R
eview
αρκετά στοιχεία από το Witcher 2: όσοι
έχουν παίξει τον ζόρικο ασπρομάλλη κυ-
νηγό τεράτων, Geralt of Rivia, θα βρεθούν
σε γνώριμα νερά. Parries, blocks, αποφυ-
γές, κωλοτούμπες, άμμος στη μούρη και
άλλα βρόμικα κόλπα απαρτίζουν ένα με-
γάλο κομμάτι του combat στο παιχνίδι, το
οποίο φαίνεται να παίρνει και στοιχεία
από τα Chronicles of Riddick: οι έντιμες
μάχες δεν ενδείκνυνται, αντιθέτως προτι-
μώνται οι «τσατσιές». Παρά το sci-fi σκηνι-
κό, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο melee
combat, το οποίο «φορτίζεται» ακόμη πε-
ρισσότερο από τη χρήση όπλων με ηλε-
κτρισμό. Γενικότερα η μάχη του, αν και
δεν είναι Witcher 2, είναι επαρκής και
φρενήρης – αν και λίγο σε αντίθεση με το
όλο στυλ του Roy, ο οποίος αφενός φαί-
νεται πολλά βαρύς και ασήκωτος action
hero, αφετέρου στις μάχες… βαράει σαν
παλαβός (εάν πάτε να το παίξετε πολύ
στατικά, θα αρχίσετε να τις μαζεύετε πριν
προλάβετε να πείτε «My name is not
Quaid»).
Γενικά, απαιτείται μία στρατηγική για να
τα βγάλετε πέρα, δεν είναι… ντου και
όποιον πάρει ο Χάρος, καθώς οι αντίπαλοι
έχουν τρωτά και ισχυρά σημεία. Επίσης,
θα μετρήσει πολύ όταν αρχίσετε να το
παίζετε «τεχνομάντης» και να κάνετε και
άλλα πράγματα στις μάχες, εκτός από το
να κοπανάτε τα κεφάλια των κακών. Οι
πράξεις και οι επιλογές σας, όπως σε κάθε
RPG που σέβεται πλέον τον εαυτό του,
έχουν επιπτώσεις και στον τρόπο που σας
αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι χαρακτήρες
και ο κόσμος του παιχνιδιού εν γένει –
ωστόσο η αλήθεια είναι ότι σε αυτό τον
τομέα περίμενα «κάτι παραπάνω».
«
i MusT NOT FEAR. FEAR is ThE
MiNd-killER»
Συνοψίζοντας, το Mars: War Logs σίγου-
ρα δεν είναι ένα Mass Effect ή ένα Witcher
στην τιμή ενός budget τίτλου από ένα μι-
κρό στούντιο. Ωστόσο, το εν λόγω μικρό
στούντιο (Spiders) έχει κάνει, ομολογουμέ-
νως, εξαιρετική δουλειά με μικρά μέσα και
το αποτέλεσμα είναι ένα sci-fi rpg με έναν
ελαφρύ αέρα cyberpunk, που συγκεντρώ-
νει καλά στοιχεία από μεγάλα ονόματα του
χώρου. Τα μειονεκτήματά του εντοπίζονται
κυρίως στον τεχνικό τομέα και σε κάποια
σημεία του «στησίματός» του (μπορεί κά-
ποιες στιγμές να νιώσετε ότι πάτε αριστερά
και δεξιά και κάνετε ό,τι άκυρη αγγαρεία
σας τύχει, αλλά, από την άλλη, δεν υπάρ-
χει rpg στο οποίο δεν το συναντάς κάποια
στιγμή αυτό…), καθώς και στη μικρή του
διάρκεια, αλλά συνολικά πρόκειται για μία
αξιοπρεπέστατη, εναλλακτική (με την καλή
έννοια) και σίγουρα οικονομική πρόταση
PC Master
98
Ο προαύλιος χώρος: Μπορεί το παιχνίδι να μη
βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας, αλλά σί-
γουρα οι χώροι είναι εξαιρετικά σχεδιασμένοι.
Ποζεριάζοντας με «τζιζ-τζιζ» δυνάμεις.
Sci-fi χωρίς κακόφημα μπαρ στο στυλ του Mos Eisley (Star Wars) δεν γίνεται.
Οι κόκκινες έρημοι του Άρη έχουν περάσει και άλλες φορές από τις οθόνες των υπολογι-
στών μας. Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα είναι το Red Faction, μία ολόκληρη μακρόχρονη
σειρά που λαμβάνει χώρα εξ ολοκλήρου στον Κόκκινο Πλανήτη, εξιστορώντας τους αγώνες
των αποίκων για ελευθερία. επίσης, δεν μπορεί να ξεχάσει κανείς ότι ο Άρης ήταν το θέα-
τρο μίας από τις διάσημες και καθοριστικές (από πλευράς επιρροής στην εξέλιξη του gam-
ing) περιπέτειες της ιστορίας των PC games: ο λόγος, φυσικά, για το Doom και το remake
του, Doom 3. Μία όχι και τόσο γνωστή, αλλά ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα περίπτωση, ήταν αυτή
του Martian Gothic: Unification, που συνδύαζε στοιχεία adventure και survival horror σε μία
περιπέτεια που θύμιζε ταινία του Τζον Κάρπεντερ. αξιοσημείωτη επίσκεψη έκανε στον Άρη
και ο Commander Shepard, στην αρχή του Mass Effect 3, καθώς και ο διασημότερος ιδιωτι-
κός ντετέκτιβ του PC gaming, Tex Murphy, στο Martian Memorandum. Σε πιο «παλιομοδίτι-
κο» FPS πνεύμα, ο Άρης ήταν το μέρος απ’ όπου ξεκινούσε το Chaser, ενώ οι σήραγγές του
«
φιλοξένησαν» και κάποιες από τις αποστολές του Descent. Και για να μην ξεχνιόμαστε: η
Κυδωνία του Άρη (η περιοχή με τις θρυλούμενες πυραμίδες και το «πρόσωπο») ήταν το
φρούριο των εξωγήινων εισβολέων και ο απόλυτος στόχος της ομάδας X-Com στο θρυλικό
UFO: Enemy Unknown, μία «παράδοση» που συνεχίστηκε στον πνευματικό απόγονο του
ιστορικού παιχνιδιού της Microprose, UFO: Afterlight, με την ανθρωπότητα να προσπαθεί να
αναγεννηθεί από τις στάχτες της στις ερήμους του Κόκκινου Πλανήτη. αξίζει να σημειωθεί
ότι στον Άρη έλαβε χώρα και μία περιπέτεια της πάλαι ποτέ διάσημης σειράς RPG, των Ulti-
ma: στο Ultima: Worlds of Adventure 2 – Martian Dreams, ο Avatar ταξιδεύει στον πλανήτη
για να διασώσει γνωστές φιγούρες της βικτοριανής εποχής –όπως η Μαρί Κιουρί, ο ρασπού-
τιν, ο Σίγκμουντ Φρόιντ και ο νικόλα Τέσλα– σε μία περιπέτεια στο ύφος των ιστοριών του
Edgar Rice Burroughs και του ιουλίου Βερν.
ΠεριΠεΤειεΣ ΣΤΟν ΚΟΚΚινΟ ΠλανΗΤΗ