Page 21 - PC Master τ. 284

21
PC Master
κοινότητα των ηλεκτρονικών αθλημάτων.
Ναι, και το StarCraft, μην μπερδεύεστε
επειδή έχει single player campaign. Αυτό
έχει ως αποτέλεσμα το εμπλουτισμένο ρε-
περτόριο, άρα και μεγαλύτερο δυνατό κοινό
(
παίζοντας, βλέποντας streams, διαβάζο-
ντας guides και άλλα) και κατά συνέπεια τη
μεγιστοποίηση των αριθμών της αγοραστι-
κής δύναμης, των υπηρεσιών και του προϊό-
ντος αντίστοιχα.
Οι περισσότεροι σχεδιαστές βλέπουν τα
πλεονεκτήματα της πλατφόρμας, οπότε
στρέφονται στη δημιουργία ενός τέτοιου
παιχνιδιού, αλλά κατά την άποψη του γρά-
φοντα αυτό δεν είναι μόνο θετικό.
Ως παίκτης single player games που βασί-
ζονται στο σενάριο (πέρα από e-sports
caster, παίκτης και άτομο με επικό μουσάκι),
βλέπω κονδύλια να αναλώνονται σε ακόμη-
ένα-DOTA-Clone, αντί να προσπαθούν να
φτιάξουν κάτι καινούργιο και καινοτόμο. Πα-
ρομοιάζω την κατάσταση με τα social media
sites που ανταγωνίζονταν μερικά χρόνια
πριν με κλώνους των Facebook/Hi5/
MySpace που είχαν κατακλύσει το Internet.
Δεν με ενοχλεί η ύπαρξη πολλών τέτοιων
τίτλων, κάθε άλλο, αλλά παραμένω σκεπτι-
κός στη στάση των εταιρειών να σπαταλούν
τόσους πόρους δημιουργώντας σχεδόν πα-
νομοιότυπα παιχνίδια, χωρίς να ρισκάρουν
λίγο με ιδέες που να κινούνται προς λιγότε-
ρο συνήθεις κατευθύνσεις.
2
FREE TO PLAY,
THAT’S WHAT THEY SAY
Αν απέδειξε κάτι το League of Legends με
την παρουσία του στο χώρο, είναι ότι το free-
to-play δουλεύει. Αυτός είναι και ο λόγος
που πολλές εταιρίες έχουν υιοθετήσει το συ-
γκεκριμένο μοντέλο αγορών, με κύρια πλεο-
νεκτήματα την άυξηση των χρηστών και τη
διαρκή εισροή κεφαλαίου για τη συντήρηση
των servers και τη βελτίωση των υπηρεσιών.
Τίτλοι όπως το HoN, το Blacklight:
Retribution, το PlanetSide 2 και το πρόσφα-
το Hawken παίζουν με τα συγκεκριμένα ερ-
γαλεία και τα βγάζουν πέρα με αρκετά κα-
λά αποτελέσματα.
Δυστυχώς όμως, υπάρχει και μία μερίδα
παιχνιδιών που περνάνε τη λεπτή γραμμή
και γίνονται pay-to-win τίτλοι, αναγκάζο-
ντας τους παίκτες να πληρώσουν για να πά-
ρουν τα καλύτερα όπλα, με αποτέλεσμα να
χαλάει η in-game ισορροπία. Ευτυχώς κα-
νένας από αυτούς τους τίτλους δεν θα γί-
νει ποτέ e-sport, αλλά δυστυχώς είναι μία
παρενέργεια που έχει αντίκτυπο στην
gaming καθημερινότητά μας.
1
ΘΕΣΕΙΣ
ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Τα e-sports μέσα από την αυξανόμενη
ανάπτυξή τους έδωσαν στον κόσμο κάτι
που μερικά εκατομμύρια Έλληνες δεν
έχουν: εργασία επί πληρωμή. Casters, τε-
χνικοί, administrators, επαγγελματίες παί-
κτες είναι μόνο μερικοί που δουλεύουν για
να έχουμε εμείς τα events, τα streams και
γενικά το περιεχόμενο που απολαμβάνου-
με. Νιώθω καλά γνωρίζοντας ότι τα e-
sports προσφέρουν δουλειά, χωρίς όμως
να υπάρχει η σπατάλη που υπάρχει στα
«
κανονικά» αθλήματα. Σε μία εποχή που
κλείνουν εταιρείες όπως η THQ και η
LucasArts, το ότι μία gaming βιομηχανία
συνεχίζει να ταΐζει κόσμο, είναι για εμένα
ένα αισιόδοξο μήνυμα για το μέλλον.
Ελπίζω να σας κατατόπισα και θέλω να
ακούσω και τη δική σας άποψη στο φόρουμ
του «PC Master». Τέλος, επειδή δεν είπα
κανένα κακό αστείο σε όλο το άρθρο και
έχω ποινική ρήτρα σε περίπτωση αποτυ-
χίας: Ποιο είναι το αγαπημένο ζώο των
e-sport players; Το ΤζιΤζι-κι.
PC
To Call of Duty Black Ops 2 είναι από τα παιχνίδια που με την πάροδο του χρόνου γίνονται όλο και
πιο e-sport friendly.
Χαρούμενοι Κορεάτες σε συναυλία Σάκη
Ρουβ... σε event League of Legends.
Το Hawken έχει γερά θεμέλια για να καθιερωθεί ως e-sport με καινοτό-
μους ιδέες.
Πού υπάρχουν τέτοιοι χώροι στην Ελλάδα, οέο;
Τα fighting games έχουν αρχίσει να παίρνουν
τα πάνω τους με την άνοδο των e-sports (εικο-
νιζόμενο παιχνίδι: Injustice: Gods Αmong Us).