R
eview
107
PC Master
δεν είναι πάρα πολλά (είδα μόνο τρία
modes) αλλά πιθανώς αυτό θα αλλάξει.
Ο Β
’
ΠΑγΚOΣΜΙΟΣ OΠΩΣ ΔΕΝ
ΤΟΝ ΕiΔΑΤΕ ΠΟΤE AλλΟΤΕ
Τα πραγματικά λεφτά στο παιχνίδι όμως εί-
ναι το μοντέλο του «παγκοσμίου πολέμου
του». Ανά τακτά χρονικά διαστήματα, σε κάθε
faction εκλέγεται η ανώτατη διοίκηση (εξαρ-
τάται από το rating των χαρακτήρων των παι-
κτών), η οποία επιλέγει σε ποιες περιοχές θα
επιτεθούν οι δυνάμεις της πλευράς μας. Εκεί
μπαίνουν οι παίκτες: σε κάθε εμπόλεμη ζώνη
(
όπου την πέφτουμε ή μας την πέφτουν)
μπορείτε να δώσετε μάχη PvP (ενάντια σε
άλλον παίκτη) ή PvE (ενάντια στον υπολογι-
στή). Εάν κερδίσετε, συνεισφέρετε στην πο-
λεμική προσπάθεια με πόντους νίκης. Συνεχί-
ζουμε μέχρι να αναδειχθεί νικητής. Το αποτέ-
λεσμα είναι ένας ζωντανός κόσμος, όπου ο
παίκτης νιώθει μέρος του αέναου πολέμου
ανάμεσα στις υπερδυνάμεις, και, προσωπικά
το βρήκα εξαιρετικό. Οι ενημερώσεις σχετικά
με το τι συμβαίνει στα απανταχού μέτωπα εί-
ναι συνεχείς και το παιχνίδι κρατά τον παίκτη
αγκυλωμένο «για μία ακόμα μάχη», καθώς το
ενδιαφέρον αυξάνεται κατακόρυφα όταν κα-
νείς βλέπει ότι η εισβολή στην ΕΣΣΔ πάει κα-
λά, ότι οι Αμερικανοί μας την πέφτουν στην
Ισλανδία ή ότι οι African Warlords εισέβαλαν
στην Ελλάδα (true story, αλλά no worries,
τους πετάξαμε έξω μέσα σε μερικές ώρες).
Και σαν να μην είναι αυτό από μόνο του εξαι-
ρετικά ενδιαφέρον, η εταιρεία έχει τάξει και
«
επεισοδιακό» format: την πρώτη Πέμπτη κά-
θε μήνα θα κυκλοφορεί ένα νέο «επεισόδιο»,
που θα διαμορφώνει τον κόσμο του παιχνιδι-
ού αλλάζοντας δεδομένα, προσθέτοντας
νέο υλικό και άλλα ωραία –και το ακόμα κα-
λύτερο που υπόσχονται οι τύποι είναι το
Vote4War: οι παίκτες θα ψηφίζουν, προτεί-
νοντας οι ίδιοι αυτά που θέλουν να δουν.
How.Cool.Is.That? Συνολικά λοιπόν, μιλάμε
για έναν «ζωντανό» παγκόσμιο πόλεμο, ο
οποίος δεν σταματά στιγμή να εξελίσσεται.
