R
eview
85
PC Master
«
κλάσεις», η κάθε μία με τα δικά της πλεο-
νεκτήματα και μειονεκτήματα. Μέσω του
roster καθορίζετε και τον εξοπλισμό που
θα φέρει ο κάθε πράκτοράς σας, στην ου-
σία τι όπλο και τι σακίδιο θα έχει μαζί του,
ενώ σας δίνεται και η δυνατότητα περιορι-
σμένου customization του κάθε πράκτορα,
που περιορίζεται στο όνομα και το επώνυ-
μό του, το κεφάλι του και τα χρώματα της
στολής του.
Τα όπλα χωρίζονται σε τρείς υποκατηγο-
ρίες: Pistols, assault rifles και shotguns, ενώ
υπάρχουν και τρία διαφορετικά tiers όπλων.
Τα ανθρώπινα, τα laser και τα plasma. Όλα
αυτά παραπέμπουν άμεσα στα υπόλοιπα
XCOM, αν και είναι γεγονός ότι θα επιθυμού-
σαμε πολύ μεγαλύτερο εύρος εξοπλισμού
ή τουλάχιστον customization των όπλων
από τη στιγμή που είναι τόσα λίγα. Κάπου
εδώ ολοκληρώνεται το, εξαιρετικά περιορι-
σμένο, strategy κομμάτι του παιχνιδιού.
ΤΙ ΕΙΔΑΝ ΤΑ ΜΑΤΑΚΙΑ ΜΑΣ
Η μηχανή γραφικών Unreal 3 αποδεικνύει
στο TB:XD πως έχει ακόμη πολλά να δώσει
στο gaming. Τα sprites είναι πραγματικά εκ-
πληκτικά σχεδιασμένα και με άψογο anima-
tion, ενώ τα backgrounds επιτυγχάνουν
απόλυτα στη μεταφορά του μόνιτορ της
αστικής και αγροτικής Αμερικής της δεκαε-
τίας των ’60s. Οι φωτοσκιάσεις είναι πραγ-
ματικά υπέροχες και έχουν χρησιμοποιηθεί
όσο καλύτερα γινόταν, προκειμένου να
αναδείξουν ακόμη περισσότερο τα υπέροχα
γραφικά και να δημιουργήσουν την ατμό-
σφαιρα που ταιριάζει σε ένα τέτοιο παιχνίδι.
Η μουσική του TB:XD είναι εξίσου επιτυ-
χημένη στη μεταφορά της ατμόσφαιρας
της εποχής, καθώς είναι εμφανέστατα επη-
ρεασμένη από τις επιτυχίες των ’60s. Το
μοναδικό πρόβλημα που εντοπίσαμε στο
τεχνικό τομέα του παιχνιδιού έχει να κάνει
με το lip-syncing, αν και αυτό δεν είναι γε-
νικευμένο, γίνεται εμφανές μόνο σε ορι-
σμένες, λίγες ευτυχώς, περιπτώσεις. Το
voice-acting γενικά είναι ικανοποιητικό, με
μοναδική εξαίρεση ίσως τον ίδιο τον
Carter. Ο Mark Hildreth που ανέλαβε την
ενσάρκωση του κεντρικού χαρακτήρα μάλ-
λον προσπαθεί υπερβολικά νa ακουστεί
«
σκληρός» (δεν ξέρω αν αυτή είναι η πραγ-
ματική του χροιά) και καταλήγει να ακού-
γεται σαν διασταύρωση ενός ελαφρώς δυ-
σκοίλιου Clint Eastwood και του, υπερβολι-
κά «προσπαθούντα», Christian Bale, όποτε
φορούσε τη στολή του Batman. Βέβαια με-
τά από λίγο θα συνηθίσετε την προσποιητή
χροιά του Carter και δύσκολα θα μπορέσε-
τε να τον φανταστείτε με άλλη φωνή.
