PC Master
58
Η
φετινή GDC διεξάχθηκε από τις 25 έως τις 29 Μαρτί-
ου στο Moscone Center του San Francisco, με συμ-
μετοχή 23.000 developers απ’ όλο τον κόσμο. Παρ’
όλο που η συγκεκριμένη εκδήλωση δεν μας έχει συ-
νηθίσει σε παρουσιάσεις ή ανακοινώσεις τίτλων, φέ-
τος είδαμε και ακούσαμε πολλά. Κάτι που σίγουρα
δεν πέρασε απαρατήρητο, είναι η στροφή στο mobile gaming, κα-
θώς και η επιμονή των developers στο sharing και τα social media.
Oculus Rift, Unreal Engine 4 και Journey θα μπορούσαν να είναι τα
πιο χαρακτηριστικά tags για τη φετινή διοργάνωση. Ας δούμε όμως
τις πιο ενδιαφέρουσες στιγμές της GDC γι’ αυτήν τη χρονιά.
Star Wars: The Old Republic expansion
Η ανακοίνωση του πρώ-
του expansion για το Star Wars: The Old Republic ήρθε μαζί με την
ημερομηνία κυκλοφορίας του από την BioWare. To expansion θα
έχει τον τίτλο Rise of the Hutt Cartel και θα φέρει έναν νέο εχθρό
μέσα από τις σκιές, ο οποίος έχει βάλει ως σκοπό να καταλάβει την
αυτοκρατορία της Galactic Republic και των Sith. Όσοι έχουν προ-
παραγγείλει το expansion, θα έχουν τη δυνατότητα να επισκε-
φθούν τον πλανήτη Maceb, ενώ το level cap των χαρακτήρων τους
θα αυξηθεί στο 55 level. Στις 14 Απριλίου κυκλοφόρησε πλέον το
Rise of the Hutt Cartel, όπως είχε ανακοινωθεί.
Magicka: WizardWars
Έπειτα από ένα ευφάνταστο τρέιλερ, η
Paradox ανακοίνωσε το νέο πόνημά της με το όνομα Magicka:
Wizard Wars. Πρόκειται για ένα spin-off PvP, βασισμένο στο γνω-
στό action-adventure Magicka. Η μαγεία και το spellcasting σε συν-
δυασμό με το χιούμορ της ποπ κουλτούρας των ’90s κάνει το παι-
χνίδι ακόμη πιο ενδιαφέρον. «Το ΜWW δεν είναι ένα ακόμη MOBA»,
ξεκαθάρισαν οι developers, είναι ένα παιχνίδι βασισμένο σε PvP
σύστημα, για ομάδες των τεσσάρων παικτών, οι οποίοι θα πρέπει
να μονομαχήσουν κρατώντας αλώβητη τη βάση τους.
CryTek - CryEngine 3
Παρά τη φαντασμαγορική παρουσίαση (επί-
δειξη) της Crytek, στην προσπάθειά της να εντυπωσιάσει με τις δυ-
νατότητες της καινούργιας μηχανής γραφικών ονόματι CryEngine
3,
το αποτέλεσμα δεν ήταν το αναμενόμενο. Δίνοντας μία χορτα-
στική γεύση από διαφορετικά παιχνίδια και εφαρμογές (τα περισ-
σότερα των οποίων δεν γνωρίζουμε ακόμα), μας μετέφερε εντυ-
πωσιακά γραφικά μέσα σε διαφορετικά είδη ατμόσφαιρας και
ύφους. Σίγουρα δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το νέο εργαλείο
της Crytek, αλλά με την Unreal Engine στο αντίπαλο έδαφος δεν
καταφέρνει να κάνει τη διαφορά που προφανώς στόχευε.
Virtual Reality Oculus Rift
Αρκετά είχαμε ακούσει μέχρι τώρα για
τη νέα συσκευή virtual reality, με το όνομα Oculus Rift. Όμως, η
πρώτη εμφάνιση της εν λόγω συσκευής στη φετινή GDC προκάλε-
σε ουρές δίωρης αναμονής για τους επίδοξους δοκιμαστές της. Βέ-
βαια, άξιζε σίγουρα τον κόπο, αν αναλογιστούμε το εξαιρετικό
feedback που απέσπασε από τους developers που πήραν την πρώ-
τη γεύση. Το Oculus Rift Headset είναι μία συσκευή πολύ άνετη,
ελαφριά (379gr), η οποία προσαρμόζεται στο κεφάλι, δίνοντας μία
διαφορετική εμπειρία στο gameplay. Κάτι ακόμη πιο ενδιαφέρον εί-
ναι η ενσωμάτωση τριών διαφορετικών ειδών φακών για τα μάτια,
με σκοπό να εξυπηρετεί ακόμη και όσους έχουν μυωπία, αστιγματι-
σμό ή άλλα προβλήματα στην όραση. Στην έκθεση της GDC, οι επι-
σκέπτες είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν τη συσκευή παίζο-
ντας Hawken. Μέσα στο πιλοτήριο του παιχνιδιού τα πράγματα
φαίνονται τελείως διαφορετικά απ’ όσο ξέραμε μέχρι τώρα. Με το
Oculus Rift μπορούμε να ελέγχουμε κάθε γωνία στο χώρο περι-
στρέφοντας το κεφάλι, όπως στην πραγματικότητα. Με τη βοήθεια
των χειριστηρίων και του ειδικού pad, έχουμε άψογη αλληλεπίδρα-
ση με το περιβάλλον με έναν απόλυτα φυσικό τρόπο που μας λύ-
νει τα χέρια. Όπως καταλαβαίνετε, οι δυνατότητες είναι πολλές και
στην περίπτωση που τις εκμεταλλευτούν κατάλληλα οι developers
Άλλο ένα μεγάλο event για το αγαπημένο μας «άθλημα» ολοκληρώθηκε.
Ο λόγος για το Game Developers Conference 2013, ένα συνέδριο που φέρνει
κοντά τα μεγάλα μυαλά πίσω από τα video games εδώ και
25
χρόνια. Μία καλή ευκαιρία να μοιραστούν ιδέες, τεχνοτροπίες,
εμπνεύσεις και showcases μεταξύ των developers.
Της Μαρίλης «Fairy» Νίκολη