E
νας καλός τρόπος για να κερδίσει χρόνια ζωής ένα
software house, είναι να καταμερίζει τα projects του
σε περισσότερες από μία ομάδες, καθώς και να ανα-
καλύπτει νέα ταλέντα ώστε να τα προσθέτει στο έμ-
ψυχο δυναμικό του. H Daedalic Entertainment τα κά-
νει όλα αυτά και στην περίπτωση του Matt Kempke φαίνεται
πως χτύπησε φλέβα χρυσού. Ο Matt δημιούργησε το 2007 το
πρώτο του δωρεάν adventure game με τίτλο What Makes you
Tick?, ενώ τρία χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε το sequel ως
εμπορικό τίτλο. Περισσότερες πληροφορίες για αυτούς τους
τίτλους θα βρείτε στη διεύθυνση
lassie/games. Ο Matt έκανε πράξη το όνειρο κάθε independent
developer, όταν αυτοπροτάθηκε στη Νο 1 σύγχρονη εταιρεία
ανάπτυξης adventures στον κόσμο, με μία ιδέα για ένα αγόρι
που ήθελε να γίνει μάγος. Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα, το
εξαιρετικό The Night of the Rabbit ήταν πραγματικότητα. Τον
καλέσαμε κοντά μας για μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.
PC Master:
Καλώς ήρθες Matt, σ’ ευχαριστούμε που αποδέ-
χτηκες την πρόσκλησή μας.
Matt Kempke:
Ahoy there! Εγώ ευχαριστώ, είμαι πολύ χαρού-
μενος που σας άρεσε το παιχνίδι μας!
PCM:
Ξεκινώντας, θα θέλαμε να μας πεις λίγα λό-
για για σένα.
Μ.Κ.:
Με λένε Matt Kempke και αυτό τον και-
ρό εργάζομαι στη Daedalic
Entertainment, ενώ ήμουν ο συγγρα-
φέας και βασικός σχεδιαστής του The
Night of the Rabbit. Είμαι 32 χρονών
και μεγάλωσα στη Βόρεια Γερμανία.
Σπούδασα Ιαπωνικές σπουδές και Αφρικα-
νική ιστορία και πολιτισμό στη Λειψία. Ξε-
κίνησα να φτιάχνω indie adventure games
στη διάρκεια των σπουδών μου κι έτσι κα-
τέληξα τελικά να σχεδιάζω παιχνίδια για τη
Daedalic.
PCM:
Θυμάσαι το πρώτο adventure που
έπαιξες;
Μ.Κ.:
Νομίζω ότι τα πρώτα adventures που
έπεσαν στα χέρια μου ήταν τα Shadowgate και
Maniac Mansion, αμφότερα για το NES. Ακόμα βέβαια τότε
εγώ και ο αδερφός μου ενδιαφερόμασταν περισσότερο για το
Super Mario Bros 3 και δεν είχα ιδέα πόσο σημαντική θα γινό-
ταν η LucasArts για μένα, παρά πολύ αργότερα, όταν άρχισα να
παίζω τα παιχνίδια της γύρω στο 1997. Το Maniac Mansion ήταν
καλό, αλλά δύσκολο να το ολοκληρώσεις. Απόλαυσα πολύ πε-
ρισσότερο το Shadowgate και το λατρεύω ακόμα για την από-
κοσμη και μακάβρια ατμόσφαιρα και την περίφημη μουσική του.
PCM:
Έξι χρόνια πριν, δημιούργησες το πρώτο σου
adventure game, τον freeware τίτλο What Makes you
Tick?. Για τα δεδομένα των δωρεάν παιχνιδιών, το κοινό το
υποδέχτηκε πολύ καλά. Πώς θα περιέγραφες την εμπειρία;
Περίμενες την επιτυχία του ή σε εξέπληξε;
Μ.Κ.:
Κοίτα, το What Makes you Tick? ήταν πολύ σκληρή δου-
λειά. Άξιζε τον κόπο αλλά ήταν πάρα πολύ δύσκολο και χρονο-
βόρο, δεδομένου ότι σπούδαζα εκείνο το διάστημα. Η θετική
αποδοχή του κόσμου ήταν μία ευχάριστη έκπληξη, αλλά η ζωή
μου δεν άλλαξε. Χάρηκα που άρεσε στον κόσμο, αλλά δεν έπα-
ψα να παραμένω φοιτητής και δεν ήμουν σίγουρος ότι ήθελα
να υποβάλω τον εαυτό μου εκ νέου σε μια τόσο αγχωτική δια-
δικασία. Όμως υπάρχει κάτι πραγματικά εθιστικό στη διήγηση
μιας ιστορίας. Όταν ένας αριθμός ανθρώπων σού λέει ότι πρέ-
πει να συνεχίσεις να λες ιστορίες, μπαίνεις στον πειρασμό να το
ξανακάνεις, ακόμα και αν δεν πληρώθηκες ποτέ και είναι πολλή
δουλειά. Επομένως, άρχισα να σκέφτομαι να το επαναλάβω,
κάτι το οποίο ήταν το πιο σημαντικό επακόλουθο της θετικής
κριτικής. Εξακολουθούσα όμως να θέλω να τελειώσω τις σπου-
δές μου.
PCM:
Για την ανάπτυξη του παιχνιδιού, χρησιμοποίησες το
Lassie Adventure Studio, μία engine που δεν αποτελεί την
πρώτη επιλογή των developers. Τι σε έκανε να στραφείς σε
αυτή;
Μ.Κ.:
Ένας από τους πιο στενούς μου φίλους, ο Greg
MacWilliam, ήταν ο δημιουργός της Lassie engine και αυτό ήταν
το βασικό γεγονός που με έκανε να θέλω να ξεκινήσω να φτιά-
χνω παιχνίδια. Ήθελα να τον ενθαρρύνω να ολοκληρώσει τη
δουλειά του, έτσι του υποσχέθηκα ότι θα τη χρησιμοποιήσω για
να κάνω ένα παιχνίδι όταν την τελειώσει. Έτσι κι έγινε, έφτιαξα
το What Makes you Tick? μέσα σε ενάμιση χρόνο.
PCM:
Πολύ λίγοι άνθρωποι έχουν καταφέρει να φτιάξουν
ένα αψεγάδιαστο παιχνίδι με την πρώτη προσπάθεια. Σε τι
PC Master
60
Συνέντευξη στον Άλκη Πολυράκη