PC Master
18
σύστημα είναι ιδανικό πεδίο για ουσιώδες
«
παιχνίδι ρόλων». Εύχομαι πραγματικά σε
αυτόν τον τύπο να καταφέρει τελικά να
συσπειρώσει μία ομάδα ομοϊδεατών του
και να τα πούμε στο πεδίο της μάχης.
Μόλις τελείωσα την ανάγνωση εκείνου
του thread, αναρωτήθηκα –για πολύ λί-
γο– αν θα μπορούσα εγώ να την «παλέ-
ψω» μέσα σε μία Clan με «πραγματικό»
Roleplay. Δηλαδή, να έμπαινα στη διαδι-
κασία να φτιάξω ένα βιογραφικό για το
χαρακτήρα μου, να επικοινωνώ μόνο με
όσους μπορώ να δω (αντίο global και area
chat, δηλαδή), να σταματήσω να χοροπη-
δώ σαν παρδαλό κατσίκι όταν συναντώ
άλλους παίκτες, να διαλέξω alignment
και να το υποστηρίξω έμπρακτα («Είσαι
ιππότης; Ε, σταμάτα να την πέφτεις σε
αδύναμους παίκτες χωρίς αφορμή, γιατί
αυτό δεν είναι ιπποτική συμπεριφορά»),
να απευθύνομαι στους συνομιλητές μου
ακολουθώντας ένα συγκεκριμένο τυπικό
(
χωρίς emoticons, χωρίς διαδικτυακή αρ-
γκό κ.λπ.) και για να πω κάτι «άσχετο» με
το παιχνίδι, να πρέπει να βάζω μπροστά
από την εκάστοτε φράση μου την ένδειξη
OOC (Out Οf Character).
Ακόμη και αν αποφάσιζα πειραματικά
να υπακούσω στους παραπάνω «κανόνες»
που ανέφερα ενδεικτικά (υπάρχουν και
αρκετοί άλλοι) σύντομα θα διέκοπτα, για-
τί θα έφτανα στην αναπόφευκτη διαπί-
στωση ότι το επίπεδο του Roleplay σε ένα
MMO δεν μπορεί ποτέ να πλησιάσει αυτό
που συναντάμε στα single player και στα
επιτραπέζια RPGs. Στα single player, οι
δημιουργοί έχουν πασχίσει να κτίσουν
έναν ολόκληρο κόσμο επιλογών, συνε-
πειών, και εναλλακτικών δρόμων προς
τέρψη του παίκτη, ενώ στα επιτραπέζια
υπάρχει πάντα ο DM που κρατά σαν ευαγ-
γέλιο το βιβλίο κανόνων και προστατεύει
την ευρυθμία του παιχνιδιού. Αντιθέτως,
σε ένα MMO οι παίκτες πρέπει να είναι σε
μία κατάσταση διαρκούς «ψυχαναγκα-
σμού» για να βάζουν τον τρόπο παιχνιδι-
ού τους σε διάφορες φόρμες και καλού-
πια και τις περισσότερες φορές να μην ει-
σπράττουν κάποιας μορφής ανταπόδοση
ή ηθική ικανοποίηση. Αφήστε που αρκε-
τές φορές όλο το επικό κλίμα καταρρέει
όταν κάποιοι δεν είναι στην κατάλληλη
«
διάθεση» για να κάνουν Roleplay και αρ-
χίζουν τις συμβάσεις και τις απλοποιή-
σεις, προς απογοήτευση των υπολοίπων.
Προσωπική άποψη: Αγαπώ το Roleplay σε
όλες τις μορφές του, απλώς στα
MMORPGs υπάρχουν πάρα πολλές παρά-
μετροι που πρέπει να είναι ευνοϊκές ώστε
αυτό να δουλέψει, κάτι που για τους πε-
ρισσότερους μάλλον καθιστά ασύμφορη
την όλη προσπάθεια.
PC
Πολλοί το αγνοούν, βιάζοντας να καταδικά-
σουν το παιχνίδι από την ταμπέλα του ΜΜΟ,
αλλά το Old Republic είχε να δείξει υποδειγ-
ματικό σενάριο και εξέλιξη χαρακτήρων…
Δύσκολο να βρεις καλό Dungeon Master στις μέρες μας…