Page 115 - PC Master τ. 282

R
eview
115
PC Master
κεντρικό hub-σπίτι του καθηγητή ως ξεχω-
ριστά δωμάτια, συναντάμε νέες προκλή-
σεις, τις ιδιαιτερότητες των οποίων αναλαμ-
βάνει να μας μάθει σταδιακά το παιχνίδι.
Έτσι, οι πρώτες 2-3 (τουλάχιστον) πίστες
από τις συνολικά 6 του εκάστοτε Chapter
λειτουργούν εν μέρει ως tutorial, όντας αρ-
κετά εύκολες στην επίλυσή τους, παρά την
ενίοτε πολύπλοκη όψη τους. Πρακτικά, αυ-
τό σημαίνει ότι συνήθως δεν παίρνει πάνω
από 3 λεπτά για να τις ολοκληρώσει κανείς,
αφήνοντας μόλις 1-2 πίστες ανά κεφάλαιο
να απορροφούν όλη τη φαιά ουσία που
ανυπομονεί να ξοδέψει ο παίκτης.
Πέρα από τα τρικ χειρισμού και αναδιά-
ταξης του χώρου, σημαντικότατο ρόλο παί-
ζουν οι φυσικές δυνάμεις της ορμής, της
αδράνειας και του βάρους των αντικειμέ-
νων (συμπεριλαμβανομένου του καθηγη-
τή), που συμπεριφέρονται με διαφορετι-
κούς τρόπους όταν το έδαφος παίρνει κλί-
ση, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για τους υπο-
λογισμούς που πρέπει να κάνουμε όσον
αφορά στη θέση στην οποία θέλουμε να τα
φέρουμε. Θετικό κρίνεται το γεγονός ότι
ναι μεν απαιτείται ένας βαθμός συγχρονι-
σμού και ακρίβειας κατά την εκτέλεση των
ενεργειών μας, αλλά ο σωστός σχεδιασμός
και αντίληψη της κατάστασης είναι κυρίως
εκείνα που φέρνουν το επιθυμητό αποτέ-
λεσμα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν
βοηθάει και ο διαρκής πειραματισμός. Άλ-
λωστε, τυχόν λανθασμένος υπολογισμός
δεν επιφέρει game over, απλά μας υπο-
χρεώνει να κάνουμε rewind το χρόνο, πα-
τώντας παρατεταμένα το Space, όπως
ακριβώς συνέβαινε και στο Braid.
IT’S A… BRAID NEW WORLD
Οι ομοιότητες με το Braid δεν περιορίζο-
νται στο αφηγηματικό κομμάτι του παιχνιδι-
ού, αλλά καθορίζουν σε σπουδαίο βαθμό και
την αισθητική εντύπωση των εικόνων του.
Πέρα από τη διάχυτη λατρεία των δημιουρ-
γών προς το έργο του M.C. Escher, που απο-
τελεί δομικό στοιχείο κάθε οθόνης του The
Bridge, το δισδιάστατο σκίτσο, το animation
και η απλότητα στους χρωματισμούς και τη
σκίαση (χαρακτηριστικό το ανεπαίσθητο τρε-
μόπαιγμα των sprites) θυμίζουν σημαντικά
το δημιούργημα του Blow, αν και εδώ μιλά-
με για ένα αμιγώς ασπρόμαυρο παιχνίδι σε
πολύ πιο μουντό τόνο από την παστέλ πο-
λυχρωμία του Braid. Όλες οι αίθουσες, είτε
πρόκειται για ρημαγμένα τοπία, είτε για μι-
σοκατεστραμμένα κτήρια, είτε για διαδρό-
μους σε σχήμα πρέτζελ, έχουν δουλευτεί με
προσοχή στη λεπτομέρεια και υπηρετούν με
συνέπεια το ύφος του παιχνιδιού.
