Page 96 - PC Master τ. 283

R
eview
Οι πόλεις μέσα σε μία region επικοινω-
νούν μεταξύ τους και μέσω της region
view έχετε μία πολύ όμορφη πανοραμική
άποψή τους και πρόσβαση στα στατιστικά
της περιοχής, όπως ο αριθμός των εργαζο-
μένων που μετακινούνται από τη μία πόλη
στην άλλη, ο τουρισμός, το εμπόριο μετα-
ξύ τους κ.λπ. Κάθε πόλη μπορεί να δωρίζει
χρήματα σε κάποια άλλη ή να της προσφέ-
ρει υπηρεσίες που της λείπουν, π.χ., έξτρα
απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά οχήμα-
τα, ηλεκτρικό ρεύμα ή νερό κ.λπ.
Με αυτόν τον τρόπο, θεωρητικά πάντα,
η region γίνεται ένα λειτουργικό οικοσύ-
στημα, με οικισμούς που συνυπάρχουν και
αλληλοσυντηρούνται. Όμως, στην πραγ-
ματικότητα η προσομοίωση του SimCity
δεν λειτουργεί τόσο αποτελεσματικά.
Κατ’ αρχάς, αν αποφασίσετε ότι θέλετε να
παίζετε μόνος σας (πώς τολμάτε, εν έτει
2013!),
αναπόφευκτα θα χρειαστεί να δη-
μιουργήσετε και να διαχειρίζεστε τρεις,
τέσσερις ή και παραπάνω πόλεις (ανάλο-
γα με το region που επιλέξατε) μόνοι σας.
Όσο ικανός ζογκλέρ και αν είστε όμως,
δεν θα αργήσετε να συνειδητοποιήσετε
ότι οι πόλεις σας δεν μπορούν πάντα να
διατηρήσουν την εξειδίκευσή τους, ειδικά
αν έχετε παραμελήσει κάποιες υπηρεσίες
και βασίζεστε στους γείτονες γι’ αυτές.
Για παράδειγμα, η παροχή του νερού
και του ρεύματος από άλλη πόλη γίνεται
πολύ σύντομα προβληματική (τουτέστιν,
διακόπτεται απροειδοποίητα και χωρίς
προφανή λόγο), αναγκάζοντάς σας αργά ή
γρήγορα να υιοθετήσετε μία δική σας λύ-
ση και να θυσιάσετε μέρος της εξειδίκευ-
σης της πόλης σας. Bugs στην προσομοί-
ωση προκαλούν ανωμαλίες στο εμπόριο,
στα κέρδη από τον τουρισμό, ακόμη και
στην κίνηση στους δρόμους – όπου δεν
έχει σημασία πόσα αστικά λεωφορεία ή
τραμ ή αερόστατα (δεν θα έχετε αερόστα-
τα) έχετε, οι δρόμοι σας μπουκώνουν σαν
τον κόμβο της Μαλακάσας σε συναυλία
των Depeche Mode.
Ακόμη και αν δεχτούμε, όμως, ότι για
να λειτουργήσουν σωστά όλα αυτά τα συ-
στήματα, πρέπει να υπάρχουν πολλοί παί-
κτες και να παίζει καθένας τη δική του πό-
λη, η απουσία αποτελεσματικών συστη-
μάτων επικοινωνίας και αμοιβαίου ελέγ-
χου ανάμεσα στους παίκτες κάνει ιδιαίτε-
ρα δυσάρεστη εμπειρία τη μεταξύ τους
συνεννόηση. Ένας παίκτης του οποίου η
πόλη προσφέρει μία βασική υπηρεσία στις
άλλες, μπορεί να αποφασίσει να εγκατα-
λείψει την πόλη του (αφήνοντας τις υπό-
λοιπες πόλεις σύξυλες) ή να μην μπει στο
παιχνίδι για πολύ καιρό, κάτι που δυσχε-
ραίνει την ισορροπία σε όλη την περιοχή.
Όλα αυτά καταλήγουν σε ένα μάλλον
μη ικανοποιητικό endgame, που είναι η
κατασκευή των λεγόμενων Great Works,
μοναδικών κατασκευών που καταλαμβά-
νουν τη δική τους θέση στη region και
απαιτούν τη συνεργασία πολλών πόλεων
για να προκύψουν τα συστατικά τους.
Ωστόσο, με τον τρόπο που λειτουργεί αυ-
τήν τη στιγμή το παιχνίδι, αναγκαστικά θα
χρεοκοπήσουν οι μισές πόλεις της region
για να το καταφέρετε, αφαιρώντας οποια-
δήποτε αίσθηση σωστού management ή
(
να το πούμε;) ρεαλιστικής προσομοίωσης.
θΕΜΕλΙΑ γΙΑ ΤΟ ΜΕλλΟν
Το SimCity προκάλεσε τόσο θόρυβο με
τα προβλήματα συνδεσιμότητας, τους
προβληματικούς servers και την always
on-line απαίτησή του, που τράβηξε την
προσοχή από το ότι η Maxis κυκλοφόρησε
ένα παιχνίδι με σοβαρές ελλείψεις. Τα
PC Master
96
Ο κύκλος μέρας-νύχτας δίνει μερικές πολύ
όμορφες στιγμές.
Στη region view, μπορείτε να δείτε όλες τις πόλεις που βρίσκονται στην περιοχή. Νέφος είναι
αυτό;
Τα όρια στενεύουν... κοίτα ελεύθερο χώρο που
έχει πίσω από τη γραμμή!
Μακράν το πιο παράξενο παιχνίδι που έφερε το όνομα SimCity ήταν ένα driving game ονό-
ματι Streets of SimCity. Κυκλοφόρησε το 1997 από τη Maxis και την eA, και έδινε τη δυνα-
τότητα να περιηγηθείτε με αυτοκίνητο σε οποιονδήποτε χάρτη είχε δημιουργηθεί με το
SimCity 2000. Επίσης, μπορούσατε να συμμετέχετε σε deathmatches ενάντια σε άλλους
επτά παίκτες. Wait, what;
STReeTS of RAGe