R
eview
Προσωπικά, τα βλέπω και ως αναφορά στα
παλιά System Shock, ένα κλείσιμο ματιού
στους πιο παλιούς φίλους του Ken Levine.
Στο τέλος, πάντως, που ο παίκτης πασχίζει
να ενώσει τα κομμάτια του παζλ, τα Voxo-
phones είναι ιδιαίτερα βοηθητικά.
Δεν είναι ότι έμεινα απόλυτα ικανοποιη-
μένος, πάντως, ίσως επειδή είμαι πολύ
φανατικός και απαιτητικός φίλος της σει-
ράς. Θα ήθελα ορισμένα παραπάνω
«
bonus», προαιρετικά πράγματα. Στους πε-
ρισσότερους χάρτες υπάρχει ένα προαιρε-
τικό quest που ξεκλειδώνει ένα δωμάτιο
με αρκετά νομίσματα, πυρομαχικά και συ-
νήθως ένα από τα ειδικά φίλτρα (που αυ-
ξάνει τη μέγιστη ασπίδα ή health ή salts),
αλλά θα μπορούσαν να είναι και περισσό-
τερα. Ωστόσο, θα είχε ενδιαφέρον ένας
ακόμα μηχανισμός, να συλλέξεις ίσως πε-
ρισσότερα αντικείμενα, να υπήρχαν και
πάλι κάποια mini-games (να μην τις ξε-
κλείδωνε με τόση ευκολία η Elizabeth κιό-
λας…). Το «Gear» που βρίσκετε σε ορισμέ-
να κλειδωμένα ή μυστικά δωμάτια ήταν
μία καλή ιδέα: μοιρασμένα σε τέσσερις κα-
τηγορίες (Καπέλα, Παντελόνια, Παπούτσια,
Σακάκι), τα ρούχα αυτά δίνουν κάποιες
passive ικανότητες, παρ’ όλα αυτά ένιωσα
ότι ο μηχανισμός αυτός δεν αξιοποιήθηκε
όσο θα μπορούσε. Εκτός αυτού, υπάρχει η
αίσθηση ότι έχει κοπεί και περιεχόμενο
(
πολύ πιθανό, καθώς δεν είδαμε πολλά
πράγματα από τα διάφορα τρέιλερ που εί-
χαν προηγηθεί).
SPOILERS KAI 1999
Δυστυχώς, για να δικαιολογήσω τον εν-
θουσιασμό μου με το σενάριο, θα πρέπει
να αποκαλύψω βασικές ανατροπές και εκ-
πλήξεις του παιχνιδιού. Όπως πολύ εύκολα
θα συνειδητοποιήσετε από την αρχή κιό-
λας, υπάρχουν τεράστια ερωτήματα και
(
φαινομενικά) σεναριακά κενά, που όμως
δεν απαντάει κανείς. Και όμως, στο τέλος
του παιχνιδιού, με έναν πολυσύνθετο και
αριστουργηματικό τρόπο, όλα δένουν με-
ταξύ τους, σε όλα τα επίπεδα (αν και επι-
στρατεύονται κάθε είδους σεναριακά τε-
χνάσματα). Το έξοχο φινάλε βάζει, μάλι-
στα, τα «γυαλιά» στους προκατόχους
Bioshock, που δεν είχαν φροντίσει για χορ-
ταστικούς, καθαρτικούς τερματισμούς
(
ήταν ίσως από τα μεγαλύτερα μειονεκτή-
ματά τους). Παρακαλείστε, ακόμα και αν
περάσουν μήνες, να μη χαλάσετε την έκ-
πληξη σε κόσμο που δεν έχει παίξει το παι-
χνίδι. Παρακαλείστε, επίσης, να παίξετε το
παιχνίδι μία δεύτερη φορά (ίσως με το
σκληροπυρηνικό «1999 Mode») για να
εντοπίσετε λεπτομέρειες που θα εκτιμήσε-
τε αληθινά.
