PC Master
132
Η
ομιλία είχε τίτλο «Δόμηση Σενα-
ρίου και Συνεργασία με Ηθοποι-
ούς στα Adventure Games» και
μπορείτε να την παρακολουθή-
σετε στη διεύθυνση
tinyurl.com/nh39fpc. Η παρουσίαση ου-
σιαστικά ξεκινά στο 03:30, αφού ξεπερά-
στηκαν κάποια τεχνικά προβλήματα και
αποτελεί μiα σύντομη περιγραφή μίας σει-
ράς από απλές συμβουλές, σχετικά με το
πώς γράφουμε μία ιστορία ενός adventure
game, σε τι διαφοροποιείται από αυτή
ενός βιβλίου ή μίας κινηματογραφικής ται-
νίας, με ποιον τρόπο βρίσκουμε τους κα-
τάλληλους voice actors και πώς συνεργα-
ζόμαστε αρμονικά μαζί τους.
Δυστυχώς, δεν πωλούνται ακόμα εξει-
δικευμένα βιβλία στο εμπόριο για την εκ-
πόνηση σεναρίου adventure games. Αυτό
βέβαια δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν
εγχειρίδια που μπορούν να σας φανούν
χρήσιμα. Προσωπικά, έχω διαβάσει αρκε-
τά αλλά βοηθήθηκα, ιδιαίτερα, από τα
εξής δύο: Το κλασικό «Gotham Writers’
Workshop - Writing Fiction» και το λιγότε-
ρο συμβατικό «On Writing: A Memoir of
the Craft» του Stephen King. Φυσικά, πά-
νω από όλα δεν ξεχνάτε πως για να γρά-
ψετε σωστά πρέπει πρώτα να διαβάσετε
πολλή λογοτεχνία, χωρίς να έχει τόση ση-
μασία το είδος. Επιλέξτε αυτό που σας
τραβάει περισσότερο, στη γλώσσα του
παιχνιδιού που θέλετε να δημιουργήσετε
και βάλτε το διάβασμα στην καθημερινό-
τητά σας.
ΤΟ DEBUG GUI
Στο Tip του μήνα του προηγούμενου
τεύχους έγινε λόγος για το debug GUI, ένα
πρόχειρο panel που μπορείτε να δημιουρ-
γήσετε, για να σας βοηθήσει στον έλεγχο
διαφορετικών χρονικών σημείων του παι-
χνιδιού με εύκολο και γρήγορο τρόπο. Ας
δούμε λοιπόν βήμα προς βήμα πώς δημι-
ουργείται ένα τέτοιο panel.
Εκκινήστε το Adventure Game Studio
και φορτώστε το PC Master’s Saga. Το
πρώτο πράγμα που κάνετε είναι να βεβαι-
ωθείτε πως το πρόγραμμά σας βρίσκεται
σε Debug Mode όταν τρέχει. Θυμίζω πως
αυτό το mode σάς επιτρέπει να κάνετε
χρήση κάποιων ειδικών shortcut keys: Με
Ctrl + S ο χαρακτήρας παίρνει όλα τα in-
ventory αντικείμενα του, με Ctrl + A εμφα-
Από το ξεκίνημα της στήλης είχαμε διευκρινίσει πως δεν θα ασχοληθούμε καθόλου με τον
τομέα του δημιουργικού γραψίματος. Άλλωστε, η περιγραφή των μηχανισμών συγγραφής
ενός σεναρίου δεν είναι κάτι που ταιριάζει με το αντικείμενο του περιοδικού. Επειδή, όμως,
αντιλαμβάνομαι πως ενδιαφέρει πολλούς από εσάς, πιθανόν να βρείτε χρήσιμη την ομιλία
που είχα δώσει πέρυσι στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο πλαίσιο του Games Expo 2012 που
διοργάνωσε το τοπικό φοιτητικό παράρτημα ΙΕΕΕ.
Του Άλκη Πολυράκη
ΦτιΑξτε το δικο σΑσ adventure
Με το aGS
Δημιουργώντας ένα Debug GUI.
Προσθέτουμε το αποτέλεσμα του Ctrl+W σε debug mode