Page 96 - PC Master τ. 285

R
eview
Από την αρχή του παιχνιδιού έχουμε στη
διάθεσή μας μια σειρά από κινήσεις, ο
συνδυασμός των οποίων επιφέρει εντυ-
πωσιακά combos και παράγει τα πλέον
καταστροφικά και φαντασμαγορικά απο-
τελέσματα. Υπάρχουν τα απλά χτυπήματα
με το σπαθί, ο μίνι στρόβιλος που προκα-
λείται όταν το περιστρέφει ο Dust με τα-
χύτητα (Dust Storm), χρονισμένα
counterattacks που κάνουν stun, combos
των βασικών αυτών κινήσεων εν πτήσει ή
στο έδαφος, καθώς και τα ολοένα και πιο
φονικά projectiles της Fidget (magic
missiles, φωτιά, ηλεκτρισμός) που
εμπλουτίζονται και αναβαθμίζονται στα-
διακά. Ειδικά η διασπορά των τελευταίων
μέσω της φυγόκεντρου που προκαλεί το
Dust Storm επιφέρουν κυριολεκτικά τον
όλεθρο και μπορούν να καθαρίσουν σχε-
δόν αυτόματα ολόκληρη την οθόνη. Προ-
κειμένου να μετριαστεί κάπως η υπερο-
πλία του Dust, τόσο η χρήση των επιθέσε-
ων της Fidget όσο και το dash/dodge του
πρωταγωνιστή καταναλώνουν ενέργεια,
ενώ η αυτοσυγκέντρωση που απαιτεί η
χρήση του Dust Storm σταδιακά κουράζει
τον ήρωά μας (γίνεται κόκκινος) αναγκά-
ζοντάς τον να το διακόπτει κάθε τόσο
ώσπου να ανακτήσει τις δυνάμεις του.
Ωστόσο, αυτοί οι περιορισμοί δεν απο-
τελούν παρά ψιλά γράμματα, αφού κατά
τη διάρκεια της μάχης ο Dust μετατρέπε-
ται σε πραγματικό σίφουνα που σαρώνει
τα πάντα στο διάβα του. Η αντίσταση που
προβάλλουν οι εχθροί στο Normal επίπε-
δο δυσκολίας είναι σχεδόν ανύπαρκτη, κι
αυτό γιατί ναι μεν η αντοχή του Dust στα
χτυπήματά τους είναι περιορισμένη αλλά
σπανίως προλαβαίνουν έστω και να τον
ακουμπήσουν προτού τους πετσοκόψει με
ένα άψογα εκτελεσμένο combo. Στο αμέ-
σως ανώτερο επίπεδο (Tough) τα πράγμα-
τα γίνονται ελαφρώς πιο ενδιαφέροντα,
αν και τη μεγαλύτερη πρόκληση εξακο-
λουθούν να προσφέρουν τα platform
τμήματα της δράσης, είτε επειδή απαι-
τούν σχετική επιδεξιότητα στην εκτέλεση
των κινήσεων είτε γιατί τα φυσικά εμπό-
δια που συναντάει κανείς εκεί (ακανθώδη
φυτά, χιονοστιβάδες, λάβα, τοξικά υγρά
κ.λπ.) είναι απείρως πιο επικίνδυνα από
τους ζωντανούς αντιπάλους. Πάντως,
ακόμα και αν κάποιος τα βρει σκούρα,
υπάρχει πάντοτε η δυνατότητα
να φορμάρει μερικά παρα-
πάνω XP και χρήματα
που θα του δώσουν το
απαιτούμενο πλεονέ-
κτημα, αφού όλες
ανεξαιρέτως οι οθό-
νες ξαναγεμίζουν
αντιπάλους το δευτε-
ρόλεπτο που τις
εγκαταλείπουμε. Δεν
κρύβω ότι αρχικά δυ-
σανασχέτησα με το
ανηλεές respawning,
καθότι το συνεχές πή-
γαινε έλα στους χάρτες
για τη συλλογή των
collectibles σήμαινε επα-
ναλαμβανόμενες μάχες
με ανάξιους αντιπά-
λους. Εντέλει, η αγνή
απόλαυση του χορο-
γραφημένου μακελει-
ού και το γεγονός ότι
σύντομα ο Dust δυνα-
μώνει αρκετά, ώστε ακόμα και τα mini-
bosses να μην αποτελούν παρά μύγες στο
σπαθί του, αμβλύνουν κάπως το πρόβλη-
μα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι απανω-
τές επισκέψεις στις low-level περιοχές
παύουν να θυμίζουν αγγαρεία.
ANOTHER ONE BITES THE DUST
Φυσικά, μιας και η εξέλιξη του κυρίως
σεναρίου κυλάει γραμμικά, αυτά τα μπρος
πίσω σπανίως είναι απαραίτητα, αλλά ένα
μεγάλο (και προκλητικό) κομμάτι του
Elysian Tail καταλαμβάνει η ανακάλυψη
και πρόσβαση στα δεκάδες μυστικά δωμά-
τια/οθόνες για την ανεύρεση όλων των
collectibles. Ο Dust κάθε τόσο μαθαίνει
μια καινούργια ικανότητα (π.χ. σκαρφάλω-
μα σε κληματσίδες, γλίστρημα, διπλό άλ-
μα κ.λπ.) που τον βοηθάει να αντιμετωπί-
σει τις προκλήσεις του κυρίως story αλλά
ουσιαστικά αποτελεί συγκεκαλυμμένη
προτροπή για να επιστρέψει στις ως τώρα
αποκλεισμένες ζώνες των καθαρισμένων
περιοχών και να ανακαλύψει τι κρύβουν.
Τις περισσότερες φορές πρόκειται είτε για
κλειδάκια είτε για σεντούκια θησαυρού
(
που χρειάζονται τα κλειδάκια για ν’ ανοί-
ξουν) και περιέχουν απλώς χρήματα,
crafting materials, φόρμουλες ή τρόφιμα.
Η πιο πρωτότυπη και ενδιαφέρουσα ανα-
κάλυψη είναι τα ειδικά, τριπλοκλειδωμένα
κιβώτια όπου βρίσκονται φυλακισμένοι εμ-
βληματικοί χαρακτήρες γνωστών indie
παιχνιδιών (όπως FEZ, Bastion, Super
Meat Boy, Braid κ.ά.) καθώς και οι
μασκότ των HyperDuck
Soundworks που επιμελήθηκαν
τη μουσική του τίτλου. Εκτός
από ένα χαριτωμένο κλείσιμο
του ματιού, ο Dodrill σχεδίασε
ορισμένα από τα ειδικά αυτά
δωμάτια έτσι ώστε να θυμί-
ζουν την προέλευση των εν
λόγω χαρακτήρων (ειδικά τα
αντίστοιχα των Bastion και
FEZ είναι καταπληκτικά), κα-
θιστώντας την ανακάλυψή
τους διπλά απολαυστική. Τέ-
λος, μερικές από τις μυστικές
περιοχές αποτελούν κρυφές
PC Master
96
Κανονικά αυτές οι χιονοθύελλες θα έπρεπε να είχαν μετατρέψει τη Fidget σε χαρταετό…
Κάθε οθόνη του Elysian Tail θέτει σοβαρή υπο-
ψηφιότητα για wallpaper.