Page 133 - PC Master τ. 285

133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης,
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δε χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
ποιον που να γνωρίζει να συνθέτει μουσι-
κή, το internet για άλλη μία φορά μπορεί
να σας βοηθήσει. Φροντίστε φυσικά να
ζητάτε πάντα την άδεια και να αποδίδετε
τα εύσημα στους δημιουργούς προτού
αφαιμάξετε τις σελίδες που προσφέρουν
δωρεάν υλικό. Για ένα απλό ερασιτεχνικό
παιχνίδι, κανείς δε θα σας κατηγορήσει
αν δεν προσλάβετε ηθοποιούς για τους
διαλόγους σας. Αν όμως αποφασίσετε να
το κάνετε, είτε επιστρατεύοντας φίλους
και συγγενείς είτε τολμήσετε το βήμα
διαθέτοντας ένα μικρό budget για επαγ-
γελματίες, καλό είναι να θυμάστε ότι λί-
γα πράγματα έχουν τη δυνατότητα να
καταστρέψουν ένα κατά τα άλλα καλό
adventure όσο το απαράδεκτο voice
acting. Ο κόσμος συγχωρεί περισσότερο
την απουσία από τη χασμωδία. Σε κάθε
περίπτωση, σε αυτό το τεύχος θα καλύ-
ψουμε τα βασικά από όσα χρειάζεται να
γνωρίζετε για την ηχητική επένδυση του
παιχνιδιού σας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΟΥΣΙΚΩΝ ΑΡΧΕΙΩΝ
Τα file formats ήχου που αναγνωρίζει
το Adventure Game Studio είναι τα παρα-
κάτω: OGG, MP3, MIDI, WAV, MOD, XM, IT,
S3M and VOC. Για ένα εντελώς ρετρό παι-
χνίδι, παρόμοια με αυτά που κυκλοφόρη-
σαν τη δεκαετία του ’80, αρκεί να χρησι-
μοποιήσετε μουσικές μελωδίες τύπου
MIDI ή MOD, ίσως και κάποια WAV ως ηχη-
τικά εφέ. Για πιο σύγχρονο soundtrack,
θα χρειαστείτε formats τα οποία να μπο-
ρούν να αποθηκεύσουν ηχογραφήσεις με
καλή συμπίεση, όπως είναι το MP3. Το
πρόβλημα με αυτή την ιδέα είναι ότι η
άδεια χρήσης του MP3 format δεν είναι
ελεύθερη, διότι είναι πατενταρισμένο και
συνεπώς είναι πιθανόν να σας ζητηθεί να
καταβάλλετε royalties αν κάνετε χρήση
τέτοιων αρχείων, ειδικά σε περίπτωση
που το παιχνίδι σας είναι εμπορικό. Για να
είστε απολύτως τυπικοί, συνιστώ την
εναλλακτική λύση των αρχείων OGG, τα
οποία, σύμφωνα με το documentation
του AGS, προσφέρουν υψηλότερη συμπίε-
ση και καλύτερη ποιότητα. Ομολογώ ότι
δεν έχω τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να
επιβεβαιώσω τον ισχυρισμό αυτό, όμως
μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ακόμα και
σε στερεοφωνικό με ηχεία πολλών Watts
η απόδοσή τους είναι εξαιρετική, τόσο
στα μουσικά κομμάτια όσο και στις ομι-
λίες. Για να μετατρέψετε οποιαδήποτε αρ-
χεία ήχου σε OGG, αλλά και γενικότερα
για οποιαδήποτε ανάγκη έχετε όσον αφο-
ρά στο sound editing, σας προτείνω το
πολύ καλό open source πρόγραμμα
Audacity, που θα βρείτε στη διεύθυνση
Υποθέτουμε ότι έχετε στα χέρια σας κά-
ποια μουσικά κομμάτια και ηχητικά εφέ
και θέλετε να τα εισαγάγετε στο παιχνίδι
σας. Τρέχετε το Adventure Game Studio
και φορτώνετε το PC Master’s Saga.
