R
eview
τύπου fog of war: το χάρτη τον βλέπετε,
τις μονάδες του εχθρού όμως ή τις βλέπε-
τε ή όχι, επειδή δεν βλέπετε κάτι στα «φα-
νερά», δεν σημαίνει πως δεν μπορεί να εμ-
φανιστεί κάποια άσχημη έκπληξη– οι μο-
νάδες αναγνώρισης ΜΕΤΡΑΝΕ. Και πάνω
απ’ όλα, να θυμάστε να κρύβετε τις μονά-
δες σας: εάν θεωρείτε πως τα… elves με
τις treehugger αντιλήψεις τους και τα
όμορφα τοξάκια τους διέπρεπαν στα δάση,
πού να δείτε τι μπορούν να κάνουν μερικά
Μ1Α1 Abrams που δεν έχουν γίνει αντιλη-
πτά από τον εχθρό που πλησιάζει…
COMRAdE gENERAl, iNiTiATE
PlAN “ZHukOv 3”
Το παιχνίδι έχει κυρίως multiplayer προ-
σανατολισμό (υποστηρίζει μέχρι 10 vs
10!!!!),
και στα πεδία των μαχών μπορείτε
να βρείτε από παντελώς άσχετους οι οποί-
οι νομίζουν ότι παίζουν κάποιο «κλασικό»
RTS και πιστεύουν πως τα ντου με μεγάλα
ασκέρια από ό,τι να ’ναι μονάδες καθαρί-
ζουν τα πάντα (easy to prove to them the
error of their ways…), μέχρι εξαιρετικά ικα-
νούς παίκτες με πολύ καλή γνώση των τα-
κτικών του παιχνιδιού (βετεράνοι του
European Escalation οι περισσότεροι). Η
διαφοροποίηση των στρατών/μονάδων εί-
ναι εξαιρετική, καθώς φαίνεται η διαφορά
φιλοσοφίας μεταξύ ΝΑΤΟ και Συμφώνου
της Βαρσοβίας: αν και οι ΝΑΤΟϊκοί έχουν
πιο «high tech» μονάδες (το M1A1 δεν παί-
ζεται, και γενικά οι αεροπορίες του ΝΑΤΟ
είναι καλύτερες), το Ανατολικό Μπλοκ έχει
χαμηλότερες τιμές (οπότε είναι πολύ πιο
εύκολο να βγάλεις μεγάλους αριθμούς βα-
ρέων μονάδων) και διέπονται από πιο
«
heavy duty» φιλοσοφία, καθώς ακόμη και
πιο ελαφρές μονάδες τους φέρουν βαριά
όπλα, οπότε έχουν τη δυνατότητα να δα-
γκώσουν πολύ – προσωπικά θεωρώ το Σύμ-
φωνο της Βαρσοβίας λίγο πιο ευνοημένο
στο παιχνίδι, αλλά αυτό μπορεί να είναι η
εντύπωσή μου. Αξιοσημείωτος είναι επίσης
ο χειρισμός της αεροπορίας: η σωστή χρή-
ση της μπορεί να είναι καταλυτική, αλλά
δεν είναι σε καμία περίπτωση πανάκεια ή
«
οδοστρωτήρας». Τόσο οι αποστολές αέ-
ρος-εδάφους όσο και οι αέρος-αέρος
έχουν αποδοθεί εξαιρετικά, και αποφεύγο-
νται οι υπεραπλουστεύσεις και οι υπερβο-
λές. Όσον αφορά το single player του, το
WALB έχει φυσικά skirmish και ένα «δυνα-
μικό» μοντέλο campaigns (τόσο για το ΝΑ-
ΤΟ όσο και για το Σύμφωνο της Βαρσοβίας),
το οποίο είναι εξαιρετικά ενδιαφέρον, κα-
θώς αφορά τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο
σε εθνική κλίμακα: οι ενέργειές σας απο-
φέρουν πολιτική εύνοια, που μπορείτε να
αξιοποιήσετε με διάφορους τρόπους (ανα-
γνωρίσεις, σαμποτάζ, ακόμα και χρήση τα-
κτικών πυρηνικών όπλων).
Συνοψίζοντας, το Wargame: Airland
Battle απευθύνεται στους παίκτες οι οποίοι
επιθυμούν ένα ρεαλιστικό, αληθοφανές
ιστορικό strategy χωρίς «κτιριάκια» που πα-
ράγουν μετά μαγείας άπειρα «στρατιωτά-
κια». Εάν ανήκετε σε αυτή την κατηγορία,
θα το απολαύσετε, καθώς είναι σχετικά λί-
γα τα παιχνίδια του είδους. Δεν πρόκειται
τόσο για «RTS» όσο για «εξομοίωση μάχης»,
βασισμένη σε συγκεκριμένη ιστορική πε-
ρίοδο και σε πραγματικά στοιχεία, μονάδες
και δεδομένα – προσωπικά το απόλαυσα
όσο λίγα strategy που έπιασα τα τελευταία
χρόνια. Εάν είχε λίγο πιο «δουλεμένο»
single player (λίγες παραπάνω φιοριτού-
ρες/fluff για να εμπλουτιστεί το Risk-like
στυλάκι), θα άγγιζε το τέλειο στην κατηγο-
ρία του. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα – αρκεί
να πληροίτε τις προϋποθέσεις.
101
PC Master
89
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Ρεαλιστικό real time
tactics/strategy – σύνθετο λόγω του
αντικειμένου του όχι λόγω του
χειρισμού του.
•
Απίστευτο βάθος όσον αφορά το
στρατιωτικό υλικό και την περίοδο
που καλύπτει.
•
Ήθελε λίγο καλύτερο single player.
n
Είδος:
wargame/real time strategy
n
Έκδοση:
Focus Home Interactive
n
Ανάπτυξη:
Eugen Systems
n
Τιμή:
€
39.99 (
Steam)
n
Απαιτήσεις:
Windows XP και άνω, επεξεργαστής AMD/
Intel Dual-Core 2,5GHz, 2048ΜΒ RAM μνήμη, 256ΜΒ 100% DirectX9&Shaders 3.0 compatible ATI Radeon X1800 GTO/NVIDIA GEFORCE 7600 GT/INTEL HD 3000 και άνω, 15GB στο σκληρό,
σύνδεση Ίντερνετ
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο website:
n
Επιρροές:
Wargame: European Escalation, Blitzkrieg, World In Conflict
n
Εναλλακτική πρόταση:
World In Conflict, Ground Control, Codename: Panzers
Με γέφυρα ή χωρίς, η διάβαση ποταμού θέλει
προσοχή.
Οι δυνάμεις του Συμφώνου της Βαρσοβίας
προελαύνουν.
Η σύνθεση των δυνάμεών σας πρέπει να είναι ισορροπημένη. Μην κοιτάτε που εδώ φόρτωσα μό-
νο άρματα και μηχανοκίνητο πεζικό…
Δεν πρόκειται τόσο
για «RTS» όσο για
«
εξομοίωση μάχης»,
βασισμένη σε
συγκεκριμένη ιστορική
περίοδο και σε
πραγματικά στοιχεία.