Page 141 - PC Master τ. 286

141
PC Master
λησης τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του,
πλέον, είναι μηδαμινή.
Πριν αρκετά χρόνια, η προπαραγγελία
ενός παιχνιδιού γινόταν μόνο και μόνο για
να προλάβει ο αγοραστής να το έχει πρώ-
τος στα χέρια του και να μην περιμένει πό-
τε θα ανεφοδιαστεί ξανά το μαγαζί με τον
τίτλο που επιθυμούσε. Πλέον, η αλόγιστη
ζήτηση αλλά και οι προσφορές που γίνο-
νται από τις εταιρείες, οι οποίες αναπτύσ-
σουν τα games, για το εύκολο κέρδος μέ-
σω του on-line pre-order, αποτελούν μά-
στιγα για το χώρο. Και αυτό διότι οι προ-
σφορές που υπάρχουν για games που δεν
έχουν βγει στην αγορά ξεγελούν συχνά-πυ-
κνά τους gamers. Ένα research στο διαδί-
κτυο σχετικά με το φαινόμενο αυτό θα πεί-
σει και τους πλέον άπιστους.
Η υΠομονΗ εΙναΙ αρετΗ
Αναμφίβολα, οι τιμές που μπορεί να βρει
κανείς για να κάνει pre-order ένα παιχνίδι ή
ένα DLC pack είναι, συνήθως, άκρως δελεα-
στικές, ωστόσο θα πρέπει να έχει κατά νου
πως στο 90% των περιπτώσεων, αμέσως μετά
την έκδοση του τίτλου στην αγορά, η αξία
του πέφτει κατακόρυφα. Για παράδειγμα,
όσοι δημιούργησαν account σε free-to-play
MMORPG και αγόρασαν κάποιο DLC pack από
την αρχή, αργότερα είδαν τους νέους παί-
κτες του game να απολαμβάνουν τα ίδια
προνόμια χωρίς κανένα απολύτως έξοδο…
Ακόμα, με το πέρασμα ελάχιστων μηνών,
η τιμή του game που προορίζει ο user να
βάλει στη συλλογή του, είναι πολύ πιθανό
να πέσει δραματικά. Π.χ., θα έκανε pre-
order ένα παιχνίδι που κόστιζε αρχικά 40
ευρώ και έπειτα από τρεις μήνες θα το
έβρισκε σχεδόν στη μισή τιμή.
Επίσης, αρκετά απογοητευμένοι είναι οι
καταναλωτές που επενδύουν μεγάλα χρη-
ματικά ποσά για να προ-παραγγείλουν
packs που τους δίνουν πρόσβαση σε unique
ή collectable content, τα οποίο εν τέλει δί-
νεται έναντι χαμηλότερου (ακόμα και μηδα-
μινού) αντιτίμου αμέσως μετά την κυκλο-
φορία του παιχνιδιού. Αρκετές φορές έχου-
με συναντήσει τίτλους να προσφέρουν ένα
καλό DLC pack, αλλά με την πάροδο του
χρόνου το προϊόν να υποβαθμίζεται και η
εταιρεία να αναγκάζεται να το πουλήσει κο-
ψοχρονιά. Προφανώς δεν μιλάμε για ΑΑΑ
τίτλους που από την πρώτη μέρα κυκλοφο-
ρίας τους γίνονται ανάρπαστοι, χάρη στο
πολύ καλό promotion των developers τους.
