Page 111 - PC Master τ. 282

R
eview
111
PC Master
επόμενο ψίχουλο (παρεμπιπτόντως, όλο το
κείμενο του παιχνιδιού είναι αγγλικό). Η
ακανόνιστη διάταξη των σημείων ενδιαφέ-
ροντος και η απουσία χάρτη για τα 3/4 της
περιπέτειας πιθανώς να εκνευρίσουν
όσους βρίσκουν ανούσια την περιπλάνηση
στις ερημιές και έχουν δυσκολίες προσα-
νατολισμού, αλλά θα μπορούσε κανείς να
πει ότι προσθέτει στην αληθοφάνεια της
εμπειρίας και την αίσθηση του αβοήθητου.
Εκείνο, πάντως, που δεν χώνεψα με τίποτα
και θεωρώ τρομερή παράλειψη, είναι η
απουσία πλήκτρου που μονιμοποιεί το τρέ-
ξιμο χωρίς να απαιτείται το συνεχές πάτη-
μα του Shift, μια και δεν μπορώ να φαντα-
στώ ούτε έναν που θα προτιμήσει να βγά-
λει και τις 5-6 ώρες του παιχνιδιού περπα-
τώντας.
ANOTHER BRICK IN THE WALL
Το Eleusis είναι χτισμένο με το UDK και
το αποτέλεσμα είναι αρκετά εντυπωσιακό
για τα δεδομένα των indie παιχνιδιών, ιδι-
αίτερα στην απεικόνιση του νερού πάνω
σε πέτρινες επιφάνειες και ορισμένες φω-
τοσκιάσεις. Ο μικρός οικισμός όπου εκτυ-
λίσσεται το δράμα έχει αποδοθεί με μία λι-
τή αυστηρότητα που υπογραμμίζει το θλι-
βερό παρελθόν του αλλά και την έλλειψη
ζωής που το χαρακτηρίζει, ενδεχομένως
σε υπερβολικό βαθμό. Κι αυτό γιατί, περι-
διαβαίνοντας τα πλακόστρωτα σοκάκια
του χωριού και διαβάζοντας τις ελληνικές
επιγραφές, η οικειότητα που αποπνέει ο
χώρος σού εξάπτει την περιέργεια για το τι
πρόκειται να ανακαλύψεις, αλλά η εσωτε-
ρική διακόσμηση των σπιτιών χαρακτηρίζε-
ται από μία ανυπόφορη σπαρτιατική λιτό-
τητα, που θα ταίριαζε περισσότερο σε κε-
λιά μοναχών παρά σε οικήματα οικογενει-
ών. Πότε πότε θα χαμογελάσετε με τη
ρουστίκ αισθητική ενός πιο προσεγμένου
δωματίου ή τη χαρακτηριστική έλλειψη
ανέσεων που συναντούσε κανείς στα χω-
ριά μας χρόνια πριν, θα ήταν καλοδεχού-
μενη, ωστόσο, λίγο μεγαλύτερη ποικιλία ή
προσωπικότητα στους χώρους που επισκε-
πτόμαστε, η οποία θα ανέβαζε κατακόρυ-
φα και την αξία της εξερεύνησης. Ευτυ-
χώς, το παιχνίδι δεν εκτυλίσσεται εξ ολο-
κλήρου μέσα σε καμαρούλες... μια σταλιά,
αλλά διαθέτει και εξωτερικά πλάνα: κακο-
τράχαλες χαράδρες, ένα πέτρινο γεφύρι,
τις όχθες του ποταμού στους πρόποδες
του χωριού, τα ερείπια του μικρού αρχαίου
θεάτρου στο βουνό κ.λπ.
