133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
interface. Αφήσαμε τις λειτουργίες χειρι-
σμού όπως ακριβώς τις βρήκαμε στο έτοι-
μο template που φορτώσαμε. Όσο λει-
τουργικό κι αν είναι το Verb Coin, κάποια
στιγμή είναι πολύ πιθανό να θελήσουμε
να εμπλουτίσουμε το παιχνίδι μας με πε-
ρισσότερες λειτουργίες. Σ’ αυτό το τεύχος
θα κάνουμε τα πρώτα μας δειλά βήματα
προς αυτή την κατεύθυνση. Για αρχή, θα
δημιουργήσουμε έναν mouse cursor που
να υποδηλώνει έξοδο και στη συνέχεια θα
φροντίσουμε ο cursor μας να αλλάζει αυ-
τόματα σε αυτόν κάθε φορά που τοποθε-
τείται πάνω από μία περιοχή εξόδου στην
οθόνη μας.
Έχοντας σχεδιάσει το εικονίδιο στο
οποίο θα αλλάζει ο cursor σας στις δια-
στάσεις που επιθυμείτε, εκκινήστε το
Adventure Game Studio και φορτώστε το
PC Master’s Saga. Από το Project Tree, με-
ταβείτε στο Sprites, κάντε δεξί κλικ σε
οποιοδήποτε κενό σημείο κι επιλέξτε
Import new sprite from file. Στη συνέχεια,
πάντα στο Tree βρείτε την επιλογή Mouse
cursors και πηγαίνετε στην Usermode1, η
οποία φαίνεται να μη χρησιμοποιείται από
το template με το οποίο βαδίζουμε εξαρ-
χής. Το μόνο που μας ενδιαφέρει να αλλά-
ξουμε εδώ είναι το γραφικό του. Στο
Project Grid, λοιπόν, πατήστε στο κουμπί
δίπλα στο Image και βρείτε το sprite που
εισαγάγατε προηγουμένως. Αλλάξτε το
όνομα Usermode1 σε Exit, σώστε το παι-
χνίδι και επιχειρήστε να το τρέξετε.
Προκύπτει μήνυμα λάθους στο κάτω μέ-
ρος της οθόνης μας. Ας κάνουμε διπλό
κλικ πάνω του για να ανακαλύψουμε τι
πήγε στραβά. Βλέπουμε ότι υπάρχει ήδη
στον κώδικά μας, συγκεκριμένα στο κομ-
μάτι που ασχολείται με το Verb Coin, ανα-
φορά στο cursor mode Usermode1 που
μόλις μετονομάσαμε. Όταν προσπαθήσα-
με να εκτελέσουμε το πρόγραμμά μας, ο
κώδικας δεν μπορούσε να εντοπίσει το
mode αυτό και γι’ αυτό μας διαμαρτυρή-
θηκε. Όπως έχουμε ξαναπεί, λοιπόν, με-
γάλη προσοχή σε οτιδήποτε αλλάζουμε.
Οφείλουμε να βεβαιωνόμαστε ότι δεν χρη-
σιμοποιείται πουθενά στον κώδικά μας,
γιατί δεν είναι πάντα σίγουρο ότι θα το
εντοπίσουμε άμεσα. Στην προκειμένη πε-
ρίπτωση, απλώς αλλάξτε και πάλι το όνο-
μα του mouse cursor mode στο αρχικό
Usermode1.
Αν εκκινήσετε το παιχνίδι σας, θα διαπι-
στώσετε ότι ο καινούργιος cursor που δη-
μιουργήσατε δεν φαίνεται πουθενά. Αυτό
συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει κάποιο κομ-
μάτι του κώδικα που να τον καλεί. Αν, για
παράδειγμα, είχατε χρησιμοποιήσει ένα
template στο οποίο όλοι οι διαθέσιμοι
cursors εναλλάσσονται κυκλικά με το δεξί
mouse button, τότε θα εμφανιζόταν κάθε
νέος που προσθέτατε. Στην προκειμένη
περίπτωση, όμως, δεν πρόκειται να τον
δείτε αν δεν δημιουργήσετε εσείς τις συν-
θήκες για να συμβεί κάτι τέτοιο. Υπάρχουν
διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε
να το πετύχετε. Εμείς θα επιλέξουμε αυ-
τόν που περιγράφεται με την εξής φράση:
«
Άλλαξε τον cursor του παιχνιδιού σε
Usermode1, όποτε βρίσκεται πάνω από τη
Room Region 6 και επανάφερέ τον όταν
απομακρυνθεί από τη συγκεκριμένη
Region».
Τι ακριβώς είναι ένα Room Region
όμως; Τα Regions είναι περιοχές των δω-
ματίων μας που ορίζουμε εμείς, με σκοπό
να πυροδοτούμε αντιδράσεις από το παι-
χνίδι μας, όταν οι χαρακτήρες μας αλλη-
λεπιδρούν με αυτές. Ο τελικός παίκτης
δεν τις αντιλαμβάνεται με κάποιο τρόπο,
δηλαδή δεν μπορεί να τις εξετάσει ή να
κάνει use επάνω τους όπως γίνεται με τα
hotspots. Η παρουσία τους υφίσταται ου-
σιαστικά μόνο στον κώδικά μας. Για να
δούμε τι εννοούμε στην πράξη, φορτώστε
ένα δωμάτιο που φτιάξαμε σε ένα από τα
Η μεταβλητή που θα μας δείχνει αν παίζει
η εισαγωγή ή όχι.
Η πρώτη εικόνα της εισαγωγής, για να αποδώ-
σουμε φόρο τιμής εκεί που αξίζει.
Ο cursor μας αλλάζει σε exit icon.