Page 51 - PC Master τ. 282

Homeworld, αλλά και της Volition (Freespace), η THQ έδειξε
την πρόθεσή της να μπει δυναμικά στην αγορά των PCs. Οι
κινήσεις αυτές αποδείχθηκαν από τις καλύτερες στην ιστο-
ρία της. Με τη Relic ως δημιουργό, θα εκδώσει τις επιτυχη-
μένες σειρές Company Of Heroes και Warhammer 40.000:
Dawn Of War Series που θεωρούνται από τα κορυφαία RTS
(
real time strategy) των τελευταίων ετών. Η Volition θα δώ-
σει στην THQ τις σειρές Saints Row και Red Faction. Αργότε-
ρα θα αγοράσει και τη Vigil Games (δες το ένθετο) που θα
δημιουργήσει τα δύο Darksiders. Έτσι, τα παιχνίδια της THQ
εμπλουτίζονται με πιο ώριμους τίτλους, ενώ για πρώτη φο-
ρά από την ίδρυσή της, τα έσοδά της δεν βασίζονται μόνο
στα έτοιμα licenses, αλλά και σε νέα IP που αποτελούν τη
δημιουργική δουλειά των studios της. Φυσικά, οι συμφωνίες
με εταιρείες που απευθύνονται σε παιδιά, όπως οι Disney,
Nickeldeon, Pixar και MTV, δεν έλειψαν, το αντίθετο μάλι-
στα. Αυξήθηκαν σε μεγάλο βαθμό, αλλά όσο απέφεραν γρή-
γορα και χωρίς μεγάλο ρίσκο έσοδα, ήταν μάλλον απαραίτη-
τες. Τον Μάιο του 2007, η THQ ανακοίνωσε τα μεγαλύτερα
έσοδα από την ίδρυση της, τα οποία άγγιξαν το 1 δισεκατομ-
μύριο δολάρια. Η αξία της στο χρηματιστήριο έφτασε σχεδόν
τα 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια και η THQ είχε την ευκαιρία
να εδραιωθεί ως μία από τις μεγαλύτερες εκδότριες εταιρεί-
ες παγκοσμίως. Δυστυχώς, μία σειρά από λανθασμένες επι-
λογές, η κακή διαχείριση πόρων, αλλά και η ατυχία, είχαν ως
αποτέλεσμα τη χρεοκοπία.
THe sky Fall (2008-2011)
Το 2008 ξεκινάει η αρχή του τέλους για την THQ. Τα έσοδα
και τα κέρδη παρουσιάζουν ελεύθερη πτώση, κυρίως εξαιτίας
της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που ξεσπά εκείνη τη χρο-
νιά. Η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών μειώνεται σε
τεράστιο βαθμό, με αποτέλεσμα να πληγεί βαθύτατα και η
βιομηχανία της διασκέδασης. Σε μία τόσο κρίσιμη περίοδο όχι
μόνο για την εταιρεία, αλλά και για ολόκληρο τον κόσμο, οι
διοικούντες της THQ διέπραξαν μία σειρά από κάκιστες επιλο-
γές, υπερεκτιμώντας ίσως τη δυναμική της εταιρείας. Πρώτα
απ’ όλα, αρνήθηκαν να αποδεσμευτούν από τις άδειες που
μπορεί κάποτε να απέφεραν πολλά κέρδη, αλλά από το
2008
και μετά ήταν καθαρά χάσιμο χρημάτων. Τα παιδικά παι-
χνίδια με γνωστούς ήρωες που αποτέλεσαν το σήμα κατατε-
θέν της THQ, δεν απέδιδαν πια, ίσως γιατί με την άνοδο των
Smartphones και των tablets εμφανίστηκαν χιλιάδες από αυ-
τά σε πολύ χαμηλότερες τιμές από τα αντίστοιχα που υπήρ-
χαν στις κονσόλες. Όταν στα τέλη του 2011 η THQ έκλεισε
και το τελευταίο «παιδικό» game studio, προσπαθώντας να
εστιάσει στις δικές της δημιουργίες, ήταν πολύ αργά και η ζη-
μιά είχε γίνει. Άλλο ένα μεγάλο λάθος ήταν ότι επένδυσε
πολλά στο Dark Millennium Online, ένα MMO που δεν διέθε-
τε τη δυναμική για να σταθεί καλά απέναντι στον ανταγωνι-
σμό και τελικά δεν κυκλοφόρησε ποτέ. Έτσι σπατάλησε ένα
μεγάλο κεφάλαιο και απασχόλησε πολλά χρόνια τη Vigil
Games και τη Relic, δηλαδή δύο από τα πιο ταλαντούχα
studios της, σε ένα project χωρίς μέλλον. Μία ακόμη περί-
πτωση κακοδιαχείρισης ήταν το Homefront. Η THQ προωθού-
σε το παιχνίδι ως το FPS που θα ξεπεράσει τους δύο μεγά-
λους του είδους, Call Of Duty και Battlefield. Έτσι, εν έτει
2011,
ξόδεψε τεράστια ποσά για την παραγωγή και την προ-
ώθησή του, πιστεύοντας ότι με περισσότερα λεφτά και πε-
ρισσότερες ώρες εργασίας θα το καταφέρει. Φυσικά, το παι-
χνίδι δεν μπόρεσε να αποδώσει τα αναμενόμενα, αν και είχε
αρκετά καλές πωλήσεις (2,6 εκατομμύρια αντίτυπα μόνο από
τις retail) και παρά την απίστευτα μικρή διάρκειά του (λιγότε-
ρο από 6 ώρες) ήταν μία αξιοπρεπής προσπάθεια. Έχοντας
πάντα μία τελείως λάθος τακτική, η THQ καταφέρνει να θάψει
μία από τις σημαντικότερες σειρές που διέθετε, το Red
Faction. To 2009 κυκλοφόρησε το Red Faction: Guerilla, ένα
third person shooter που ακολουθούσε τα πρότυπα των πα-
λαιότερων της σειράς και κατάφερε να αναζωπυρώσει το εν-
διαφέρον ανά την υφήλιο gamers γι’ αυτήν τη σειρά. Το Red
Faction: Armageddon που ακολούθησε το 2011, αντί να
εστιάσει στα χαρακτηριστικά που έκαναν το Red Faction ιδιαί-
τερο (open world, καταστροφές κ.λπ.), άλλαξε ύφος προ-
51
PC Master
THQ logo history
2000-2011
1990-1994
1994-1997
1997-2000
2011-2013
Yπάρχει ένα είδος στο οπoίο η THQ
μεγαλουργεί. Αυτό δεν είναι άλλο
από τα παιχνίδια με θέμα το
αμερικανικό wrestling (γνωστό στην
Ελλάδα ως κατς).
Pit-Fighter, μία μάλλον ατυχής προσπάθεια αντιγραφής του
Mortal Kombat.