R
eview
101
PC Master
Θεματολογικά/από πλευράς
ύφους/theme, «αντλεί» μάλλον από τη
σχολή του «Star Trek», αλλά η φιλοσοφία
του διέπεται ως το μεδούλι από τον τιτα-
νομέγιστο τίτλο της Microprose και «βα-
σιλιά» των 4X της δεκαετίας του 1990,
σε συνδυασμό με στοιχεία του Galactic
Civilizations και του Sins. Οι φυλές του
παιχνιδιού είναι ένα ιδιότυπο tribute/nod
προς τις φυλές του Master of Orion και
άλλων γνωστών τίτλων επιστημονικής
φαντασίας, με αποκορύφωμα τη φυλή
των σαμουράι αρκούδων (!) της φυλής
των… Kulrathi (οι βετεράνοι του Master
of Orion και του Wing Commander χαμο-
γελούν ήδη)! Προσωπικά βέβαια, σε τέ-
τοιους τίτλους ποτέ δεν παίζω κάτι άλλο
από Humans (Humans are superior!), αλ-
λά γενικά η ποικιλία του είναι ικανοποιη-
τική και τα επιλέξιμα χαρακτηριστικά για
την παραμετροποίηση της φυλής τουλά-
χιστον ενδιαφέροντα.
Αν και το παιχνίδι αναφέρεται σε
«
turns», δεν είναι turn based, αλλά real
time – κάθε γύρος αφορά περίπου 5 δευ-
τερόλεπτα ώρας παιχνιδιού (προφανώς
υπάρχει η δυνατότητα επιτάχυνσης).
Όσον αφορά στον τεχνικό τομέα, μη φα-
νταστείτε τίποτα τρομερά λούσα, καθώς
γενικότερα το είδος αφενός δεν προ-
σφέρεται για μεγάλα επιτεύγματα στα
γραφικά (το Sins αποτελεί εξαίρεση του
κανόνα), αφετέρου οι παίκτες των 4X
δεν πολυενδιαφέρονται για eye-candy,
καθώς είναι απασχολημένοι με τη διαχεί-
ριση γαλαξιακών αυτοκρατοριών. Τα
σκάφη και οι πλανήτες είναι όμορφα
σχεδιασμένα και λειτουργικά, τα εφέ
των όπλων είναι αυτά που θα έπρεπε να
είναι και γενικά το παιχνίδι αποδεικνύε-
ται επαρκές στον τομέα των γραφικών
και του ήχου.
shiElds uP, wEAPONs ON-liNE!
Πάμε τώρα στο «ζουμί» του παιχνιδιού,
το πώς θα κατακτήσετε το γαλαξία: αν
και στα «γήινα» παιχνίδια του genre, όπως
το Civilization, υπάρχει τις περισσότερες
φορές η επιλογή νίκης μέσω επιτευγμά-
των, κουλτούρας και άλλων φιλειρηνικών
οδών, στα… γαλαξιακά 4X ο πόλεμος εί-
ναι πάντα αναπόφευκτος. Για να κερδίσε-
τε, πρέπει να κατασκευάσετε εκείνη την
τεράστια αρμάδα από πάνοπλους ατσάλι-
νους τιτάνες που πάντα ονειρευόσασταν
και να συνθλίψετε τις αντίπαλες φυλές
του γαλαξία κάτω από τη διαστημική σας
αρβύλα («and you know that we’ve got it
–
DEATH STAR!», ξέρετε τώρα). Οι μάχες
διεξάγονται σε real time και ειδικά από
ένα σημείο και μετά εμπλέκονται πολλά
σκάφη, από μικροσκοπικά fighters μέχρι
γιγαντιαία θωρηκτά σε ένα χάος εκρήξε-
ων, ακτίνων, βλημάτων κ.λπ. Ο χειρισμός
εκεί γίνεται λίγο χαοτικός, αλλά αυτό εί-
ναι αναμενόμενο και δεν πειράζει ιδιαίτε-
ρα, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη είναι σε
καλό επίπεδο – τις περισσότερες φορές
απλά δίνετε τις εντολές (στις οποίες συ-
μπεριλαμβάνονται οι τακτικές που ακο-
λουθεί κάθε σκάφος, ανάλογα με τον
εξοπλισμό του – περισσότερα παρακάτω)
κάνοντας pause πριν από την εμπλοκή
και μετά… «live to fly, fly to live, do or
die». Δεν θα δείτε τις θεαματικές μάχες
του Sins of a Solar Empire, αλλά λίγο θα
σας ενδιαφέρει, καθώς το παιχνίδι θα σας
Μία από τις πρωτότυπες φυλές του παιχνιδιού:
meet the Vulfar (γαβ)!
Hyperspace flux ενώ ο στόλος πετάει προς άλ-
λο πλανητικό σύστημα. Την τύχη μου μέσα…
Fighters ενώ αναχαιτίζουν εχθρικά σκάφη.
Το Stardrive είναι ο
καλύτερος απόγονος/
κλώνος του Master of
Orion 2 που έχω δει τα
τελευταία χρόνια.
Engage, engage!