υΠαρχεΙ «υΠοκοσμοσ», εΠεΙδΗ
υΠαρχεΙ «κοσμοσ»…
Ωστόσο, το κακό με τις προπαραγγελίες
ξεκινά από τις εταιρείες, όμως διαιωνίζεται
από τους gamers, οι οποίοι τρέχουν μανιω-
δώς να κάνουν pre-order τίτλους όπως το
Assassin’s Creed III ή το Call of Duty: Black
Ops II, τα οποία διαφημίζονται ως τα πιο
«
προπαραγγελμένα» παιχνίδια στην ιστορία
των games. Η αξία του τίτλου αυτού για
τους ανθρώπους που επενδύουν στα συ-
γκεκριμένα παιχνίδια είναι τεράστια, αφού
αποτελεί μοχλό πίεσης στο ανυποψίαστο
κοινό για να τους τα ακουμπήσουν χωρίς
κανέναν ενδοιασμό. Με αυτόν τον τρόπο
λειτουργούν περίπου και τα Box Offices στο
σινεμά, αποφέροντας τεράστια κέρδη σε
ταινίες ΑΑΑ και παραγκωνίζοντας παραγω-
γές μικρότερων budgets.
Πρέπει να σημειωθεί, όμως, πως ο user
είναι αυτός που δίνει την απόλυτη κυριαρ-
χία στην εταιρεία, αλλά παίρνει ενίοτε και
την κατάσταση στα χέρια του. Κάνοντας
pre-order, ο gamer γίνεται πελάτης και
αποκτά δικαιώματα επάνω στη δουλειά των
developers, με αποτέλεσμα να φωνάζει και
να εκφράζει τη δυσαρέσκειά του σε forum
και blogs είτε για τυχόν καθυστερήσεις, εί-
τε για τον τρόπο διανομής του προϊόντος
και άλλα πολλά. Έτσι, πέρα από τα λεφτά
που φέρνουν πρόωρα στις εταιρείες τα pre-
orders, ισχυροποιείται ακόμη περισσότερο
ο publisher έναντι του developer, η πίεση
αυξάνεται, τα deadlines «κονταίνουν» και
όλο αυτό σε βάρος του quality assurance,
με το τελικό προϊόν να είναι κατά πολύ κα-
τώτερο των προσδοκιών ή ακόμα και με
bugs.
Pre-order τελοσ!
Για να διακοπεί μια και καλή αυτή η ατε-
λέσφορη διαδικασία με το pre-order, η λύ-
ση είναι μία: να σταματήσουν οι gamers να
προ-παραγγέλνουν παιχνίδια και να αγορά-
ζουν DLC packs προτού αυτά βγουν στην
αγορά. Έτσι θα γλυτώσουν χρήματα, θα
αγοράσουν κάτι αξιόλογο διαβάζοντας ένα
review που θα τους «ανοίξει τα μάτια» και
θα κάνουν τις εταιρείες και τους game
developers να ενδιαφερθούν όχι για το
γρήγορο, αλλά το μακροπρόθεσμο κέρδος,
δημιουργώντας ποιοτικά προϊόντα. Οι επι-
πτώσεις θα ήταν ραγδαίες από μία τέτοια
εξέλιξη. Πρώτον, οι εταιρείες θα διένεμαν
τους τίτλους των παιχνιδιών στα περιοδικά
και τα έγκριτα sites πολύ πριν από την κυ-
κλοφορία τους, ώστε να δοθεί ένα… σπρώ-
ξιμο σε όσα παιχνίδια το αξίζουν, ενώ θα
ήταν πολύ πιθανό να αρχίσουν ξανά την
έκδοση demo. Εφόσον ξέρουν ότι έχουν
κάτι καλό να πουλήσουν και δεν μπορούν
να το πουλήσουν πριν από την ημέρα που
θα κυκλοφορήσει, το πιθανότερο είναι να
εφοδιάσουν τους gamers με demo. Οπότε
καλό είναι οι απανταχού gamers να σταμα-
τήσουν το pre-ordering, διότι οι μόνοι κερ-
δισμένοι σε αυτή την ιστορία είναι οι
gaming κολοσσοί.
PC
Να σταματήσουν οι gamers
να προ-παραγγέλνουν παιχνίδια
και να αγοράζουν DLC packs
προτού αυτά βγουν στην αγορά.
Deathstroke ή Batman; Ιδού η απορία…
Έλα στην παρέα μας, φαντάρε!