Page 105 - PC Master τ. 286

R
eview
105
PC Master
puzzles έχουν αρκετό ενδιαφέρον. Βασισμέ-
να συνήθως σε casual συνδυασμούς αντικει-
μένων, μνήμης και ευρηματικότητας, κάποι-
ες φορές (σπάνια) μπορεί να μας κρατήσουν
απασχολημένους και παραπάνω από τρία
λεπτά! Στις περισσότερες σπαζοκεφαλιές
βέβαια, υπάρχει η δυνατότητα να τις αγνοή-
σουμε επιλέγοντας skip έπειτα από μερικά
δευτερόλεπτα. Αυτό όμως είναι κάτι που
εξατμίζει αυτόματα τη μαγεία σε κάθε παι-
χνίδι του είδους, γιατί adventure χωρίς γρί-
φους είναι φραπέ χωρίς παγάκια... Η χρήση
του notebook ωστόσο μπορεί να αποβεί σω-
τήρια σε κάποιες περιπτώσεις, οπότε καλό
είναι να το συμβουλεύεστε προτού εξα-
ντλήσετε την υπομονή σας πατώντας το κα-
ταστροφικό skip. Η πλειονότητα των δρα-
στηριοτήτων της Ellen περιλαμβάνει κυρίως
συλλογή αντικειμένων, τα οποία συνήθως
βρίσκονται στις πιο προφανείς θέσεις ζητω-
κραυγάζοντας «pick me up»! Ο βαθμός δυ-
σκολίας των γρίφων κλιμακώνεται προς το
τέλος του παιχνιδιού. Η τελευταία σπαζοκε-
φαλιά, με τη χάρτινη μαριονέτα στην Κων-
σταντινούπολη, ήταν ίσως η πιο ενδιαφέ-
ρουσα μέσα σε ολόκληρο τον τίτλο.
ANiMATiON? GOOGlE iT!
Τα γραφικά ταιριάζουν απόλυτα με τα
υπόλοιπα μέτρια στοιχεία του παιχνιδιού,
παρ’ όλο που σε κάποια σημεία τα textures
είναι αρκετά καλοδουλεμένα. Αν σκεφτού-
με ότι συνολικά οι τοποθεσίες του τίτλου εί-
ναι μόνο τρεις, ενώ τα περιβάλλοντα είναι
περιορισμένα και στατικά, θα περιμέναμε
καλύτερη δουλειά από τους developers σε
αυτό το κομμάτι. Από την άλλη, η πλήρης
animation ήταν ένα εξίσου απωθητικό στοι-
χείο, αφού το μόνο που είδαμε να κινείται
στο παιχνίδι ήταν τα χείλη των πρωταγωνι-
στών και αυτά χωρίς ίχνος lip sync. Όσον
αφορά στους voice actors, έχουν κάνει κα-
λή δουλειά στο να αποδώσουν εξαιρετικά
τη μονοτονία των χαρακτήρων του παιχνιδι-
ού, κρατώντας την ομιλία τους ξύλινη και
άχρωμη. Στην ιστορία του Dracula 4 εμπλέ-
κονται συνολικά τέσσερις χαρακτήρες: η
Ellen, ο διευθυντής του Metropolitan Muse-
um, o Yanek και ο Adam, εκ των οποίων ο
τελευταίος έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον.
Ο ήχος ίσως ήταν το πιο αδιάφορο στοιχείο
του παιχνιδιού για τους developers, αφού
φαίνεται να μην του έχουν δώσει καμία βα-
ρύτητα. Στο μουσικό background της ιστο-
ρίας κυριαρχεί μία άχαρη μείξη κλασικών
spooky sounds και κάποιων gothic νοτών
από synth και πιάνο, οι οποίες προσπαθούν
να δώσουν μία υποτυπώδη ατμόσφαιρα στο
περιβάλλον. Στην Κωνσταντινούπολη δια-
φοροποιείται κάπως η μουσική, προσθέτο-
ντας μερικές τοπικές μελωδίες, χωρίς όμως
να καταφέρουν να κάνουν τη διαφορά.
Σεναριακά, η ιστορία είναι τόσο γραμμική
και προβλέψιμη που μπορεί να δώσει σε
πολλούς το θάρρος να αναρωτηθούν αν θα
μπορούσαν να αναπτύξουν οι ίδιοι ένα
ανάλογο (ίσως και καλύτερο) video game.
