Page 84 - PC Master τ. 287

R
eview
PC Master
84
σκόσαστε σε αποστολές. Κυριολεκτικά
όμως θα περάσετε αρκετές ώρες εκεί μέσα,
ψάχνοντας σε όλους τους χώρους της βά-
σης μήπως και υπάρχει κανένας να μιλήσε-
τε, γιατί το παιχνίδι δεν σας ειδοποιεί για
κάτι τέτοιο, παρά μόνο για τις βασικές απο-
στολές του σεναρίου. Από εκεί και πέρα θα
πρέπει να περιδιαβαίνετε όλες τις τοποθε-
σίες της XCOM μετά από κάθε αποστολή,
ψάχνοντας να βρείτε «συννεφάκι» συνομι-
λίας πάνω από κάποιον NPC γιατί είτε θα
μάθετε πληροφορίες που θα εμπλουτίσουν
το lore του παιχνιδιού και θα συνεισφέρουν
στην καλύτερη κατανόηση του σεναρίου εί-
τε θα σας ανατεθεί κάποιο side-quest.
Η XCOM διαθέτει αρκετές υποδιευθύν-
σεις, όπως αυτή της Συγκάλυψης και Παρα-
πληροφόρησης, την Έρευνα και Ανάπτυξη
αλλά και τη Διεύθυνση Επιχειρήσεων, στην
οποία ανήκετε εσείς και η ομάδα σας. Η λει-
τουργία της καθεμίας είναι προφανής από
την ονομασία της και μόνο. Η πρώτη έχει ως
αποστολή τη συγκάλυψη των γεγονότων
και την απόλυτη παραπληροφόρηση της
κοινής γνώμης, δικαιολογώντας τα περίεργα
συμβάντα ως διεξαγωγή ασκήσεων ετοιμό-
τητας (ορίστε;) ή, στη χειρότερη, ως σαμπο-
τάζ από τους «κόκκινους». Πρόκειται για μία
αρκετά έξυπνη προσθήκη σε σχέση με τα
προηγούμενα παιχνίδια του franchise, πά-
σχει όμως εμφανέστατα στον τομέα της
υλοποίησης, η οποία είναι τουλάχιστον βε-
βιασμένη, για να μην πω κωμική, πέρα από
το γεγονός ότι δεν μπορείτε να την ελέγξε-
τε, είναι καθαρά «διακοσμητική».
Για να καταλάβετε τι ακριβώς εννοώ θα
σας πω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Όταν με το καλό σώσετε τον πλανήτη από
τα χέρια των σατανικών εξωγήινων (πριν αρ-
χίσετε να φωνάζετε για spoilers, υπήρχε κα-
μία αμφιβολία ότι θα τα καταφέρνατε;), η
υπεύθυνη αξιωματικός Συγκάλυψης αναφέ-
ρει ευπειθώς ότι το όλο «συμβάν» συγκαλύ-
φθηκε με πλήρη επιτυχία χωρίς η κοινή
γνώμη να αντιληφθεί τι πραγματικά συνέβη.
Αυτό που δεν εξηγεί είναι πως δικαιολογή-
θηκαν οι κολοσσιαίοι πύργοι (είπαμε, Falling
Skies) και οι τεράστιες εγκαταστάσεις γεω-
διαμόρφωσης που ανέγειραν σε χρόνο dt οι
εισβολείς! Για να μην αναφερθούμε στους
εκατοντάδες χιλιάδες sleepwalkers που πε-
ριφέρονταν σαν τις άδικες κατάρες, με το
make-up να τους έχει πασαλείψει τα μού-
τρα, λέγοντας ασυναρτησίες...
Η Έρευνα και Ανάπτυξη, που είναι αυτή
που αποτελούσε θεμέλιο λίθο των strate-
gy παιχνιδιών της σειράς, είναι ίσως ακόμη
μεγαλύτερη απογοήτευση. Πέραν του ότι
και αυτή δουλεύει στην ουσία στον «αυτό-
ματο» και δεν μπορείτε να ελέγξετε καμία
λειτουργία της, η προσφορά της στον παί-
κτη είναι στην ουσία μηδαμινή. Εκτός από
κάποιες πληροφορίες που επεκτείνουν
ελάχιστα το σεναριακό υπόβαθρο, παρέχει
και μερικές από τις αναμενόμενες αυτο-
ψίες των εξωγήινων που αντιμετωπίζετε.
Το πρόβλημα είναι ότι ακόμη και οι αυτο-
ψίες δείχνουν ερασιτεχνικές. Πρόκειται για
απλά σημειώματα με παρατηρήσεις σχετι-
κά με τη μορφολογία και τις πιθανές αδυ-
ναμίες του κάθε είδους. Από μία άκρως
απόρρητη και εξοπλισμένη με την τελευ-
ταία λέξη της τεχνολογίας μυστική υπηρε-
σία, θα περίμενε κανείς τουλάχιστον τη σύ-
νταξη λεπτομερέστατων αναφορών!
