Page 91 - PC Master τ. 282

R
eview
91
PC Master
γικά χαρακτηριστικά, που αποτελούσαν
πραγματική «δοκιμασία» για κάθε high-end
σύστημα, δυναμικό ανοικτό gameplay και
εντυπωσιακές μάχες, άνευ προηγουμένου,
ενάντια σε Βορειοκορεάτες και εξωγήι-
νους, αξιοποιώντας τις υπεράνθρωπες δυ-
νατότητες του σήματος κατατεθέντος της
σειράς, της nanosuit (MAXIMUM STRENGTH!
MAXIMUM ARMOR!).
Το σενάριο, χωρίς να διεκδικεί δάφνες
πρωτοτυπίας ή βάθους, ήταν αξιοπρεπέ-
στατο (με έναν διάχυτο αέρα από το διά-
σημο κινηματογραφικό «Predator») και
υποστήριζε όπως έπρεπε ένα κορυφαίο
από κάθε άποψη παιχνίδι, δίνοντάς του τη
δική του «ψυχή», εκτός από το gameplay
και τα αξεπέραστα γραφικά (δε νομίζω ότι
ο Prophet, ο Psycho και ο Nomad είναι χα-
ρακτήρες που χάνονται έτσι εύκολα από τη
μνήμη του παίκτη – ενώ φυσικά δεν γίνεται
να ξεχνάμε και τη μοναδική Claudia Black-
Morrigan του Dragon Age: Origins, Aeryn
Sun του Farscape και Vala Mal’doran του
Stargate στο ρόλο της Helena Rosenthal).
Ακολούθησε το 2011 το Crysis 2 (στο με-
σοδιάστημα είχε κυκλοφορήσει και το
Crysis Warhead, που επικεντρωνόταν στη
δράση του Psycho, του Βρετανού της
Raptor Team, κατά την ίδια χρονική περίο-
δο με την οποία εξελισσόταν το πρώτο
παιχνίδι, που παρακολουθούσε τη δράση
του Nomad), το οποίο έφευγε από τις ζού-
γκλες του προκατόχου του και «μετακόμι-
ζε» στην αστική ζούγκλα της Νέας Υόρκης,
όπου και είχε μεταφερθεί ο πόλεμος, με το
σενάριο (του Richard K.Morgan –οι φίλοι
του cyberpunk τον γνωρίζουν σίγουρα– και
Hans Zimmer στη μουσική παρακαλώ) να
παίρνει τη δική του, ιδιαίτερη κατεύθυνση,
περιπλέκοντας την ιστορία, βάζοντας μέσα
εξωγήινους ιούς, μία εχθρική private
military company και έναν αρκετά πιο «δυ-
σοίωνο» χαρακτήρα. Το Crysis 2 ήταν επί-
σης ένα εξαίρετο παιχνίδι, το οποίο σημεί-
ωσε την αναμενόμενη επιτυχία, αν και δεν
έγινε «θρύλος» όπως ο προκάτοχός του.
Το Crysis 3 «παντρεύει» τα δύο περιβάλ-
λοντα. Η δράση του (δύο δεκαετίες μετά
τα γεγονότα του 2) εκτυλίσσεται σε μία
Νέα Υόρκη πολύ διαφορετική από αυτήν
που γνωρίζει κανείς. Η πόλη έχει αποκλει-
στεί για «λόγους ασφαλείας» από τη διε-
φθαρμένη εταιρεία CELL με έναν γιγαντιαίο
θόλο και η άγρια ζούγκλα έχει καταπιεί τα
κτήρια του «Μεγάλου Μήλου». Η έννοια
της αστικής ζούγκλας αποκτά την κυριολε-
κτική της διάσταση και το κυνήγι ξεκινά. Εί-
στε ο Prophet.
DEus Ex MAChiNA
Κάποιοι έχουν διατυπώσει παράπονα για
το σενάριο του Crysis 3 (καθώς και των
προηγουμένων της σειράς), χαρακτηρίζο-
ντάς το ως άψυχο. Προσωπικά, θεωρώ τέ-
τοιου είδους γκρίνιες αβάσιμες, καθώς σε
αυτό τον τομέα το παιχνίδι διατηρεί το
ύφος και το χαρακτήρα των προηγουμένων
τίτλων, με ένα storyline που σίγουρα δεν
θα σας κάνει να χάσετε και τον ύπνο σας,
αλλά πάνω από όλα «ντύνει» αξιοπρεπώς
τη δράση του παιχνιδιού, δημιουργώντας
και υποστηρίζοντας την απαραίτητη ατμό-
σφαιρα.
