PC Master
132
Y
πάρχουν ακόμα δεκάδες λειτουρ-
γίες στις οποίες μπορούμε να ανα-
φερθούμε, ενώ ακόμα και το ότι
δείξαμε μία εντολή δεν σημαίνει
πως την έχουμε εμπεδώσει σε
όλες τις μορφές της. Απαιτούνται πάμπολ-
λες δοκιμές σε διαφορετικά σενάρια μέχρι
να αισθανθούμε πως την ελέγχουμε πλή-
ρως. Για το λόγο αυτό από το προηγούμενο
ήδη τεύχος ξεκινήσαμε να παρουσιάζουμε
πραγματικά μίνι-σενάρια που καλούμαστε
να υλοποιήσουμε εφαρμόζοντας όσα έχου-
με μάθει, με σκοπό να τα εμπεδώσουμε
όσο το δυνατόν καλύτερα στην πράξη.
Στο μεταξύ, με τα e-mails και τα posts
στο forum του περιοδικού μας βοηθάτε να
διαμορφώσουμε τη στήλη σύμφωνα με τις
επιθυμίες σας. Από τη μεταξύ μας επικοινω-
νία συμπεραίνω ότι δείχνετε μία προτίμηση
στην κατανόηση της scripting γλώσσας,
πράγμα λογικό, αφού αυτό είναι και το πλέ-
ον δυσνόητο κομμάτι της μηχανής. Είχα πει
εξαρχής ότι δεν θα εμβαθύνουμε τόσο στον
τομέα αυτό, διότι δεν θέλουμε να απευθυν-
θούμε αποκλειστικά σε προχωρημένους,
εντούτοις παρατηρείτε κι εσείς ότι δείχνου-
με συνεχώς απλά τμήματα κώδικα που είναι
απαραίτητα για τη δημιουργία ενός
adventure game. Επειδή, μάλιστα, η αρνη-
τική κριτική είναι πολλές φορές πιο εποικο-
δομητική, θα ήθελα να αναφερθώ στο post
του μέλους CreationP στο forum μας. Ο φί-
λος χαρακτηρίζει το Adventure Academy
επιεικώς απαράδεκτο και άχρηστο για το
90%
των αναγνωστών, διότι, όπως ισχυρίζε-
ται, δεν μαθαίνεις programming από ένα
περιοδικό. Εκείνο που πιθανώς δεν φαντά-
ζεται ο αναγνώστης είναι ότι σε πολύ μεγά-
λο βαθμό συμφωνώ μαζί του. Σαφώς και
δεν μπορεί κανένα περιοδικό να σε μάθει
να προγραμματίζεις, όπως δεν μπορεί ούτε
κάποιο βιβλίο ούτε το πανεπιστήμιο. Ο προ-
γραμματισμός είναι από τη φύση του μονα-
χική απασχόληση και μόνο με ατέλειωτες
ώρες μπροστά στην οθόνη μπορείς να κά-
νεις την οποιαδήποτε πρόοδο. Όλα τα υπό-
λοιπα λειτουργούν ως οδηγοί και όχι ως μέ-
θοδοι διδασκαλίας. Όμως η παρούσα στήλη
δεν είναι, ούτε φιλοδοξεί να γίνει μία σειρά
από μαθήματα προγραμματισμού. Εδώ μιλά-
με για τη δημιουργία ενός adventure game,
με μερικά απλά παραδείγματα scripting. Η
διαφορά μεταξύ των δύο νομίζω ότι είναι
σαφής. Όσο για το ποσοστό των αναγνω-
στών που μπορεί να βρίσκει αυτές τις σελί-
δες χρήσιμες, μπορεί να είναι μικρό, αφού
το αντικείμενο είναι εκ των πραγμάτων
εξειδικευμένο, όμως θεωρώ ότι λαμβάνει
ουσιαστική βοήθεια. Κι αν σε αυτόν το μι-
κρό αριθμό ανθρώπων μπορέσω να συνει-
σφέρω έστω και λίγο, ώστε να δημιουργή-
σουν κάτι δικό τους, νομίζω ότι θα έχω πε-
τύχει το στόχο μου, όπως επίσης εάν κατα-
φέρω να δώσω το έναυσμα και σε άλλους
να ασχοληθούν, από το μυαλό των οποίων
δεν είχε περάσει κάτι τέτοιο. Συγχωρήστε
μου την παρένθεση, αλλά θεώρησα απαραί-
τητο να γίνουν αυτές οι διευκρινίσεις. Κάτι
τελευταίο: αν χάσατε το άρθρο του Αντώνη
Βαλασιάδη για τις τεχνικές αφήγησης στο
τεύχος Απριλίου, αναζητήστε το οπωσδήπο-
τε. Είναι ιδανικό για όποιον θέλει να γράψει
σενάριο.
ΣΗΜΑΝΣΗ ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ
Μέχρι σήμερα, στο PC Master’s Saga
δεν ασχοληθήκαμε καθόλου με το
Το τεύχος που κρατάτε στα χέρια σας είναι αισίως το έκτο που φιλοξενεί τη στήλη Adventure
Academy. Σ’ αυτό το σύντομο χρονικό διάστημα έχουμε προλάβει να δείξουμε ουσιαστικά τις
βασικότερες λειτουργίες του Adventure Game Studio. Χωρίς υπερβολή, αν έχετε
παρακολουθήσει όσα έχουμε πει μέχρι στιγμής και έχετε κατανοήσει όλα τα παραδείγματα,
μπορείτε να φτιάξετε ακόμα και ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι
είμαστε έτοιμοι για κάτι τέτοιο, αφού μόλις που ξύσαμε την επιφάνεια του AGS.
του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Η συνάρτηση repeatedly_execute.