Επιπροσθέτως, η ανάπτυξη νέων τεχνο-
λογιών είναι στην ουσία ανύπαρκτη. Ένα
από τα σημαντικότερα κομμάτια των κλασι-
κών XCOM εκπαραθυρώθηκε με συνοπτικές
διαδικασίες. Εκτός του ότι δεν υπάρχει δυ-
νατότητα «διασταύρωσης» της δικής σας με
εξωγήινη τεχνολογία, η οποία εξηγείται
βλακωδώς ότι οφείλεται σε «ασυμβατότη-
τες» μεταξύ των δύο τεχνολογιών, το μόνο
που έχετε να κάνετε για να μπορέσετε να
χρησιμοποιήσετε αυτούσιο κάποιο όπλο
των εξωγήινων είναι να βρείτε ένα άθικτο
δείγμα στο πεδίο της μάχης. Βέβαια, τα εξε-
λιγμένα αυτά όπλα είναι γενετικά κωδικο-
ποιημένα στο χρήστη τους, με αποτέλεσμα
να εκρήγνυνται όταν αυτός πεθαίνει. Έτσι
είστε υποχρεωμένοι να βρείτε κάποιο «πα-
ραπεταμένο» laser pistol που δεν έχει κάτο-
χο, το οποίο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε
ευθύς αμέσως χωρίς καμία απολύτως εκ-
παίδευση. Γιατί είπαμε, εκτός από άριστα
εκπαιδευμένος πράκτορας της CIA (έστω
και παροπλισμένος), πιστοποιημένος baby-
sitter χαρτοφυλάκων και εν γένει προβλη-
ματικός χαρακτήρας με τάσεις αυτοκτονίας,
είσαστε και εξπέρ στη χρήση εξωγήινης τε-
χνολογίας, χωρίς να απαιτείται η παραμικρή
έρευνα ή εκπαίδευση εκ μέρους σας...
Η Διεύθυνση Επιχειρήσεων είναι αυτή
στην οποία βγάζετε το ψωμάκι σας και η
μοναδική την οποία έχετε υπό τον έλεγχό
σας, έστω και αν άλλος βάζει τις υπογρα-
φές. Στο κέντρο επιχειρήσεων της XCOM, το
οποίο θυμίζει πολύ έντονα NASA ή NORAD
εκείνης της εποχής και αποτελεί μία από τις
εντυπωσιακότερες τοποθεσίες του παιχνιδι-
ού, υπάρχει ένας τεράστιος χάρτης της Βο-
ρείου Αμερικής (γιατί είπαμε, οι εισβολές
εξωγήινων είναι καθαρά αμερικανικές υπο-
θέσεις), επάνω στον οποίο καταδεικνύονται
οι αποστολές που μπορείτε να αναλάβετε.
Υπάρχουν τρία είδη αποστολών. Αυτές
που είναι υποχρεωτικές και προωθούν το
κεντρικό σενάριο του παιχνιδιού, οι δευτε-
ρευούσης σημασίας που απλώς «φτιάχνουν
ατμόσφαιρα» και σας δίνουν τη δυνατότητα
να βρείτε καινούριο εξοπλισμό, και τέλος
οι αποστολές, στις οποίες δεν μπορείτε
καν να πάτε εσείς. Σε αυτές στέλνετε μέλη
της ομάδας σας, και πραγματοποιούνται
παράλληλα με την αποστολή που θα επι-
λέξετε να πάτε αυτοπροσώπως. Οι συγκε-
κριμένες αποστολές έχουν βαθμό δυσκο-
λίας τον οποίο θα πρέπει να καλύψετε με
τα μέλη της ομάδας σας που θα στείλετε,
προκειμένου να είναι επιτυχημένες. Για πα-
ράδειγμα, σε μία τέτοια αποστολή με βαθ-
μό δυσκολίας 10 θα πρέπει είτε να στείλε-
τε δύο πράκτορες 5ου level, είτε δύο
«
τριάρηδες» και έναν «τεσσάρη», γενικά
οποιονδήποτε συνδυασμό ισοβαθμεί ή ξε-
περνά το βαθμό δυσκολίας της αποστολής.
Εκτός από το χάρτη, υπάρχει και το ros-
ter, δηλαδή η ομάδα των πρακτόρων που
έχετε στη διάθεσή σας. Εδώ επιλέγετε ποι-
ους πράκτορες θα πάρετε μαζί σας σε κάθε
αποστολή και διευκρινίζετε τι ειδικές ικα-
νότητες θα έχει ο κaθένας τους μόλις κάνει
level-up. Εκτός από τον Team Leader, που
είναι η ειδικότητα που έχετε μόνο εσείς,
υπάρχουν άλλες τέσσερις διαφορετικές
Ethereals, τραβάτε με κι ας κλαίω.
Αφεντικό την κάτσαμε τη βάρκα. Το βλέπω για over το ματσάκιον.