Η παρουσία του ήχου είναι εξαιρετικά
διακριτική και περιορίζεται στη δημιουργία
μιας «στοιχειωμένης» ατμόσφαιρας, λες και
αφουγκράζεσαι το απόκοσμο βουητό της
ομίχλης που έχει πέσει στο χωριό. Speech
την περισσότερη ώρα δεν υπάρχει, παρά
μόνο στην αρχή και το τέλος της περιπέ-
τειας. Όσο για το χειρισμό, αυτός είναι
απλούστατος: κινούμαστε και παρατηρού-
με ολόγυρα με τα κλασικά WASD ή τα βε-
λάκια, τρέχουμε, σκύβουμε και πηδάμε με
τα αντίστοιχα πλήκτρα (στο επόμενο patch
ίσως δοθεί επιλογή για remapping), ενώ
υπάρχει το κλασικό Inventory και ένα
Journal, στο οποίο ο πρωταγωνιστής κρα-
τάει σημειώσεις που θα του φανούν χρήσι-
μες στην εξερεύνηση και επίλυση των
(
απλούστατων) puzzles.
ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΑΠ’ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΟΥ;
Το τελευταίο διάστημα έχουν εμφανιστεί
αρκετοί τίτλοι που στηρίζονται στην εξε-
ρεύνηση πρώτου προσώπου, διανθισμένη
με το στοιχείο του τρόμου ή της αόρατης
απειλής. Η προσπάθεια της Nocturnal
Works δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε κάποιον
τομέα (εκτός από αυτόν της εντοπιότητας),
αλλά διαθέτει κάποια καλά στοιχεία που
δείχνουν ότι οι δημιουργοί βρίσκονται στο
σωστό δρόμο. Προς το παρόν, η μη συμπα-
γής αφήγηση, το άνευ πρόκλησης puzzle
design και ορισμένες τεχνικές ατέλειες δεν
του επιτρέπουν να είναι ευθέως ανταγωνι-
στικό με τους πλέον αναγνωρίσιμους συ-
ναδέλφους του, αλλά βάζει τους δημιουρ-
γούς του στο χάρτη των φερέλπιδων game
developers που ενδέχεται να δώσουν κάτι
πραγματικά αξιόλογο στο κοντινό μέλλον.
Το νεκροταφείο αποτελεί μία από τις πιο ατμο-
σφαιρικές τοποθεσίες του παιχνιδιού.
Αυτά τα αίματα να προέρχονται από μία
παρτίδα τάβλι που βγήκε εκτός ελέγχου;
Δεν φέρνει την
επανάσταση στο horror
genre, αλλά αποτελεί
μία αξιοπρεπή
εναλλακτική επιλογή.
Προς το παρόν, αν και υποστηρίζει
DX11, το παιχνίδι τρέχει απελπιστικά
αργά με την επιλογή ενεργοποιημένη,
κάτι που η εταιρεία δεσμεύτηκε να διορ-
θώσει πολύ σύντομα με ένα μεγάλο
patch που ετοιμάζει. Επιπλέον, υπόσχο-
νται εμπλουτισμό του horror στοιχείου,
ενώ δεν αποκλείουν και την ενσωμάτω-
ση πλήκτρου που θα κάνει toggle το
τρέξιμο (μακάρι, Βαγγελίστρα μου!).
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ
68
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Ατμοσφαιρικά γραφικά και ήχος
Μπλέκει την ελληνική μυθολογία με
το occult
Αρκετή ελευθερία εξερεύνησης
Ελαφρώς προσχηματικό σενάριο
Ανέμπνευστα puzzles
Μικρή ποικιλία στις τοποθεσίες
Εγκληματική η έλλειψη toggle run
πλήκτρου
n
Είδος:
Adventure/Exploration
n
Έκδοση:
Nocturnal Works
n
Ανάπτυξη:
Nocturnal Works
n
Διάθεση:
Desura, Steam Greenlight (περιμένει την ψήφο σας)
n
Τιμή:
11,99
n
Ελάχιστες
απαιτήσεις:
Intel Core 2 Duo/AMD Athlon 64x2 ή καλύτερος, 2GB RAM, GeForce 9600GT/ ATi Radeon 4670HD ή καλύτερη, DirectX 9.0, 2GB χώρος στο σκληρό δίσκο, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Amnesia: The Dark Descent, Dear Esther
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Amnesia: The Dark Descent,
Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder