R
eview
99
PC Master
Systems κυκλοφορεί από τη Focus Home
Interactive και, χωρίς περιστροφές, αποτε-
λεί ένα υποδειγματικό real time
strategy/wargame για όσους αρέσκονται
στη συγκεκριμένη κατηγορία: ξεχάστε τις
game-άδικες χαριτωμενιές, όπως το χτίσι-
μο βάσεων, τη συλλογή resources, τις τα-
κτικές τύπου «στέλνω 20 φαντάρια rush σε
ένα τανκ και το σπάνε ντουφεκώντας το»,
εδώ μιλάμε για *WARGAME*: αυτά που με-
τράνε είναι οι ελιγμοί, η κάλυψη/απόκρυ-
ψη, η γνώση των κινήσεων του αντιπάλου,
η επαρκής λογιστική υποστήριξη των δυνά-
μεων που βρίσκονται στο μέτωπο, η εκμε-
τάλλευση της εμβέλειας των μονάδων και
γενικά ό,τι ισχύει σε ένα σύγχρονο πεδίο
μάχης (ή, τουλάχιστον, ό,τι θα ίσχυε σε ένα
πεδίο μάχης της εποχής του Ψυχρού Πολέ-
μου). Επιπλέον μονάδες μπορείτε να φέρε-
τε στο θέατρο των επιχειρήσεων ως ενι-
σχύσεις, αλλά εάν νομίζετε πως τα πράγ-
ματα είναι έτσι απλά… καλύτερα να ασχο-
ληθείτε με κάτι άλλο.
COLD WAR GONE HOT
To Wargame: Airland Battle (WALB, χά-
ριν συντομίας) δανείζεται το όνομα του
δόγματος χερσαίων επιχειρήσεων του
στρατού των ΗΠΑ κατά τις δεκαετίες του
1980
και 1990: πρόκειται για τη στενή συ-
νεργασία (combined arms) μεταξύ επιγεί-
ων και εναερίων δυνάμεων. Μέχρι την
αντικατάστασή του από το Full Spectrum
Operations (που επιδιώκει την επίτευξη
υπεροχής σε κάθε επίπεδο), αποτελούσε
το κυρίαρχο δυτικό δόγμα διεξαγωγής πο-
λέμου, και θα ήταν η κύρια «φιλοσοφία»
πίσω από τη γενικότερη στρατηγική του
ΝΑΤΟ σε περίπτωση ενός συμβατικού πο-
λέμου με τις δυνάμεις του Συμφώνου της
Βαρσοβίας. Το WALB επικεντρώνεται στην
ίδια περίοδο χρονικά και στη βόρεια Ευρώ-
πη/Σκανδιναβία τοπικά. Δεν πρόκειται για
ένα παιχνίδι στα πρότυπα των «κλασικών»
RTS, όπως τα C&C, Starcraft, Supreme
Commander κ.λπ., αλλά για έναν πιο
«
hardcore» τίτλο, ο οποίος επικεντρώνεται
στο ρεαλισμό. Εάν ήταν να παραλληλιστεί
με άλλους τίτλους, νομίζω ότι η καλύτερη
σύγκριση θα ήταν με τα Ground
Control/World In Conflict (τα οποία όμως
και πάλι ήταν πιο «εξευγενισμένα», ώστε
να έχουν απήχηση σε ευρύτερο κοινό) και
σειρές όπως τα Blitzkrieg και Codename:
Panzers. Εάν σας αρέσει η συγκεκριμένη
κατηγορία, τότε είναι βέβαιο ότι θα βρείτε
το WALB ως μία εξαιρετικά ικανοποιητική
εμπειρία. Προσωπικά, ως fan του είδους,
δεν είναι υπερβολή να πω ότι εντυπωσιά-
στηκα, καθώς πρόκειται για έναν υπερπλή-
ρη από κάθε πλευράς τίτλο. Οι συντελε-
στές του είναι τουλάχιστον διαβασμένοι:
ένα από τα στοιχεία που μου έκανε τρομε-
ρή εντύπωση είναι το εύρος του στρατιω-
τικού υλικού της περιόδου που παρουσιά-
ζει το παιχνίδι με κάθε λεπτομέρεια (στα-
τιστικά, τεχνικά χαρακτηριστικά κ.ο.κ).
Αποτελεί μία πραγματική «εγκυκλοπαίδεια»
στρατιωτικού υλικού της εποχής του Ψυ-
χρού Πολέμου, την οποία θα δείτε να απο-
δίδεται άρτια στο θέατρο των επιχειρήσε-
ων. Ωστόσο, για να μην πελαγώσει ο παί-
κτης (γιατί είναι υπερβολικά εύκολο να
συμβεί κάτι τέτοιο κατά την πρώτη επα-
Το πεζικό είναι στο στοιχείο του στα αστικά
περιβάλλοντα. Καλό είναι να μην το αφήνετε
στα ανοιχτά.
Έχοντας πιάσει εχθρικά άρματα με πεζικό μέ-
σα στις οδούς ενός χωριού. Η χαρά του
αντιαρματικού.
Τα πλάγια θέλουν προσοχή. Εάν ταμπουρωθείτε πολύ σε ένα σημείο, ο εχθρός μπορεί απλά να
σας προσπεράσει… και να βγει από αλλού.
Εδώ είμαστε: μονάδες κρυμμένες στο δάσος = πολύ δυσάρεστη έκπληξη για τον αντίπαλο.
Πρόκειται για έναν
υπερπλήρη από κάθε
πλευράς τίτλο.