Ηχητικά, το The Bridge επενδύεται από
1-2
μονίμως επαναλαμβανόμενα μοτίβα
που επιτείνουν την αίσθηση της μελαγχο-
λίας, αλλά καταντούν κουραστικά μετά από
μερικές ώρες. Καλύτερη εντύπωση αφή-
νουν τα ηχητικά εφέ, από το χαρακτηριστι-
κό ολίσθημα του καθηγητή στα κεκλιμένα
επίπεδα και το συριγμό του time rewind
έως το βουητό του vortex και το απειλητικό
κύλισμα των πέτρινων σφαιρών.
BRIDGE TOO NEAR
Από τη στιγμή που εξοικειώθηκα με τους
πανεύκολους– μηχανισμούς του The
Bridge και αντιλήφθηκα τη λογική των puz-
zles του, τα περισσότερα μου φάνηκαν ευ-
κολότερα του αναμενόμενου. Ένα πλήρες
πέρασμα από τις οθόνες των τεσσάρων
«
βασικών» κεφαλαίων του δεν διαρκεί πά-
νω από 3-4 ώρες, χρόνος οπωσδήποτε μι-
κρός για ένα παιχνίδι σε αυτή την τιμή και
χωρίς σπουδαίο replay value. Τα καλά νέα
είναι ότι ο υπομονετικός θιασώτης των
puzzles, που θα βάλει στόχο να ξεκλειδώ-
σει όλες τις οθόνες του Mirrored World
(
ανοίγει μετά το τέλος των 4 κεφαλαίων),
ανταμείβεται με μία σειρά αρκετά πιο ζόρι-
κων και –το κυριότερο– σημαντικά διαφο-
ροποιημένων γρίφων, που ναι μεν λαμβά-
νουν χώρα στα ίδια περιβάλλοντα με τους
βασικούς, αλλά κατορθώνουν να δημιουρ-
γήσουν την ψευδαίσθηση του φρέσκου πε-
ριεχομένου με τους νέους μηχανισμούς
που περιέχουν. Δεδομένου και ότι ο δεί-
κτης δυσκολίας τους είναι αρκετά ανεβα-
σμένος, η συνολική διάρκεια του The
Bridge πρακτικά διπλασιάζεται. Πάντως,
ακόμα και για εκείνους που δεν έχουν την
επιμονή και την περιέργεια να ασχοληθούν
με όλες τις εναλλακτικές προκλήσεις, το
The Bridge παραμένει ένα εξαιρετικά καλο-
δουλεμένο puzzle game, που σε κερδίζει
με την ευφυΐα των μηχανισμών του και την
τέλεια αρμονία της αισθητικής, της θεμα-
τολογίας και του ράθυμου τέμπο του.
Οι εισαγωγικές οθόνες κάθε επιπέδου φτιά-
χνουν ατμόσφαιρα.
Στον Mirrored World μας περιμένουν νέες, πιο σύνθετες προκλήσεις.
Το The Bridge
γεφυρώνει το χάσμα
ανάμεσα στη διακριτική
πολυπλοκότητα του
Braid και την αφαιρετική
ιδιοφυΐα του Closure,
αμπαλαρισμένα με τη
μοναδική οπτική του
M.C. Escher.
79
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Πρωτότυπο και άκρως προσεγμένο
visual design
Απλά και ταυτόχρονα πανέξυπνα
mechanics
Καλή ισορροπία σκέψης-δεξιότητας
Διαισθητικό σενάριο/ πλοκή
Μονότονη μουσική
Σχετικά μικρό, εάν δεν ασχοληθείτε
με τις εναλλακτικές πίστες
n
Είδος:
Puzzle/Platformer
n
Έκδοση:
The Quantum Astrophysicists Guild
n
Ανάπτυξη:
Ty Taylor & Mario Castaneda
n
Διάθεση:
Steam, Gamer’s Gate
n
Τιμή:
13,99
n
Ελάχιστες
απαιτήσεις:
CPU 1GHz, 1GB RAM, κάρτα γραφικών με υποστήριξη DirectX 9.0, 500MB χώρος στο σκληρό δίσκο, Windows XP SP2/Vista/7/8
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
M.C. Escher, Braid
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Braid, Closure, LIMBO