Page 138 - PC Master τ. 287

PC Master
138
της κουβέντας σήμερα. Γιατί δεν μπορώ να
παρακολουθήσω video gameplay (ούτε
καν live) πάνω από πέντε λεπτά! Μετά θέ-
λω επειγόντως να παίξω.
CitizenMac:
Χμμμ, νομίζω συντάσσομαι
με τη Μαρίλη σε αυτό. Κι εγώ δύσκολα θα
καθίσω για πολλή ώρα να βλέπω ένα Let’s
Play. Θα το κάνω για μεγάλη διάρκεια μόνο
αν ο «χειριστής» είναι διασκεδαστικός, αν
δηλαδή προσθέτει στο «show» ή αν δίνει
ένα ενδιαφέρον twist στο Let’s Play.
Maladroid:
Παράδειγμα;
CitizenMac:
Π.χ. το Freeman’s Mind εί-
ναι ένα τεράστιο Let’s Play του Half-Life, το
οποίο ο τύπος αφηγείται σαν να ήταν ο
Freeman αλλά με πολύ αστείο τρόπο και
έχει φοβερό γέλιο.
Bilaros:
Προσωπικά, αυτό που με κρατά-
ει είναι ο συνδυασμός παίκτη και παιχνιδι-
ού. Αν κάτι από τα δύο δεν μου αρέσει, την
κάνω γι’ αλλού.
Fairy:
Συμφωνώ με Bill. Έχω δει βίντεο
από πολύ σοβαρούς τύπους που μόνο γρα-
βάτα δεν φορούσαν και τύπους με εξαιρε-
τικό χιούμορ και μορφασμούς που ήταν κά-
τι τελείως διαφορετικό. Εκεί, ναι, έκατσα
δέκα ολόκληρα λεπτά!
Maladroid:
Εγώ πάλι προτιμώ τα μουγκά
Let’s Plays, θέλω όσο γίνεται να μοιάζει
σαν να παίζω εγώ. Π.χ., επειδή δεν έχω
PS3, σκέφτομαι κάποια στιγμή να κάτσω να
δω πλήρες playthrough του Last of Us και
δεν θα ήθελα να μου χαλάνε την ατμό-
σφαιρα τα ξεκάρφωτα σχόλια του «παρου-
σιαστή».
CitizenMac:
Σωστό κι αυτό. Αν και μιλάς
για περίπτωση ανάγκης που δεν έχεις τη
δυνατότητα να παίξεις ο ίδιος. Ουσιαστικά
πρόκειται για υποκατάστατο.
Maladroid:
Ισχύει, αλλά θα ήθελα να το
πάρω στην πιο «καθαρή» του μορφή. Βέ-
βαια, το Last of Us είναι βασικά γραμμικό
και «κινηματογραφικό», δεν ξέρω αν θα κα-
θόμουν ποτέ να δω βίντεο από το GTA IV,
ας πούμε, ή το Human Revolution.
Zok:
Τα βίντεο είναι ένας καλός τρόπος
να δεις το παιχνίδι όπως πραγματικά είναι,
χωρίς ωραιοποιήσεις ή τη γνώμη του κριτι-
κού. What you see is what you get. Οι πε-
ρισσότεροι από εμάς εμπιστευόμαστε κά-
ποιους reviewers επειδή έχουν εμπειρία,
κριτική σκέψη και μεταδοτικότητα. Στο βί-
ντεο δεν υπάρχουν τόσο υψηλά standards,
οπότε βλέποντας για 5 λεπτά ξέρεις αν αυ-
τό το game είναι για εσένα ή όχι, ανεξαρ-
τήτως του ατόμου που παίζει.
CitizenMac:
Ναι, παίρνεις μία εντελώς
«
ωμή» εικόνα του παιχνιδιού.
Zok:
Επ’ ευκαιρίας, δεν είναι λογικό να
αναρωτηθεί κάποιος ποια η διαφορά του
να διαβάζεις reviews από ένα περιοδικό σε
σχέση με το να βλέπεις ένα video; Τι πι-
στεύετε;
Bilaros:
Μεγάλη κουβέντα ανοίγεις.