Όπως είχαμε πει στο τεύχος Ιανουαρίου,
για να εισάγετε μουσικά κομμάτια, κάνετε
δεξί κλικ από το Project Tree στην επιλο-
γή Audio->Music κι επιλέγετε Add audio
files. Βρίσκετε τα μουσικά κομμάτια στον
υπολογιστή σας και πατάτε Open. Πλέον
μπορείτε να δείτε ότι αυτά εμφανίζονται
κάτω από το υπομενού Music, ενώ έχουν
πάρει και αυτόματα script names που ξε-
κινούν με το γράμμα a. Καλό θα ήταν σε
αυτό το σημείο να κάνετε διπλό κλικ σε
καθένα από τα κομμάτια σας και να επι-
χειρήσετε να τα ακούσετε πατώντας το
Play στο panel που θα σας εμφανιστεί
αριστερά, ώστε να βεβαιωθείτε ότι το
πρόγραμμα τα αναγνωρίζει χωρίς πρόβλη-
μα. Ασφαλώς, μπορείτε αν θέλετε και να
τα μετονομάσετε σε κάτι που θα θυμάστε
πιο εύκολα, όπως για παράδειγμα
aIntroduction ή aExterior. Με τον ίδιο
ακριβώς τρόπο, κάνετε δεξί κλικ από το
Project Tree στην επιλογή Audio->Sounds
κι επιλέγετε Add audio files. Αν κατά λά-
θος εισαγάγετε ένα αρχείο μουσικής
στους ήχους ή αντίστροφα, δεν υπάρχει
κανένα πρόβλημα. Απλώς αλλάζετε το
Type του στο Project Grid στο σωστό και
στη συνέχεια με drag & drop το μεταφέ-
ρετε στο επιθυμητό directory. Μπορείτε
επίσης να δημιουργήσετε subfolders για
την καλύτερη οργάνωση των αρχείων
ήχου σας. Καλό είναι να έχετε στο μυαλό
σας ότι τα sound files χρειάζονται πιο σω-
στή κατηγοριοποίηση από τα αρχεία γρα-
φικών, γιατί σε αντίθεση με τα τελευταία
δεν μπορούν να αναγνωριστούν με μία
ματιά και συνεπώς όσο πληθαίνουν μπο-
ρεί να σας μπερδέψουν. Επομένως, φρο-
ντίζετε να τους δίνετε τις σωστές ονομα-
σίες που θα σας βοηθήσουν να τα θυμά-
στε και να τα χωρίζετε σε υποφακέλους.
Σημειώστε πως, ακόμα κι αν έχετε ήδη
χρησιμοποιήσει ένα αρχείο ήχου κάπου
στον κώδικά σας, αυτό δε θα επηρεαστεί
αν του αλλάξετε φάκελο
εφόσον φυσικά
το script name του παραμείνει το ίδιο.
ΗΧΗΤΙΚΑ ΕΦΕ ΚΑΙ ΕΝΤΑΣΗ
ΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗΣ
Το πρώτο εφέ που κάναμε import στο
παιχνίδι είναι αυτό που ακούγεται όταν ο
παίκτης παίρνει πόντους. Για να το δηλώ-
σετε, πηγαίνετε στα General Settings-
>Sound->Play sound when the player
gets points κι επιλέγετε το κατάλληλο αρ-
χείο που εισαγάγατε
σε αυτή την περί-
πτωση το aScore. Το επόμενο που θα κά-
νετε θα είναι να βάλετε μία ιδιαίτερα
ατμοσφαιρική μουσική στην εισαγωγή που
δημιουργήσαμε στο τεύχος Μαΐου. Στα
Events του Room 9 από το Project Grid
λοιπόν, μπαίνετε στο script του Enters
room after fade-in και πληκτρολογείτε:
aMusic1.Play();
Όταν εκκινείτε ένα μουσικό κομμάτι
με το που μπαίνετε σε ένα δωμάτιο, η
μουσική θα συνεχίσει να παίζει μέχρι να
Μειώνοντας την ένταση σε ένα από τα κανάλια.