67
PC Master
Όπως είναι λογικό, ο διάδοχός του, το Company of Heroes 2
(
που πέρασε κάποια «κύματα» στην πορεία του προς την κυκλοφο-
ρία, λόγω του «κανονιού» της THQ – εντέλει θα κυκλοφορήσει από
τη Sega), αναμένεται με ανυπομονησία. Εκεί που το πρώτο παιχνίδι
και τα expansions του ασχολούνταν με την έκβαση του Β’ Παγκο-
σμίου Πολέμου από την επιχείρηση Overlord (απόβαση στη Νορ-
μανδία) και μετά, το δεύτερο μέρος ασχολείται με ένα από τα
αγριότερα θέατρα επιχειρήσεων που έχει γνωρίσει η ανθρώπινη
ιστορία: το Ανατολικό Μέτωπο, την αναμέτρηση μεταξύ του Κόκκι-
νου Στρατού και της Wehrmacht, που ξεκίνησε με την επιχείρηση
«
Βαρβαρόσσα» και την εισβολή στη Σοβιετική Ένωση και κατέληξε
στην πτώση του Βερολίνου.
Η Wehrmacht κινείται στα πλαίσια που γνωρίζουμε από τον
προηγούμενο τίτλο, ωστόσο ο Κόκκινος Στρατός αποτελεί μία νέα
στο franchise παράταξη, με δικά της χαρακτηριστικά και φιλοσο-
φία, που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως διαπίστωσα παί-
ζοντας την closed beta έκδοση του παιχνιδιού, όπως αυτή διατέθη-
κε από τη Zegetron σε συνεργασία με τη Sega. Αν και προφανώς
το παιχνίδι έχει ακόμα μέλλον μπροστά του (η κυκλοφορία του
έχει οριστεί για τις 25 Ιουνίου), όσα είδα με κάνουν να πιστεύω ότι
είναι… εξαιρετικά δύσκολο έως ακατόρθωτο το Company of He-
roes 2 να είναι κάτι λιγότερο από «εξαιρετικό».
Οπτικά μιλώντας, το παιχνίδι είναι κάτι παραπάνω από χάρμα
οφθαλμών. Η Essense 3.0 engine είναι απλά μεγαλείο, με τα ειδι-
κά εφέ (εκρήξεις, καπνοί, φωτιές, κίνηση μονάδων) να οδηγούν
την έννοια του RTS σε νέο επίπεδο, ενώ η τεχνολογία TrueSight,
που διαχειρίζεται τα οπτικά πεδία των μονάδων, δίνει μία νέα
στρατηγική διάσταση στο παιχνίδι.
Όσον αφορά τώρα στο «ζουμί» της υπόθεσης, το gameplay του
παιχνιδιού, το Company of Heroes 2 κρατά όλα όσα έκαναν τον προ-
κάτοχό του να ξεχωρίσει. Όλα τα τακτικά χαρακτηριστικά του είναι
εδώ. Το στοιχείο της κάλυψης, η ανάγκη σύνδεσης των ελεγχόμε-
νων περιοχών για τη σωστή ροή των resources, η παραμετροποίηση
των μονάδων, η χρήση και διαμόρφωση του περιβάλλοντος για τη
διεξαγωγή των επιχειρήσεων (ταμπουρώματα σε κτήρια, ναρκοθετή-
σεις, ενέδρες σε δάση ή στα χιόνια, χρήση του περιβάλλοντος χώ-
ρου για προστασία των μονάδων). Εντυπωσιακή είναι η επίδραση
ζημιών στα οχήματα και τον εξοπλισμό (ένα άρμα μπορεί να ακινη-
τοποιηθεί από ένα χτύπημα στη μηχανή ή να χάσει το κύριο όπλο
του, ένα όχημα πυροβόλο, του οποίου το πλήρωμα εξουδετερώθη-
κε μπορεί να καταληφθεί από τον αντίπαλο και να επισκευαστεί,
επανερχόμενο σε δράση κ.ά.). Γενικά, όλα τα καλούδια του CoH συ-
ναντιούνται και στο δεύτερο μέρος, συν ένα επιπλέον: ο καιρός. Μι-
λάμε για το Ανατολικό Μέτωπο, κύριοι, και αυτό σημαίνει κρύο! Σε
χιονισμένους χάρτες οι άντρες σας υποφέρουν λόγω του κρύου
(
προστατεύονται μέσα σε κτήρια, οχήματα ή κοντά σε φωτιές), ενώ
συχνά πυκνά ξεσπούν χιονοθύελλες, οι οποίες επιδρούν στο game-
play περιορίζοντας την ορατότητα και μπλοκάροντας διάφορες δυ-
νατότητες, όπως αεροπορικά πλήγματα. Επίσης, προσοχή στα χιόνια
και τους πάγους: το βαθύ χιόνι επιβραδύνει την κίνηση, ενώ το να
περνάει κανείς βαριά οχήματα πάνω από παγωμένα νερά δεν είναι
και η καλύτερη ιδέα. Το περιβάλλον είναι δυναμικό και αλληλεπιδρά
με το οπτικό πεδίο: οι εκρήξεις το μεταβάλλουν, επηρεάζοντας και
το πού βλέπουν και πού μπορούν να καλυφθούν οι στρατιώτες σας.
Καταλαμβάνοντας στρατηγικό σημείο και «κλείνοντας» μία γέφυρα. Το
παιχνίδι κερδίζεται μέσω του ελέγχου σημείων-κλειδιά στο χάρτη.
Κατά τη γνωστή παράδοση της Relic, οι βάσεις είναι μικρές. Το θέμα εί-
ναι οι μονάδες και ο σωστός χειρισμός τους.
Πεζικάριοι και τεθωρακισμένα μάχονται σε δασώδη περιοχή. Οι κα-
πνοί, οι φωτιές και το επίπεδο της λεπτομέρειας γενικότερα είναι
εντυπωσιακά.
Ταμπουρωμένοι «σύντροφοι» απέναντι σε γερμανικό τεθωρακισμένο.
Δεν μπορούν να το καταστρέψουν (τουλάχιστον, όχι χωρίς ειδικό εξοπλι-
σμό), αλλά μπορούν να το καθυστερήσουν…
Το περιβάλλον είναι δυναμικό και
αλληλεπιδρά με το οπτικό πεδίο:
οι εκρήξεις το μεταβάλλουν
επηρεάζοντας και το πού
βλέπουν και πού μπορούν να
καλυφθούν οι στρατιώτες σας.