CitizenMac:
Όντως. Γιατί υπάρχει και η
άποψη ότι τα Let’s Plays κάνουν τους συ-
ντάκτες και τα κείμενα περιττά (με την
οποία εγώ δεν συμφωνώ, πάντως).
Fairy:
Νομίζω έχει σημαντική διαφορά,
Γιώργο.
Bilaros:
Σε σχέση με το βίντεο, το γρα-
πτό θέλει πολλή προσοχή αλλά αν ο άλ-
λος δεν έχει διάθεση να ενημερωθεί για
την άποψή σου, θα διαλέξει τον εύκολο
δρόμο του video.
Maladroid:
Ο δρόμος της αρετής είναι
στρωμένος με walls of text, φίλοι μου.
CitizenMac:
Η διαφορά για μένα είναι
ότι το κείμενο, συνήθως, θα περιέχει κριτι-
κή, θα περιέχει την προσωπικότητα του συ-
ντάκτη, την προσωπική άποψή του και την
παρουσίαση του παιχνιδιού μέσα από αυτά
τα πρίσματα. Το βίντεο, όπως είπε ο Zok,
δείχνει το παιχνίδι «γυμνό», είναι το what
you see, όχι το what you think.
Maladroid:
Εγώ βρίσκω σημαντικό και το
γεγονός ότι γράφεται όταν οι εντυπώσεις
έχουν πια κατασταλάξει και μπορεί ο
reviewer να κρίνει πιο ψύχραιμα, χωρίς τον
ενθουσιασμό ή εκνευρισμό που βγάζει κά-
ποιος ενόσω σχολιάζει στο Let’s Play.
Zok:
Ναι, ούτε εγώ θεωρώ το γραπτό
review ξεπερασμένο. Άλλωστε, γι’ αυτό
έγινα και συντάκτης στο PC Master :P
Maladroid:
Όχι για να μπεις ως πόστερ
στα εφηβικά δωμάτια των κοριτσιών;
Zok:
Άλλη ερώτηση-φουρνέλο: Δεν θε-
ωρείται και η ανάγνωση review ενασχόλη-
ση με το gaming χωρίς gaming;
CitizenMac:
Έχει βάση αυτό που λες.
Νομίζω ότι ο χρόνος που δαπανούμε στο
να βλέπουμε βίντεο και να διαβάζουμε κεί-
μενα, αντί να παίζουμε, είναι γενικά η συμ-
μετοχή μας στην «κουλτούρα» του gaming.
Maladroid:
Ναι, οκ, αλλά το να βλέπεις
ένα πλήρες video walkthrough μήπως ικα-
νοποιεί μερικώς και την ανάγκη/επιθυμία
σου να παίξεις; Δηλαδή, μήπως ξεφεύγει
από τα όρια της συμπληρωματικής/περιφε-
ρειακής ασχολίας και υποκαθιστά το ίδιο το
gaming για κάποιους;
CitizenMac:
Φαντάζομαι ότι έχει να κά-
νει με το πόσο καλός είναι ο οπτικοακου-
στικός τομέας του παιχνιδιού. Πχ. κάποιος
που θα παρακολουθήσει έναν άλλο να παί-
ζει όλο το Uncharted 3 δεν έχει χάσει και
πολλά, γιατί το gameplay είναι λίγο πολύ
επαναλαμβανόμενο ενώ το voice work και
οι cut-scenes εξαιρετικά. Αλλά αν μιλάμε
για παιχνίδια όπως το FTL που είναι εντε-
λώς skill-based, πόσο καλά μπορεί αυτό να
υποκαθιστά την εμπειρία;
Maladroid:
Επίσης, στα open-world ή αν
το παιχνίδι έχει επιλογές και character
creation, δεν έχει και πολλή ουσία να βλέ-
πεις μόνο. Η μισή αρχοντιά είναι να νιώθεις
το χαρακτήρα δικό σου.
Zok:
Γενικά, αν παρατηρήσετε και τα
trends στη δυσκολία των games, θέλουμε
Εμ φαρμάρεις ανενόχλητος το ADAM τους, εμ βλέπεις τον καλό τερματι-
σμό. Win-win.
«
Όχου, ποιος κάθεται να σκοτώνει τώρα… Δείξε μου κατευθείαν τα
cutscenes και τα καλαμπούρια, καλύτερα».