Παρ’ όλο που το ανατρεπτικό –αλλά και
απότομο– τέλος του τίτλου περιέχει μια αί-
σθηση έκπληξης για τους περισσότερους,
δεν καταφέρνει να μας αποζημιώσει για
την ιστορία που μεσολάβησε μέχρι εκείνο
το σημείο. Η διάρκεια του παιχνιδιού είναι
μόλις τρεις ώρες για τους μυημένους και
ίσως χρειαστεί λίγο παραπάνω για τους ca-
sual gamers. Η αλήθεια είναι ότι φτάνοντας
στους τίτλους τέλους τόσο γρήγορα, μπή-
κα για μερικά δευτερόλεπτα στη διαδικα-
σία να αναρωτηθώ αν έπαιζα το demo ή
τον ολοκληρωμένο τίτλο. Η απάντηση ήρ-
θε γρήγορα όμως, μέσα από το teaser του
Dracula 5 που ακολούθησε και αυτό ήταν
το μεγαλύτερο reward του παιχνιδιού,
αφού η τελευταία σκηνή δεν είχε ούτε ένα
υποτυπώδες closing animation.
Το παιχνίδι, πέρα από όλη την κακή επί-
δοση σε gameplay και τεχνικό τομέα, απο-
γοητεύει και με κάποια bugs που συναντή-
σαμε σε αρκετά σημεία. Τα περισσότερα
glitches βέβαια αναμένεται να διορθωθούν
μέσα από το patch που θα κυκλοφορήσει
σύντομα, αλλά πάντα η πρώτη εντύπωση
είναι αυτή που μένει.
Ο ΤΕλΕυΤΑiΟΣ ΜΟνOλΟΓΟΣ
Ολοκληρώνοντας το Dracula 4: The
Shadow of the Dragon, άρχισα να αναπο-
λώ τον πρώτο τίτλο της σειράς, ο οποίος
με είχε βάλει στη διαδικασία να πατήσω
replay άλλες δύο φορές, μερικά χρόνια
αργότερα. Για να πω λοιπόν την αλήθεια,
ήμουν προδιατεθειμένη να παίξω έναν
ανάλογο τίτλο. Είχα προετοιμαστεί με τα
σχετικά εφόδια (καφέ και μασουλήματα)
με σκοπό να ξενυχτίσω μία-δύο μέρες,
όπως τότε... Μετά το σύντομο τέλος του
παιχνιδιού ήρθα σε δύσκολη θέση, με τη
σκέψη: πώς θα καταφέρω να γράψω για
ένα παιχνίδι που δεν αφήνει σχεδόν κανέ-
να ελπιδοφόρο στοιχείο; Ο μόνος τρόπος
λοιπόν για να το κάνω αυτό, είναι να «βα-
φτίσω» τον τίτλο «Episode 1», με την ελπί-
δα να ακολουθήσουν σύντομα νέα και κα-
λύτερα επεισόδια για την εν λόγω σειρά.
Η Microids αυτή τη φορά φέρθηκε λίγο
εγωιστικά στο κοινό της, στερώντας ακό-
μα και την ίδια τη μορφή του Dracula από
το παιχνίδι, κινδυνεύοντας να χάσει τη
γλυκιά ανάμνηση της απόλαυσης και της
ατμόσφαιρας που μας είχαν προσφέρει οι
προκάτοχοί του.
Κάποιος παρακολουθεί τις ύποπτες κινήσεις...
Το βαλιτσάκι
του Sport Billy
είχε μεγαλύτερο
ενδιαφέρον.
45
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡνηΤΙΚΑ
Ανεξάρτητη ιστορία, προσιτή και σε
όσους δεν έχουν ασχοληθεί με τον
τίτλο
φιλικό gameplay για τους μη
μυημένους
Γραμμικό gameplay
Τεχνικός τομέας εκτός εποχής
Μικρή διάρκεια
Οι voice actors ήταν μάλλον
περαστικοί...
n
Είδος:
Horror adventure
n
Έκδοση:
Anuman
n
Ανάπτυξη:
Microids
n
Διάθεση:
gamesplanet.com
n
Τιμή:
13,00
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
επεξεργαστής 2.4GHz+, 2GB RAM,
Windows (XP, Vista, 7, 8)
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Dracula series
n
Εναλλακτική πρόταση:
Dracula, Anna Extended edition