Maladroid:
Θα ξεκινήσω μ’ ένα παρά-
δειγμα για να καταλαβαινόμαστε: πρόσφα-
τα, που λέτε, έπαιξα το Another World,
20
th Anniversary edition.
Alkis21:
Νωρίς το θυμήθηκες.
Maladroid:
Το παιχνίδι είναι παμπάλαιο,
τα γραφικά του όμως δε με ενόχλησαν στο
ελάχιστο (έχουν κάνει κι ένα μικρό ρετούς,
βέβαια). Αλλά, ρε παιδιά, το gameplay δεν
παλεύεται, σαδιστικό trial & error και «άδι-
κες» παγίδες κάθε δυο βήματα.
Bilaros:
Σαν το original Prince of Persia
ε; Αυτό το παλαιολιθικό platforming που
τσακίζει νεύρα.
Maladroid:
Ακριβώς, Βασίλη, όπως ήταν
και το Rick Dangerous. Ευτυχώς αυτό το
στυλ έχει σχεδόν εγκαταλειφθεί πια επειδή
οι designers νιώθουν λίγο.
Archanger:
Dangerous Dave, το θυμάται
κανείς;
Alkis21:
Ναι, το Another World ήταν
όντως trial & error. Όμως δεν ξέρω αν
εμπίπτει στην κατηγορία του badly aged,
γιατί δεν ήταν δα και τόσα πολλά τα παιχνί-
δια αυτής της λογικής.
Maladroid:
Κοίτα, ακόμα βγαίνουν παρό-
μοια games, όπως το Super Meat Boy ή το
Element4l, αλλά νομίζω ότι αποτελούν cult
εξαιρέσεις ενώ τότε ήταν πιο συνηθισμένος
και mainstream ο σαδισμός. Πλέον αυτός ο
σχεδιασμός είναι λίγο-πολύ παρωχημένος.
Archanger:
Badly aged παιχνίδια που
μου ‘ρχονται στο νου: τα RPGs που έπρεπε
να επιμελείσαι εσύ ο ίδιος τους χάρτες
ή/και να βγάζεις το damage/armor κ.τ.λ. με
αλγόριθμο. Θυμάμαι κάτι Ultima
Underworld καταστάσεις, όπου έπρεπε να
κρατάς σημειώσεις πάνω στο χάρτη, διαφο-
ρετικά δεν έβρισκες το δρόμο σου ούτε για
το κεντρικό μενού.
Bilaros:
Όντως.
Maladroid:
Τέτοια RPGs δεν πρόλαβα,
διότι ξεκίνησα κάπως αργά την RPG καριέρα
μου, αλλά υπήρχαν και adventures που
«
ζήλεψαν» αυτά τα μαζοχιστικά κόλπα και
είχαν κάτι απαράδεκτα mazes. Νομίζω στο
Manhunter είναι που ζωγράφιζα χάρτες.
Alkis21:
Άλλη μάστιγα κι αυτή με τους
λαβυρίνθους.
Bilaros:
Αυτά είναι για τον uber-hardcore
gamer και όχι για τα σημερινά gaming πρό-
τυπα.
Fairy:
Τώρα τα παιχνίδια μάς φέρονται
πολύ πιο «συγκαταβατικά», θα έλεγα.
Alkis21:
Βασίλη, μια που είσαι ο νεότε-
ρος, έχω περιέργεια να μάθω ποια παλιά
παιχνίδια παράτησες άμεσα γιατί σου φάνη-
καν κακογερασμένα και ποια σε κράτησαν.
Bilaros:
Πέρασαν από τα χεράκια μου με-
ρικά text-based adventures. Ομολογουμέ-
νως, αν δεν είχα διάθεση, δε θα ασχολιό-
μουν ούτε 3 λεπτά. Δεν είναι ντιπ
unplayable, αλλά κουράζουν πολύ το μάτι
και το μυαλό.
Alkis21:
Κατευθείαν στα βαθιά κι εσύ ρε
Bill. Κάτι πιο light, πχ. παλιά shooters;
PC Master
136
RETRO GAME, ΦΥΓΕ ΤΩΡΑ…
…
πάει η δική σου η σειράαα. Ξέρετε για ποια παιχνίδια λέμε, εκείνα που λόγω τεχνολογίας
θες, gameplay θες, genre θες, πάντως έχουν κακογεράσει τόσο φανερά ώστε ακόμα και όσοι
τα διατηρούν μέσα σε προθήκες κενού αέρος και τα καληνυχτίζουν κάθε βράδυ προτού
κοιμηθούν, μουδιάζουν στη σκέψη να τα ξαναφορτώσουν στο PC τους. Υπάρχουν, βέβαια,
κι εκείνα που μοιάζουν λες και δεν έχει περάσει μέρα από πάνω τους (σα την Ελένη Φιλίνη
ένα πράμα) παρότι σβήνουν πάνω από 10, 15 ή 20 κεράκια κάθε χρόνο.
Ποιο είναι, άραγε, το μυστικό της επιτυχίας τους;
Ό, τι κι αν κάνεις, κάποιες φορές τα άτιμα τα χρόνια δεν κρύβονται….