ρό γραφήματα, σχεδιαγράμματα και στατι-
στικά, ώστε να έχετε συνεχή επίβλεψη σε
όσα συμβαίνουν στους δρόμους του πρό-
τυπου οικισμού που διαφεντεύετε.
Ξεκινώντας το SimCity και αφού επιλέξε-
τε τον server που θα βρίσκεται το παιχνίδι
σας, επιλέγετε τη region όπου θα ιδρύσετε
την πόλη σας. Οι regions είναι μεγάλες πε-
ριοχές στις οποίες μπορούν να ιδρυθούν
από δύο έως και 16 πόλεις και έχετε τη δυ-
νατότητα να επιλέξετε αν η region σας θα
είναι ιδιωτική ή δημόσια – η ιδιωτική region
είναι, ουσιαστικά, ό,τι πλησιέστερο σε sin-
gle player mode θα φτάσετε στο νέο SimC-
ity. Μπορείτε να επιλέξετε τη θέση της πό-
λης σας με βάση τις πρώτες ύλες της πε-
ριοχής και τις συνδέσεις με μέσα μαζικής
μεταφοράς και να βάλετε τα φτυάρια στο
έδαφος.
Το πρώτο βήμα μόλις επιλέξετε πού θα
ιδρύσετε τον οικισμό σας, είναι να τραβήξε-
τε δρόμο από τον αυτοκινητόδρομο. Οι
δρόμοι είναι, φυσικά, ο «σκελετός» της πό-
λης, και πάνω στο οδικό δίκτυο που θα σχη-
ματίσετε, θα κάνετε zone για κατοικημένες,
βιομηχανικές και εμπορικές περιοχές. Για
πρώτη φορά στη σειρά, το road tool σάς
επιτρέπει να δημιουργήσετε κυρτούς δρό-
μους και έτσι να καταλήξετε με πιο ασυνή-
θιστες λύσεις (μπορείτε να φανταστείτε τι
σχήματα έσπευσε να δημιουργήσει το
Ιnternet…), αλλά θα ανακαλύψετε σύντομα
ότι για εξοικονόμηση χώρου και πρακτική
ρυμοτομία, τίποτε δεν ξεπερνά τους πα-
ράλληλους και κάθετους δρόμους.
Η ανακάλυψη αυτή μάλιστα έρχεται πο-
λύ πιο γρήγορα απ’ ό,τι περιμένετε: το νέο
SimCity σάς δίνει πολύ λίγο χώρο για να
χτίσετε την πόλη σας σε σχέση με τα
προηγούμενα παιχνίδια της σειράς. Στις
πρώτες δέκα ώρες του παιχνιδιού αυτό δεν
θα σας απασχολήσει ιδιαίτερα, αλλά σύ-
ντομα τα κτήριά σας θα αρχίσουν να πλη-
σιάζουν επικίνδυνα στη λευκή διακεκομμέ-
νη γραμμή και ενώ ο αρμόδιος βοηθός σας
θα τονίζει συνεχώς την ανάγκη για νέες
ζώνες κατοικιών ή βιομηχανίας ή καταστη-
μάτων, εσείς θα ψάχνετε να βρείτε τι πρέ-
πει να κατεδαφιστεί για να δημιουργηθεί
χώρος. Είναι πραγματικά πολύ παράξενη η
επιλογή να παρέχεται τόσο μικρή περιοχή
για χτίσιμο και μόνο εν μέρει δικαιολογεί-
ται από τις αυξημένες υπολογιστικές απαι-
τήσεις.
ΜΕθυΣΜΕνη ΠΟλΙΤΕΙΑ
Πλέον είναι και επισήμως γνωστό ότι η
Maxis δημιούργησε το SimCity «ως ένα
MMO», με το σκεπτικό ότι πάντοτε θα παί-
ζεται on-line από πολλούς παίκτες ταυτό-
χρονα. Αυτή είναι η λογική πίσω από τις re-
gions και το λίγο διαθέσιμο χώρο που ανα-
λογεί σε κάθε πόλη. Κάθε οικισμός θεωρη-
τικά θα πρέπει να εξειδικευθεί σε κάτι – για
παράδειγμα, μία πόλη θα μπορεί να γίνει
τουριστικός προορισμός, με καζίνο, ξενο-
δοχεία και μνημεία, μία άλλη θα είναι
εμπορικό και βιομηχανικό κέντρο, ενώ μία
τρίτη θα είναι κέντρο εξόρυξης πετρελαί-
ου ή πετρωμάτων ή άνθρακα.
R
eview
95
PC Master
Η πόλη σας ακμάζει.
Έφερα την ανάπτυξη επιτέλους!
Χμ, γνωστός να μου φαίνεται αυτός ο οικονομικός σύμβουλος...
Τα καζίνο φέρνουν τουρίστες και κέρδη, αλλά και έγκλημα...
Οι κατοικήσιμες ζώνες είναι η προτεραιότητά
σας.
Το νέο SimCity σάς δίνει
πολύ λίγο χώρο για να
χτίσετε την πόλη σας σε
σχέση με τα
προηγούμενα παιχνίδια
της σειράς.