Ο Prophet επιστρέφει, και πλέον δεν μι-
λάμε για τον άνθρωπο Prophet, αρχηγό
της Raptor Team, ταγματάρχη Laurence
Barnes, που αυτοκτόνησε στις αρχές του
Crysis 2 για να μπορέσει να «περάσει» τη
στολή στον πεζοναύτη Alcatraz, αλλά για
τον «ίσκιο» του, που στοιχειώνει πλέον τη
nanosuit. Αυτό που ήταν κάποτε «απλά»
μία πανοπλία, εξελίχθηκε, χάρη στο νανο-
τεχνολογικό του χαρακτήρα και την εισα-
γωγή εξωγήινης τεχνολογίας. Ο Prophet
του Crysis 3 δεν είναι άνθρωπος ή μηχανή,
αλλά κάτι ανάμεσα στα δύο, ένα «στοιχειω-
μένο» υβριδικό ον, που προσπαθεί να μεί-
νει αγκιστρωμένο στις μνήμες και τους χα-
ρακτήρες των κατόχων του, με τους οποί-
ους έγινε ένα. Ο Prophet είναι το απόλυτο
όπλο, ικανό να προσαρμοστεί και να επι-
κρατήσει υπό οποιεσδήποτε συνθήκες
απέναντι σε οποιονδήποτε εχθρό. Και το
απόλυτο θήραμα δεν είναι άλλο από τον
Alpha Ceph: τον κεντρικό «εγκέφαλο» των
εξωγήινων εισβολέων, Ceph, και τη μεγα-
λύτερη απειλή για το μέλλον της ανθρω-
πότητας. Στην αποστολή του, πέρα από
τους εξωγήινους εισβολείς, ο Prophet θα
πρέπει να αντιμετωπίσει και τους μισθοφό-
ρους της CELL, που εξυπηρετούν τους σκο-
τεινούς σκοπούς της εταιρείας τους. Τα
όπλα του; Η nanosuit, μερικοί παλιοί φίλοι
(
ο Psycho επιστρέφει) και ένα εντυπωσιακό
οπλοστάσιο, το οποίο περιλαμβάνει και το
μεγάλο highlight του Crysis 3: το τόξο
Predator.
ΕχΩ ΜΑΤΙΑ κΑΙ βλΕΠΩ…
Πριν προχωρήσουμε στα του gameplay,
να πούμε δύο λόγια για τον τεχνικό τομέα.
Όταν ακούει κανείς «Crysis», σκέφτεται
(
απόλυτα δικαιολογημένα) απίστευτα γρα-
φικά και τεράστιες απαιτήσεις. Το Crysis 3
εξακολουθεί να παραμένει…Crysis σε αυτό
τον τομέα. Το παιχνίδι απαιτεί DirectX11,
οπότε μη διανοηθείτε να το τρέξετε σε
οποιοδήποτε μηχάνημα υπάρχει έστω και η
παραμικρή περίπτωση να μη χαρακτηριστεί
ως «δυνατό». Στο μηχάνημά μου (Intel Core
i5 2,67GHz, 4GB RAM, AMD Radeon HD
6800,
Windows 7 32-bit) στη medium ποι-
ότητα έτρεχε «νερό» και στη high (όπου και
το έπαιξα) δεν διαπίστωσα κάποιο πρόβλη-
μα (έπαιζα άνετα) αλλά στο ultra high; Θέ-
λει… κότσια, γερό μηχανάκι και ίσως… πυ-
ροσβεστήρα κοντά για παν ενδεχόμενο,
καθώς σε «φορτωμένα» σημεία καταλάβαι-
Αυτοί με τα αυτόματα, εσύ με το τόξο. Μαντέψ-
τε ποιος θα μείνει όρθιος…
John Rambo καταστάσεις λέμε!
Ποζεράδικο artwork…
Ο Prophet του
Crysis 3 δεν είναι
άνθρωπος ή μηχανή,
αλλά κάτι ανάμεσα
στα δύο.