133
PC Master
Θέλετε να φτιάξετε το δικό σας παιχνίδι,
αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Το AGS
είναι το τέλειο εργαλείο και ο Άλκης Πολυράκης
ο ιδανικός καθηγητής. Αν είστε επιμελείς και
δεν χάσετε μαθήματα, σύντομα θα μπορείτε να
καυχιέστε ότι είστε και εσείς ένας game developer!
νίζονται οι walkable areas του δωματίου,
με Ctrl + X μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε
σε οποιοδήποτε δωμάτιο και με Ctrl + V
βλέπετε την έκδοση του AGS. Από το Pro-
ject Tree-> General Settings-> Compiler
επιβεβαιώνετε ότι η επιλογή Enable Debug
Mode είναι στο True. Εννοείται πως είναι
απαραίτητο να την απενεργοποιήσετε προ-
τού διαθέσετε το παιχνίδι σας σε τρίτους.
Πάμε λοιπόν να σχεδιάσουμε το GUI
μας. Αυτό ουσιαστικά θα είναι ένα panel
με κουμπιά για καθεμία από τις παραπάνω
λειτουργίες, καθώς και με κάποια ακόμα
custom τα οποία θα μεταφέρουν τον παί-
κτη σε ένα πολύ συγκεκριμένο σημείο του
παιχνιδιού. Από το Project Tree, επιλέξτε
GUIs->New GUI. Δεν είναι απαραίτητο να
σχεδιάσετε κάποιο καλαίσθητο back-
ground, αφού το GUI δεν προορίζεται για
τα μάτια του παίκτη και συνεπώς δεν σας
απασχολεί η εμφάνισή του. Θα το κάνετε
όμως αρκετά ευμέγεθες, ώστε να χωράνε
περισσότερα κουμπιά σε περίπτωση που
τα χρειαστείτε. Από το Project Grid, θέτε-
τε τις διαστάσεις Height και Width σε 400,
το όνομα Name=gDeb και το Visibility σε
Normal, initially off. Επίσης, καλό θα είναι
να μην πέφτει πάνω στο menu bar που
έχετε δημιουργήσει και έτσι στο Layout δί-
νετε ως θέση στην οποία θα εμφανίζεται,
Left=Top=20, τιμή δηλαδή της απόστα-
σης σε pixels από το πάνω αριστερό άκρο
της οθόνης. Η διαφάνεια δεν είναι επιθυ-
μητή, επομένως στο Trans-
parency θέτετε ως τιμή το 0.
ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΚΑΙ
ΟΡΙΣΜΟΣ BUTTONS
Το πρώτο κουμπί που θα σχε-
διάσετε θα είναι αυτό που θα
κλείνει το GUI, απαραίτητο σε
κάθε panel. Στο αριστερό μέρος
της οθόνης σας, πάνω από το GUI πατήστε
στο Add GUI Button και σχεδιάστε το με
drag & drop κάπου στο κάτω δεξιά ση-
μείο. Παρατηρήστε ότι το παιχνίδι δίνει
αυτόματα το caption New Button. Από το
Project Grid αλλάξτε το Text σε Close. Κά-
ντε διπλό κλικ πάνω στο Close και στη συ-
νάρτηση Button5_OnClick που θα δημιουρ-
γηθεί πληκτρολογήστε:
gDeb.Visible=0;
Πριν σχεδιάσετε τα υπόλοιπα κουμπιά,
είναι καλό να δούμε πώς θα κάνουμε το
GUI να εμφανίζεται στην οθόνη σας. Από
το Project Tree κάνουμε διπλό κλικ στο
Scripts->GlobalScript.asc και βρίσκουμε
τη συνάρτηση on_key_press, η οποία,
όπως έχουμε πει, εκτελείται όποτε πατάμε
κάποιο πλήκτρο ή συνδυασμό πλήκτρων
στο πληκτρολόγιό μας. Στο Debugging
section, πληκτρολογούμε το παρακάτω:
if ((game.debug_mode==1) &&
(
keycode==GetASCIINumber(CtrlW)))
gDeb.Visible=1;
Με την παραπάνω πρόταση λέμε στο
παιχνίδι μας ότι αν ο χρήστης πατήσει το
συνδυασμό Ctrl+W, ενώ το PC Master’s
Saga βρίσκεται σε debug mode, εμφανίζε-
ται το Debug GUI. Σημειώστε ή ακόμα κα-
λύτερα πάρτε με copy/paste σε ένα
notepad τις υπόλοιπες προτάσεις του De-
bugging section, γιατί είναι ακριβώς αυτές
που θα χρησιμοποιήσουμε για τα κουμπιά
του panel μας. Σ’ αυτό το σημείο καλό θα
είναι να τρέξετε το παιχνίδι σας και να
επιβεβαιώσετε ότι το GUI εμφανίζεται κα-
νονικά όταν το καλείτε και κλείνει όταν
πατάτε το αντίστοιχο button.
Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, θα προσθέ-
σουμε τρία ακόμα κουμπιά: Τα Inventory,
Teleport και Version. Αφού τα σχεδιάσετε
και τα τοποθετήσετε στο GUI σας με τη
διάταξη που επιθυμείτε, φροντίστε οι συ-
ναρτήσεις OnClick που θα δημιουργηθούν
να έχουν την παρακάτω σύνταξη:
function Button6_OnClick(GUIControl
*
control, MouseButton button)
{
Debug(0,0);
Οι συναρτήσεις που καλούνται όταν πατάμε τα αντίστοιχα buttons.
Η συνάρτηση του Score Slider.
Προσθέτουμε όσες συνθήκες θέλουμε για έναν ολοκληρω-
μένο έλεγχο.