Page 132 - PC Master τ. 285

PC Master
132
A
ν και απ’ όλες τις απόψεις
επρόκειτο για ένα παιχνίδι κει-
μένου, κάθε τοποθεσία συνο-
δευόταν από ένα απλό μονό-
χρωμο σκιτσάκι που αποτελού-
νταν αποκλειστικά από ευθείες γραμμές.
Μπορείτε να φανταστείτε, λοιπόν, πως
αφού δεν περίσσευε χώρος στην ελάχι-
στη μνήμη των πρώτων home computers
για γραφικά, ο τομέας του ήχου άργησε
πολύ να κάνει την εμφάνισή του στα
adventure games. Μιλώντας γενικά για
τα video games, ένα από τα πρώτα παι-
χνίδια που έσπασαν τη σιωπή ήταν το
γνωστό Space Invaders το 1978, με τέσ-
σερις μόνο νότες που απλώς παίζονταν
πιο γρήγορα με την πάροδο του χρόνου.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων
των παιχνιδιών υπολογιστή, οι ήχοι δεν
ήταν ψηφιοποιημένα εφέ από ηχογραφή-
σεις, αλλά μετατροπή κώδικα σε αναλο-
γικό ήχο. Στη συνέχεια, ο ήχος άρχιζε να
διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρό-
λο. Στο hard mode του Loom της
LucasArts, για παράδειγμα, έπρεπε να
αναγνωρίζεις τις νότες ακούγοντάς τες,
χωρίς οπτικό βοήθημα. Φυσικά, οι φωνές
ηθοποιών άργησαν πολλά χρόνια να κά-
νουν την εμφάνισή τους, για καθαρούς
λόγους χωρητικότητας, αφού τα παιχνί-
δια διανέμονταν σε δισκέτες και δεν θα
μπορούσαν να χωρέσουν διάλογοι σε αυ-
τές, όση συμπίεση κι αν επιστρατευόταν.
Υπήρξαν, όμως, από τα ’80s προσπάθειες
να ενσωματωθεί speech σε adventure
games, με τη βοήθεια προγραμμάτων με-
τατροπής κειμένου σε ομιλία, κάτι αντί-
στοιχο με το σημερινό Text-to-speech
των Windows. Ένα τέτοιο ήταν το Crash
Garrett στην Amiga, ενώ παρόμοια επιλο-
γή υπήρχε και στο Operation Stealth της
Delphine. Το αποτέλεσμα ήταν περισσό-
τερο κωμικό παρά λειτουργικό. Αν δεν
κάνω λάθος, το πρώτο παιχνίδι που χρη-
σιμοποίησε ηχογραφημένες φωνές ηθο-
ποιών πριν από την εποχή των CD-ROM,
για αρκετά λεπτά και όχι μεμονωμένα,
ήταν το Day of the Tentacle, με μία πλή-
ρως ομιλούσα εισαγωγή.
Στην προσπάθειά σας να ντύσετε με
μουσική και ηχητικά εφέ το δημιούργημά
σας, αν δεν έχετε στην ομάδα σας κά-
Τα adventure games στο ξεκίνημα της ιστορίας τους, όπως ίσως γνωρίζετε, ήταν παιχνίδια
κειμένου χωρίς καθόλου γραφικά. Ο πρώτος άνθρωπος που τόλμησε να δοκιμάσει τα πενιχρά
υπολογιστικά μέσα της εποχής, εισάγοντας υποτυπώδη έστω γραφικά σε adventure, ήταν η
μεγάλη κυρία του είδους Roberta Williams, η οποία μαζί με το σύζυγό της Ken κυκλοφόρησε
το 1980 το Mystery House για υπολογιστές Apple II.
Του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Φροντίστε για τη σωστή ονοματολογία και κατη-
γοριοποίηση των αρχείων ήχου σας.
Βεβαιωθείτε ότι όλα τα αρχεία παίζουν σωστά
προτού αναζητήσετε κάποιο λάθος στον κώδι-
κά σας.