PC Master
62
Εν μέσω ευφορίας, πανηγυρισμών και
ανακούφισης από developers και fans για
την ανέλπιστη επίδειξη δύναμης του
απλού gamer στη διαμόρφωση της
αγοράς, ήταν αναπόφευκτο να κάνουν
σταδιακά την εμφάνισή τους τάσεις και
πρακτικές που υπενθυμίζουν σε
αμφότερους πως οτιδήποτε φέρνει χρήμα,
θέτει άμεσα σε κίνδυνο την ηθική
ακεραιότητά του. Έχει, όμως, περάσει
ανεπιστρεπτί η εποχή της αθωότητας ή
μήπως το Kickstarter περνά απλώς τις
αναπόφευκτες παιδικές ασθένειες που
θα θωρακίσουν το ανοσοποιητικό του
κατά την είσοδο στην εφηβεία;
Του Αντώνη «Maladroid» Βαλασιάδη
Π
ρόσφατα συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη θριαμ-
βευτική κατάληξη της καμπάνιας μέσω της οποίας ο
Tim Schafer άλλαξε για πάντα τις ισορροπίες στο
game development μικρομεσαίας κλάσης, βάζοντας
στην καθημερινότητα του –ρετρολάγνου– gamer
όρους, όπως το backing, το pledge, το high tier και
τα stretch goals. Στο κατώφλι των πρώτων κυκλοφοριών που κυο-
φόρησε το Kickstarter, οι ανακοινώσεις νέων projects δεν έχουν
κοπάσει και τα πορτοφόλια των παικτών δείχνουν ακόμα πρόθυμα,
σπάζοντας το ένα ρεκόρ χρηματοδότησης μετά το άλλο. Όμως,
ορισμένες αμφιλεγόμενες κινήσεις σε συνδυασμό με την έλλειψη
χειροπιαστών αποτελεσμάτων, άρχισαν να μετατρέπουν τον εν-
θουσιασμό και την αμέριστη συμπαράσταση σε δυσπιστία και ενο-
χή, καθώς αρκετοί αναρωτιόμαστε μήπως με τη συμπεριφορά μας
έχουμε κακομάθει αυτήν τη νεαρή πλατφόρμα και την οδηγούμε
ολοταχώς προς μία ανεξέλεγκτη και αυθάδη εφηβεία, γεμάτη ύπο-
πτες παρέες και αδιαφορία για τη γνώμη όσων τη μεγαλώσαμε.