Page 102 - PC Master τ. 284

R
eview
έχει «μαγκώσει» προ πολλού. Αξιοσημείω-
τα είναι τα events που λαμβάνουν χώρα
στο παιχνίδι (κατοικημένοι από minor
races πλανήτες, εντοπισμός αρχαίων
artifacts, επιθέσεις… σκελετών σε αποι-
κίες σας κ.ά.), αν και δεν φτάνουν την
ποικιλία του Galactic Civilizations.
«
whAT is Thy biddiNg My
MAsTER…»
Και φτάνουμε στο σημείο όπου το παι-
χνίδι πραγματικά λάμπει: το
χειρισμό/empire management του. Δεν
έχω ξαναδεί κάτι τόσο άρτια δοσμένο –
είναι αυτό που έλεγαν κάποτε στην
Interplay, «από gamers για gamers». Τα
4
Χ γενικά είναι σύνθετα παιχνίδια, που
πολύ συχνά απαιτούν σκληροπυρηνικούς
παίκτες, πρόθυμους να «πνιγούν» μέσα σε
καταλόγους, μενού και πολύπλοκα
controls. Όχι στο Stardrive. Το παιχνίδι
ναι, είναι σύνθετο, αλλά ο χειρισμός του
μαθαίνεται ομαλά και δεν «το χάνεις». Θέ-
λετε να αποικίσετε έναν πλανήτη; Επιλέξ-
τε τον και πατήστε το πλήκτρο που έχει
πάνω του: «colonize». Το κοντινότερο
colony ship θα βάλει πλώρη για εκεί. Θέ-
λετε ομαλές εμπορικές ροές και ανεφο-
διασμό αποικιών; Ανάλογα με τις επιδό-
σεις της αποικίας, επιλέγετε «εισαγωγή» ή
«
εξαγωγή» food και production, και φτιά-
χνετε φορτηγά διαστημόπλοια. Επιλέγετε
μεταφορά food, production ή και των δύο
(
ή και μεταφορά αποίκων από τους ανε-
πτυγμένους πλανήτες στους αναπτυσσό-
μενους) και αυτά αρχίζουν μόνα τους τις
διαδρομές, παίρνοντας πόρους από τους
πλανήτες-εξαγωγείς και μεταφέροντάς
τους στους πλανήτες-εισαγωγείς. Οι οθό-
νες διαχείρισης αποικίας επίσης είναι
απλές, περιεκτικές και κατανοητές – δεν
«
χάνεσαι», είτε είσαι έμπειρος στο είδος
είτε όχι. Επίσης, μνεία πρέπει να γίνει και
στο τρομερό σύστημα σχεδιασμού σκα-
φών: μπορείτε να τα σχεδιάσετε με κάθε
λεπτομέρεια, χωρίς να πελαγώσετε στιγ-
μή. Και μάλιστα, επειδή στις μάχες έχει
σημασία το πού δέχεται πυρά ένα σκά-
φος, ο παίκτης μπορεί να το λάβει υπόψη
στο σχεδιασμένο, φτιάχνοντας σκάφη με
δυνατά broadsides και πλάγιες θωρακί-
σεις, δίνοντάς τους αντίστοιχες τακτικές,
ώστε να στρέφουν τις βαριά θωρακισμέ-
νες και οπλισμένες πλευρές τους στον
εχθρό. Σε συνδυασμό με ένα περιεκτικό
και ουσιαστικό tech tree (λίγες είναι οι
άχρηστες τεχνολογίες) και ένα απλό και
αποτελεσματικό σύστημα διπλωματίας, το
Stardrive δίνει μία εξαιρετική 4X εμπειρία,
η οποία κρατά καθηλωμένο τον παίκτη,
καθώς πετυχαίνει ακριβώς τη χρυσή τομή
μεταξύ πιο «μάχιμων» τίτλων, όπως το
Sins και το Sword of the Stars, και των
πιο «management» καταστάσεων, όπως
το Lost Empire, το Infinite Space και, φυ-
σικά, το Master of Orion.
«…
iT’s A TRAP!»
Μέχρι τώρα περιέγραφα ένα εξαιρετικό
από κάθε άποψη παιχνίδι και πολύ θα
ήθελα να τελείωνα το review εδώ. Αλλά
το Stardrive πάσχει από τον περονόσπορο
που δείχνει να τυραννάει τα 4X και ο
οποίος «έσκισε» τελευταία τίτλους που θα
μπορούσαν να είναι κορυφαίοι, όπως το
Sword of the Stars 2 και το Legends of
Pegasus: τα βδελυρά bugs. Κοιτώντας
PC Master
102
Μόλις μας την έπεσαν στο έδαφος. Και δεν
φτάνει αυτό, βομβαρδίζουν κιόλας. Αλήτες,
παιδί μου…
Εισβολή των απαίσιων Ralyeh.
Οι Ralyeh: Ia, ia, Cthulhu fhtagn και κάτι τέτοια
(
ναι, έχει και απ’ αυτούς…).
Αυτό θα πει «θερμό επεισόδιο»…