EARly ACCEss, ΤΙ ΝΑ ΚAΝΕΙΣ…
Αν και τα θετικά στοιχεία του παιχνιδιού
είναι πολλά και εξαιρετικά ενδιαφέροντα, το
παιχνίδι δείχνει να πάσχει στον τεχνικό το-
μέα, κάτι που είναι αναμενόμενο για early
access τίτλο. Οι δημιουργοί κυκλοφορούν
συνεχώς patches και προσπαθούν να εξισορ-
ροπούν τις factions (για λίγες ημέρες είχαμε
τρελή γκρίνια στην European Alliance για
ένα nerfάρισμα που έπεσε σε εμάς, ταυτό-
χρονα με ενίσχυση των Warlords, που μέχρι
τότε ήταν καρπαζοεισπράκτορες, τώρα νομί-
ζω έχουν στρώσει τα πράγματα), αλλά το
μεγαλύτερο πρόβλημα που διαπίστωσα ήταν
το PvP, το οποίο και οι ίδιοι οι developers
μέχρι τώρα συστήνουν να αποφεύγεται. Το
κύριο θέμα είναι η απουσία time limit στις
γύρες, κάτι που έχει αποτέλεσμα να υπάρ-
χουν αρκετές… κοπριές, δηλαδή παίκτες οι
οποίοι κάνουν το εξής: αγοράζουν επιπλέον
battle slot (για να μπορούν να παίζουν ταυ-
τόχρονα και άλλη μάχη) και σας αφήνουν να
περιμένετε να τελειώσουν τη… γύρα τους,
ενώ αυτοί παίζουν αλλού. Αρκετοί παίκτες,
όπως είναι φυσικό, κάποια στιγμή τους διαο-
λοστέλνουν και πατούν surrender, οπότε ο
άλλος παίρνει τη νίκη. Φαντάζομαι πως θα
το αλλάξουν στο τελικό παιχνίδι, αλλά
πραγματικά πρόκειται για μία εξαιρετικά ξε-
νερωτική τακτική που χαλάει το PvP, καθώς,
απ’ ό,τι κατάλαβα, είναι αρκετά διαδεδομέ-
νη. Επίσης, –όχι αρκετά συχνά για να πεις ότι
χαλάει το παιχνίδι, αλλά αρκετά για να είναι
αντιληπτά– παρατήρησα αρκετά κρασαρί-
σματα ή «χαζομάρες» του στυλ οι μονάδες
μου να χάνουν τη δυνατότητα να επιτεθούν
και κάτι τέτοια. Μικροπράγματα που λογικά
φτιάχνονται με κάθε patch. Οψόμεθα.
Πέρα από τα σημεία που θέλουν «γυάλι-
σμα» λόγω early access πάντως, το παιχνίδι
λέει πολλά. Είναι «ειλικρινές» free-to-play
(
εάν θέλετε παίρνετε gems, εάν όχι, απλά
καίγεστε στις μάχες –και με μία μικρή αγο-
ρά gems μπορείτε να «ανοίξετε» πραγματι-
κά πολλά πράγματα), είναι καλό όσον αφο-
ρά στο gameplay του, έχει διαφορετικές
factions με πολλά αλλιώτικα στοιχεία και
διαφορετικούς «χαρακτήρες», και πάνω από
όλα ένα πολύ ωραία δοσμένο ζωντανό μο-
ντέλο «παγκοσμίου», MMO πολέμου. Εάν
διορθωθούν τα προβλήματα, τότε ίσως να
μιλάμε για ένα πραγματικά πολύ καλό
MMO strategy, με πολλά ενδιαφέροντα χα-
ρακτηριστικά, με το οποίο αξίζει να ασχο-
ληθεί κανείς. Και κάπου εδώ να σας αφή-
νω, γιατί καλά όλα αυτά, αλλά έχουμε σε
εξέλιξη μία εισβολή στην Αίγυπτο…
Αποστολή siege. Προστατέψτε τη μονάδα διοι-
κήσεως για 14 γύρους. Το τεράστιο κανόνι
της… βοηθάει.
Ελέφαντες με κανόνια στην πλάτη. African Warlords σου λέει…
Ένα πολύ ωραία
δοσμένο ζωντανό
μοντέλο «παγκοσμίου»,
MMO πολέμου.
78
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Εμπνευσμένος MMO απόγονος του
Massive Assault
•
Ωραίο setting και φαινομενικά
«
ειλικρινές» μοντέλο χρέωσης
• «
Ζωντανό» και αξιοθαύμαστα
συμμετοχικό το μοντέλο του
«
παγκοσμίου πολέμου»
•
Προβλήματα στο balancing των
factions
•
Κάποια πράγματα όσον αφορά στο
PvP θέλουν φτιάξιμο (αλλά είναι
ακόμη early access). Τεχνικά
προβληματάκια εν γένει.
n
Είδος:
turn based strategy
n
Έκδοση:
ISOTX
n
Ανάπτυξη:
ISOTX
n
Τιμή:
Free
n
Απαιτήσεις:
Vista και άνω, Intel 2.2 GHz or equivalent AMD family, 4GB RAM, nVidia GForce FX5200 ATI
Radeon9550, 2 GB HD space στον σκληρό
n
Multiplayer:
Ναι
n
Επίσημο website
jaggedalliance.gamigo.com
n
Επιρροές:
Massive Assault, Battle Isle
n
Εναλλακτική Πρόταση:
Massive Assault
(
για την early access)