίγο καλύτερο optimization
οπωσδήποτε δεν θα έβλαπτε.
ELEUSIS
Αυτή η απόλυτη ησυχία είναι που σου τσιτώνει
τα νεύρα.
Fun fact: τα απομονωμένα σπίτια έχουν 46,8%
περισσότερες πιθανότητες να κρύβουν κάποιο
μυστικό.
Γιατί δεν έρχεσαι ποτέ όταν σε θέλω...
του Αντώνη «maladroid» Βαλασιάδη