Ο σχεδιασμός των αποστολών του TB:XD
είναι ίσως το δυνατότερο στοιχείο του. Κα-
μία δεν μοιάζει, έστω και αμυδρά, με την
προηγούμενη και κάθε καινούργια τοποθε-
σία είναι κυριολεκτικά μία οπτική πανδαι-
σία. Κορυφαία ίσως στιγμή του παιχνιδιού
θεωρούμε την αποστολή όπου καλείστε να
ματαιώσετε την εκτόξευση ενός βαλλιστι-
κού πυρηνικού πυραύλου χωρίς επιτυχία!
Βέβαια το gameplay τείνει να γίνει επα-
ναλαμβανόμενο αλλά, ευτυχώς, οι νέες
ικανότητες που ξεκλειδώνετε με κάθε lev-
el-up στον Carter και στους υπόλοιπους
πράκτορές σας, παρέχουν νέους τρόπους
εξολόθρευσης των εξωγήινων, γεγονός
που αμβλύνει σε ικανοποιητικό βαθμό την
αίσθηση της επανάληψης.
ΕΝ ΚΑΤΑΚΛΕΙΔΙ
Πολλά έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα για
τα προβλήματα του The Bureau: XCOM De-
classified και είναι γεγονός ότι αρκετά από
αυτά τα διαπιστώσαμε και εμείς. Παρ’ όλα
αυτά το γεγονός και μόνο ότι η 2K Marin
επιχείρησε να παντρέψει δύο μεγάλους
μου «έρωτες», δηλαδή το Mass Effect με τα
XCOM, της χαρίζει αρκετούς έξτρα πό-
ντους. Εξ ορισμού ένα τόσο φιλόδοξο εγ-
χείρημα είναι εξαιρετικά δύσκολο να υλο-
ποιηθεί με απόλυτη επιτυχία, αλλά στην
τελική το TB:XD είναι μία αρκετά φιλότιμη,
αν μη τι άλλο, προσπάθεια. Είναι πολύ πι-
θανό αν το παιχνίδι δεν είχε ενδεδυθεί το
μανδύα του XCOM να είχε τύχει καλύτερης
υποδοχής διεθνώς, όμως, σε τελική ανάλυ-
ση, ακόμη και αν δεν φτάνει στο επίπεδο
ενός Mass Effect ή ενός XCOM, το TB:XD εί-
ναι τόσο διασκεδαστικό ώστε να με εξανα-
γκάσει σε δεύτερο playthrough αμέσως
μόλις το τελείωσα! Αν μάλιστα συνυπολο-
γίσει κανείς και τις μυριάδες δυσκολίες που
αντιμετώπισε η 2Κ κατά τη διάρκεια της
ανάπτυξης του, η τελική βαθμολογία που
του δίνουμε πιθανόν και να το αδικεί...
85
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Τεχνικός τομέας εν γένει
•
Σχεδιασμός των αποστολών
•
Φιλότιμη προσπάθεια παντρέματος
Mass Effect με XCOM
•
Έλλειψη πραγματικού R&D
•
To voice-acting του Carter
•
Σεναριακά κενά
n
Eίδος:
3
rd Person tactical Shooter
n
Έκδοση:
2
Κ Games
n
Ανάπτυξη:
2
K Marin
n
Τιμή:
€
49,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows Vista Service Pack 2 32-bit, Intel Core 2 DUO 2.4 GHz / AMD
Athlon X2 2.7 GHz, 2 GB RAM, DirectX9 Compatible ATI Radeon HD 3870 / NVIDIA 8800 GT
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επιρροές:
Mass Effect series, XCOM series
n
Εναλλακτική πρόταση:
Mass Effect 3
Το καρακίτς νίκελ 45άρι μου είναι ασορτί με τα
3
χιλιόμετρα αλουμινόχαρτο με τα οποία με τυ-
λίξανε.
Τι στοίχημα βάζεις ότι θα έχει τρελό πονοκέφαλο το πρωί ο ασχημομούρης;
H ανάπτυξη νέων
τεχνολογιών είναι στην
ουσία ανύπαρκτη. Ένα
από τα σημαντικότερα
κομμάτια των κλασικών
XCOM εκπαραθυρώθηκε
με συνοπτικές
διαδικασίες.