To BSI αγγίζει την τελειότητα, αλλά έχει
μερικά πολύ μικρά μειονεκτήματα που ένα
πλήρες review οφείλει να αναφέρει. Το
σύστημα αποθήκευσης της εξέλιξης είναι
μονοκόμματο: υπάρχει μία μόνο θέση για
Autosave: υπάρχει ένα Save που γίνεται
αυτόματα στην αρχή κάθε κεφαλαίου, ενώ
δεν μπορείτε αποθηκεύσετε εσείς την εξέ-
λιξη όπου θέλετε (με λίγο ψάξιμο στα αρ-
χεία config μπορείτε να αλλάξετε ορισμέ-
να πράγματα). Επίσης, το πλήκτρο «Ο»
ανοίγει το μενού του χαρακτήρα (κάτι που
δεν αναφέρθηκε πουθενά στο παιχνίδι,
έπρεπε να ψάξω στο Ίντερνετ για να το
βρω!), αλλά είναι ένα μενού μάλλον λίγο,
με στριμωγμένα στοιχεία και μικρά παρά-
θυρα, λίγο δύσκολο στην πλοήγηση. Ήθε-
λα κάτι πιο χορταστικό – είναι μία λεπτομέ-
ρεια ίσως, αλλά, όταν με το καλό παίξετε
το παιχνίδι, ανοίξτε το μενού του χαρακτή-
ρα και θα με θυμηθείτε.
ΒΟΥΝΟ Ή ΘΑΛΑΣΣΑ;
Τα Bioshock ήταν σαφώς πιο horror παι-
χνίδια, με πιο φριχτούς εχθρούς, σκοτει-
νούς Big Daddies και τρομακτικούς
Splicers. Το BSI έχει απομακρυνθεί αρκετά
από αυτό το μοτίβο, αν και θα δείτε μερι-
κούς περίεργους εχθρούς απόκοσμης αι-
σθητικής, που δεν εμπνέουν καθόλου αι-
σθήματα δέους. Σίγουρα μου έλειψε εκείνη
η μελαγχολική θλίψη της βυθισμένης πό-
λης, η αποπνικτική ατμόσφαιρα του υγρού
τάφου. Αντί να παίζει με την κλειστοφοβία,
το Infinite παίζει με την ακροφοβία μας –
αν και δεν το κάνει τόσο επιτυχημένα: δεν
έχεις το συνεχόμενο άγχος ότι ο ωκεανός
θα συνθλίψει ξαφνικά με το ανυπολόγιστο
βάρος του την υποβρύχια πόλη. Ο αντίστοι-
χος φόβος εδώ θα ήταν να πέσεις στο κε-
νό, αλλά ίσως επειδή οι εναέριες μάχες
αποτελούν βασικό κομμάτι του gameplay
να μην είναι κάτι που προκαλεί τρόμο,
μάλλον το αντίθετο.
Όπως και να έχει, μιλάμε για ένα από τα
σημαντικότερα παιχνίδια του 2013, ίσως το
GOTY της χρονιάς, παρά τις μεμψιμοιρίες
μου για μικροατέλειες και τα προσωπικά
μου παράπονα. Παίξτε το BSI αργά και απο-
λαυστικά, μη βιαστείτε να το τελειώσετε.
Είναι βέβαιο ότι θα έχετε ζήσει μία από τις
πλούσιες gaming εμπειρίες, που, από
πλευράς αφήγησης, λυρισμού και σεναρί-
ου, θα κάνετε πολύ καιρό να ξεχάσετε!
85
PC Master
92
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Υπερβατική αφήγηση
•
Ο καλύτερος companion σε παιχνίδι
•
Εκθαμβωτικό art direction
•
Κάποιες ανεκπλήρωτες προοπτικές
n
Είδος:
Shooter
n
Έκδοση:
2
ΚGames
n
Ανάπτυξη:
Irrational Games
n
Τιμή
€
49
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows Vista Service Pack 2 32-bit, Intel Core 2 Duo 2,4GHz / AMD Athlon X2
2,7
GHz, μνήμη 2GB, κάρτα γραφικών ATi Radeon HD 3870 / nVidia 8800 GT / Intel HD 3000
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
bioshockinfinite.com
n
Eπιρροές:
Bioshock 1-2
n
Εναλλακτική επιλογή:
System Shock 2
Όταν λήξει το Possession, ο εχθρός αυτο-
κτονεί. Πόσο πιο χρήσιμο μπορεί να είναι ένα
Vigor;
Πατώντας «Ε», η Elizabeth θα υλοποιήσει αυτόν τον τοίχο, χρήσιμο σημείο κάλυψης για τη μάχη.