R
eview
φή), η σύνθεση του εκάστοτε «στρατού»
γίνεται με τη φιλοσοφία ενός «card game»:
εν ολίγοις, ο παίκτης συνθέτει ένα «deck»
με τις μονάδες που επιθυμεί να έχει διαθέ-
σιμες στη μάχη εναντίον των on-line (ή
όχι) αντιπάλων του. Η τεράστια γκάμα των
μονάδων δεν περιορίζεται στις χερσαίες,
αλλά επεκτείνεται και στις εναέριες μονά-
δες, καθώς το WALB είναι αρκετά πιο εξε-
λιγμένο από τον προκάτοχό του όσον
αφορά την παρουσία και χρήση της αερο-
πορίας.
REd STORM RiSiNg
Ο τεχνικός τομέας κρίνεται ως υπερε-
παρκής: τα γραφικά είναι πολύ καλά και
πάνω από όλα λειτουργικά. Αν ζουμάρετε
στο πεδίο της μάχης, θα έχετε τη χαρά να
δείτε καλοσχεδιασμένες μονάδες και σκη-
νικά, ενώ και ο τρόπος που αποδίδονται τα
θέατρα επιχειρήσεων της βόρειας/ανατο-
λικής Ευρώπης είναι πολύ καλός (αν και
έχω μία μικρή ένσταση όσον αφορά την
απεικόνιση των κτιρίων). Ωστόσο, εφόσον
αρχίσετε να ασχολείστε με το παιχνίδι, θα
διαπιστώσετε ότι το ποσοστό του χρόνου
που περνάτε βλέποντας «αυτά» τα γραφικά
είναι αμελητέο, καθώς θα είστε περισσό-
τερο zoomed out, για να βλέπετε όλο το
θέατρο των επιχειρήσεων και τις μονάδες
σας. Ο ήχος ντύνει όπως πρέπει τη δράση:
εμβατηριακές, «κρίσιμες» μουσικές, και
όλοι οι γνώριμοι ήχοι των πολεμικών μη-
χανών του 20ού αιώνα. Αλλά, όπως και
στα γραφικά, θα πάψει να σας νοιάζει πο-
λύ σύντομα: το WALB εντάσσεται στην κα-
τηγορία των παιχνιδιών που (στον άπειρο
παίκτη) φαίνονται αρχικά εύκολα όσον
αφορά το χειρισμό τους – και μετά πλακώ-
νει το…βουνό. Ο χειρισμός αυτός καθαυ-
τός δεν είναι δύσκολος – τα tutorials σάς
δείχνουν αυτά που πρέπει να ξέρετε. Αλ-
λά το να μάθει κανείς το παιχνίδι; Αυτό εί-
ναι μία άλλη ιστορία! Επαναλαμβάνω, το
WALB απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο
κοινό – όσοι δεν ανήκετε σε αυτό είναι πο-
λύ πιθανό να φάτε φρίκη, καθώς το παιχνί-
δι είναι *ρεαλιστικό*: τα οχήματά σας κα-
ταναλώνουν καύσιμα και πυρομαχικά,
οπότε πρέπει να τα ανεφοδιάζετε – αλλά
δοκιμάστε να στείλετε οχήματα ανεφοδια-
σμού στην πρώτη γραμμή και θα τα κλά-
ψετε σε DT. Επίσης, πρέπει να σκέφτεστε
ρεαλιστικά: μία διμοιρία πεζικαρίων μπορεί
να απειλήσει ένα άρμα μάχης μόνο εάν
έχει πυρομαχικά για τα αντιαρματικά της
και πλησιάσει επαρκώς – αλλά πάτε να το
κάνετε αυτό σε ανοικτό πεδίο και δεν θα
μείνει τίποτα από τους στρατιώτες σας.
Αντ’ αυτού, ταμπουρώστε τους σε αστικό
περιβάλλον και δείτε τι θα συμβεί στα τε-
θωρακισμένα που θα κάνουν το λάθος να
πλησιάσουν πολύ ή, ακόμα χειρότερα, να
μπουν στους δρόμους. Ξεχάστε τις «μπά-
ρες υγείας»: ένα άρμα μπορεί να ανατινα-
χτεί με μία βολή από το κατάλληλο όπλο
(
αντιαρματικός πύραυλος, βλήμα πυροβό-
λου άλλου άρματος κ.λπ.), οπότε θέλει
προσοχή τι στέλνετε απέναντι σε ποιον.
Τα τεθωρακισμένα έχουν βαρύτερη θωρά-
κιση μπροστά – οπότε εάν θέλετε να τα
ξεφορτωθείτε γρήγορα, επιδιώξτε να τα
χτυπήσετε από πλάγια ή πίσω – ακόμα και
το τελευταίο στατιστικό έχει σημασία,
οπότε θέλει και λίγο «διάβασμα». Παρατη-
ρείτε τις δραστηριότητες των μονάδων
του εχθρού: εάν δείτε οχήματα να κολ-
λούν στη λάσπη, είναι θαυμάσια ευκαιρία
για αεροπορικό πλήγμα. Για να κερδηθεί
μία μάχη πρέπει να πετύχετε τον απαιτού-
μενο αριθμό «πόντων» (προκύπτουν από
τις καταστροφές εχθρικών μονάδων) μέσα
σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα – αλλά
για να έχετε «πόντους ενισχύσεων» πρέπει
να καταλαμβάνετε περιοχές, οπότε θέλει
ισορροπία μεταξύ της κατάληψης περιο-
χών και της αναζήτησης και καταστροφής
εχθρικών μονάδων (είναι αγχωτικό τις
πρώτες φορές, αλλά μετά γίνεται τρομερά
ενδιαφέρον, το παιχνίδι δεν «κάνει κοιλιά».
Ξεχάστε τα «παιχνιδιάρικα» πραγματάκια
PC Master
100
Ένα Harrier απομακρύνεται εν μέσω αντιαερο-
πορικού πυρός, έχοντας «αδειάσει» το φορτίο
του.
Η Σκανδιναβία στον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο:
ο χάρτης του «δυναμικού» campaign.
Ακόμα και όταν έχετε υπεροπλία, χρειάζεται προσοχή στο πώς προωθείστε.