R
eview
95
PC Master
καθήκοντος, εξιλέωσης ή συμπόνιας, το
Dust: An Elysian Tail καταφέρνει να εξά-
ψει την περιέργεια του παίκτη και να του
ξυπνήσει το φιλότιμο χάρη στους ζεστούς
χαρακτήρες και το συμπαγές lore που έχει
δημιουργήσει ο Dodrill. Δεν πρόκειται να
γραφτούν διατριβές για τους συμβολι-
σμούς ή τις φιλοσοφικές του προεκτά-
σεις, αλλά δεν παύει να αποτελεί μία τί-
μια ραψωδία ιπποτισμού, πασπαλισμένη
με γενναίες δόσεις αντιρατσιστικών μηνυ-
μάτων.
ΤΙΓΡΗΣ ΚΑΙ ΓΑΤΟΣ
Η ιστορία του παιχνιδιού εξελίσσεται
γραμμικά: σε κάθε νέα περιοχή που γίνε-
ται διαθέσιμη μαθαίνουμε για κάποιον
που γνωρίζει περισσότερα γύρω από το
παρελθόν του ήρωά μας και ο Dust ξεκι-
νάει να τον εντοπίσει ή αναλαμβάνει να
φέρει σε πέρας μια Ηρωική Πράξη™ με
αντάλλαγμα τη σχετική πληροφορία. Κά-
θε τόσο στα σχετικά hubs (όπως το αρχι-
κό χωριό Aurora και αργότερα τον υπό-
γειο οικισμό Mudpot) πιάνουμε συζητή-
σεις με τους ντόπιους που οδηγούν σε
εμπλουτισμό του σεναριακού
background, αλλά ανοίγουν επίσης νέες
υποπεριοχές και δευτερεύοντα quests
που μπορούμε να ακολουθήσουμε. Τα πε-
ρισσότερα από αυτά είναι μάλλον κοινό-
τοπα: αποστολές διάσωσης, συλλογή υλι-
κών/loot από τέρατα ή δυσπρόσιτες τοπο-
θεσίες, fetch quests υπέρ ασθενών και
αδυνάτων κτλ. Οι διάλογοι με τους NPCs,
καθώς και οι (συχνές) συζητήσεις με τη
Fidget και το ξίφος μας, είναι ανέλπιστα
προσεγμένοι και ξεδιπλώνουν όμορφα τό-
σο το story όσο και την προσωπικότητα
των εξωτικών αλλά και τόσο γνώριμων
κατοίκων της Falana. Παρότι ποτέ δεν γί-
νεται απόλυτα ξεκάθαρο, σύντομα αντι-
λαμβανόμαστε ότι, κατά βάση, αυτοί χω-
ρίζονται σε δύο μεγάλες φατρίες: τους
θερμόαιμους, που περιλαμβάνουν κάθε
ανθρωπόμορφο θηλαστικό (αλεπούδες,
κουνέλια, ποντικούς κ.λπ.), και τους λε-
γόμενους Moonbloods, μια παρεξηγημένη
και αρχαία ράτσα ερπετοειδών που βρί-
σκονται υπό διωγμό. Ο σχεδιασμός όλων
των χαρακτήρων αλλά και τα απαράμιλ-
λης ποιότητας backgrounds θυμίζουν
έντονα γιαπωνέζικο καρτούν, που έχει με-
γαλώσει με φρουτόκρεμες Disney, και μα-
γνητίζουν με τα ολοζώντανα χρώματα,
την πλαστικότητα του animation και την
υποδειγματική χρήση της κλίμακας και
της προοπτικής. Ο Dodrill πρωτίστως είναι
σχεδιαστής/animator και οι επιρροές δη-
μιουργών όπως ο Μιγιαζάκι (Howl’s
Moving Castle, Princess Mononoke κ.ά.)
στο ύφος του βγάζουν μάτι, αλλά ποτέ
δεν ξεπερνιέται η νοητή γραμμή μεταξύ
«
φόρου τιμής» και «στεγνής αντιγραφής»,
επιτρέποντας στον κόσμο της Falana να
διατηρήσει την προσωπικότητα και το
μπρίο του στο ακέραιο. Θα επισκεφτούμε
υπόγεια συμπλέγματα, ηλιόλουστες πε-
διάδες, κατάλευκες βουνοπλαγιές, ρη-
μαγμένα νεκροταφεία και στοιχειωμένα
σπίτια και κάθε φορά η προσοχή που δό-
θηκε στη λεπτομέρεια μοιάζει εξωπραγ-
ματική, ενώ μπόλικη δουλειά έχει πέσει
και στην εμφάνιση και κινησιολογία των
κάθε λογής τεράτων που αντιμετωπίζου-
με, παρότι δεν αποτελούν κάτι το τρομε-
ρά πρωτότυπο ως σύλληψη. Εξίσου γοη-
τευτική είναι και η παρουσία της μουσι-
κής, με δυναμικά themes να δίνουν ρυθ-
μό στις μάχες και γλυκερά κομμάτια να
συνοδεύουν τις δραματικές σεναριακές
εξελίξεις. Εκεί δε που το παιχνίδι εκπλήσ-
σει ευχάριστα είναι στα ιδιαιτέρως ποιοτι-
κά voice-overs, που για παραγωγή τέτοι-
ου βεληνεκούς χαρακτηρίζονται σχεδόν
αλάνθαστα, είτε πρόκειται για ασήμα-
ντους NPCs είτε για τους κεντρικούς πρω-
ταγωνιστές.
DUST ΚΑΙ ΘΡΥΨΑΛΑ
Το gameplay του An Elysian Tail αποτε-
λεί αμάλγαμα τριών δομικών στοιχείων:
side-scrolling action, platforming και
RPG, με τα δύο πρώτα να έχουν τη μερίδα
του λέοντος και το τρίτο να τα πλαισιώνει
από το παρασκήνιο. Ο Dust είναι σε θέση
να εκτελεί εντυπωσιακές και θανατηφό-
ρες πιρουέτες που, σε συνδυασμό με τα
projectiles που εκτοξεύει η Fidget, τον
καθιστούν πραγματικό one-man army.
Το παρελθόν του Dust υπαγορεύει πλήρως τις
πράξεις του… ή μήπως όχι;
Έβαλαν μπροστά το ψηλό για τις πρώτες τις γρήγορες.
Διακόπτουμε για λίγο το σκαρφάλωμα για να
σας μεταδώσουμε αυτό το υπέροχο ενσταντα-
νέ.
Το gameplay του An
Elysian Tail αποτελεί
αμάλγαμα τριών
δομικών στοιχείων: side-
scrolling action,
platforming και RPG.