Page 79 - PC Master τ. 282

79
PC Master
όμικρον στα άρθρα του Τσουρινάκη – έλειπε, βλέπετε, το σχετικό
πλήκτρο από τη γραφομηχανή του τελευταίου.
Πάντα σε ό,τι αφορά το software, το Internet ασφαλώς αποτέλε-
σε ευλογία για τους προγραμματιστές τόσο για τις μικρές επιχειρή-
σεις όσο και για τους χομπίστες, γενικά δηλαδή για τις ομάδες που
δεν είχαν τη δυνατότητα να εργαστούν στον ίδιο χώρο υπό τη σκέ-
πη μία εταιρείας. Το development έπαψε να είναι υπόθεση ενός αν-
θρώπου ή, στην καλύτερη των περιπτώσεων, ενός μικρού συνόλου
ατόμων που κατοικούσε στην ίδια πόλη. Η φιλοσοφία open source
που ξεκίνησε στα τέλη του προηγούμενου αιώνα, οδήγησε στη θε-
αματική άνοδο της ποιότητας των δωρεάν προγραμμάτων. Επίσης,
η λύση της ψηφιακής αυτοδιάθεσης εξάλειψε τους μεσάζοντες και
έλυσε εν πολλοίς το μείζον θέμα της εύρεσης εκδότη.
ΕΠΟΜΕΝΩΣ, INTERNET=ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ...
Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ;
Όλα καλά λοιπόν σε ό,τι αφορά το Internet; Έχει επιφέρει μό-
νο βελτιώσεις στη ζωή μας; Ασφαλώς δεν είναι έτσι. Η ακαριαία
διάδοση οποιασδήποτε πληροφορίας έχει φέρει ως αποτέλεσμα
μία ψηφιακή χασμωδία, την οποία αν δεν μπορούμε να αξιολογή-
σουμε και να φιλτράρουμε σωστά, είναι ικανή να μας μπερδέψει
και να μας αποπροσανατολίσει ποικιλοτρόπως. Στον τομέα των
ειδήσεων, οι παλιές αρχές της δημοσιογραφίας που απαιτούσαν
την επαλήθευση της είδησης πριν από τη δημοσιοποίηση, τείνουν
να θυσιαστούν στο βωμό της αποκλειστικότητας. Και αν ένας
επαγγελματίας δημοσιογράφος ρισκάρει τη φήμη του, μετά την
άνθιση των blogs, το Δισδίκτυο κατακλύζεται καθημερινά από
έναν ορυμαγδό ψευδών ή διαστρεβλωμένων γεγονότων, τα
οποία πολλαπλασιάζονται με την ταχύτητα ενός επιθετικού ιού
από ανώνυμους που δεν έχουν να χάσουν τίποτε. Ελλοχεύει ο
κίνδυνος κάποιοι να αδράξουν την ευκαιρία για φθηνή προπα-
γάνδα και διαμόρφωση συνειδήσεων, ειδικά σε δύσκολους και-
ρούς, όπως αυτοί που ζούμε. Η άμυνα που μπορούμε να αναπτύ-
ξουμε απέναντι σε αυτά τα φαινόμενα, είναι να επιστρατεύσουμε
την κοινή λογική. Ας μην αναπαράγουμε ανυπόγραφες φήμες
προτού επαληθεύσουμε την εγκυρότητά τους.
Έντονος είναι και ο προβληματισμός όσον αφορά στα παιδιά,
στους εφήβους και στους νέους. Όπως ανέφερα προηγουμένως,
το Internet εξαπλώθηκε αιφνιδιάζοντας τους πάντες. Μπορεί να
μη διαβάσετε ποτέ στο «PC Master» τους αφορισμούς και τις κο-
ρόνες που αναπαράγουν άλλα μέσα, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι
δεν το θεωρούμε επικίνδυνο. Ειδικά στα πολύ μικρά παιδιά, η επί-
βλεψη των δικτυακών δραστηριοτήτων θα πρέπει να είναι διαρκής
και προσεκτική, κυρίως όσον αφορά στα άτομα με τα οποία συνα-
ναστρέφονται. Δεν μπορεί κανένας να λάβει αψήφιστα την πιθα-
νότητα ένας ενήλικας να ξεγελάσει το παιδί, λέγοντάς του όσα
θέλει να ακούσει. Το θέμα του εθισμού επίσης θα πρέπει να προ-
λαμβάνεται, με χρονικούς ή άλλους περιορισμούς. Όσο χρήσιμος,
μαγευτικός και ενδιαφέρων και αν είναι ο γυάλινος κόσμος, δεν
μπορεί και δεν πρέπει να αντικαθιστά τον πραγματικό.
Μήπως το Internet πλέον καλύπτει όλες τις ανάγκες μας;
Υπάρχει κάτι που δεν έχουμε δει ακόμη, κάποιες αδυναμίες που
οφείλουν να βελτιωθούν; Κατά τη γνώμη μου, πολλή δουλειά
απαιτείται ακόμη στον τομέα της προστασίας των ευαίσθητων
προσωπικών δεδομένων. Δεν θα ήταν υπερβολή αν λέγαμε πως
τα βήματα που γίνονται προς αυτήν την κατεύθυνση είναι μάλ-
λον προς τα πίσω. Επίσης, έχει καταστρατηγηθεί κάθε έννοια
πνευματικής ιδιοκτησίας. Όποιος έχει επιχειρήσει να δημιουργή-
σει κάτι και μέσα σε χρόνο ρεκόρ έφτασε να παρακολουθεί ανή-
μπορος όλο τον κόσμο να απολαμβάνει τον κόπο του χωρίς αντί-
τιμο, αντιλαμβάνεται ασφαλώς τι εννοώ. Θεωρώ βέβαιο πως αυτή
η κατάσταση δεν θα συνεχιστεί εσαεί, δεν μπορώ να φανταστώ
όμως με ποιον τρόπο θα καταπολεμηθεί χωρίς να θιγούν οι ατο-
μικές ελευθερίες μας.
Συμπερασματικά, μπορούμε να ζήσουμε χωρίς Internet; Τι θα
γινόταν αν μία μέρα ξαφνικά εξέλειπε από την καθημερινότητά
μας; Σίγουρα κανένας δεν θα ήθελε να φανταστεί τέτοιο ενδεχό-
μενο. Θεωρώ πως είναι πλέον τόσο απόλυτα συνυφασμένο με
την έννοια της προόδου, που αν έπαυε να υπάρχει, θα σήμαινε
ένα μεγάλο πισωγύρισμα για την ανθρωπότητα. Δεν νομίζω πως
συντρέχει λόγος ανησυχίας όμως. Ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε
ακόμα στο ξεκίνημά του.
PC
Neverwinter Nights, το πρώτο MMORPG, που κυκλοφόρησε το 1991.
Το πρώτο και σημαντικότερο site δημοπρασιών.
Το παλιό design της σελίδας μας.