R
eview
PC Master
90
T
ο Civilization ήταν ανέκαθεν
μία κατηγορία από μόνο του.
Από το 1991 μέχρι σήμερα, η
σειρά του Sid Meier έχει γρά-
ψει τη δική της ιστορία στο
gaming, δίνοντας κάποιους
από τους κορυφαίους τίτλους που έχουν
κυκλοφορήσει ποτέ στα strategy και στα
PC games γενικότερα. Το Civilization V συ-
νέχισε με επιτυχία την πορεία αυτή, με το
Gods and Kings να βελτιώνει κατά πολύ το
τελικό «προϊόν». Το Brave New World είναι
η «τελική πινελιά» στον τίτλο που κυκλο-
φόρησε το 2010, φτάνοντας το παιχνίδι
στην κορυφή του πριν την κυκλοφορία του
«
διαδόχου»: του Civilization 6.
«
ΕIνΑΙ ΙΔΕΟλΟγΙκO ΤΟ θEΜΑ…»
Για τους παλιούς παίκτες του Civilization
αλλά και όσους «έλιωσαν» στο Civilization V,
το Brave New World είναι εκ των ων ουκ
άνευ, καθώς εισάγει αρκετά νέα στοιχεία τα
οποία κρατούν το παιχνίδι «ζωντανό» καθ’
όλη τη διάρκειά του. Ένα από αυτά είναι το
σύστημα των «ιδεολογιών»: πρόκειται για
ένα νέο στοιχείο το οποίο εισάγεται στο
policy tree του παιχνιδιού. Οι ιδεολογίες εμ-
φανίζονται μετά την εκβιομηχάνιση του πο-
λιτισμού σας και είναι οι Freedom,
Autocracy και Order που ανοίγουν νέες επι-
λογές και δυνατότητες, αναλόγως το χαρα-
κτήρα του παιχνιδιού σας: το Freedom εν-
δείκνυται για αυτούς που θέλουν να επιδιώ-
ξουν «πολιτιστική» νίκη, μέσω των γραμμά-
των και των τεχνών, το Order επικεντρώνε-
ται στη βιομηχανική παραγωγή και προσφέ-
ρεται για τους πιο «μιλιταριστές» παίκτες, και
το Autocracy αφορά σε αυτούς που επιδιώ-
κουν τεχνολογική πρόοδο και επέκταση.
Ένα από τα αξιοσημείωτα στοιχεία του
Brave New World είναι η ιδιαίτερη έμφαση
που δίνεται στην έννοια της πολιτιστικής νί-
κης (cultural victory) και του τρόπου που
αυτή επιτυγχάνεται: στους παλαιότερους
τίτλους, ήταν μία μάλλον «ανεξάρτητη» (και
αρκετά άνευρη…) διαδικασία, η οποία προϋ-
πέθετε απλά την επικέντρωση στην κατα-
σκευή «πολιτιστικών» κτηρίων και «Θαυμά-
των του Κόσμου», κάτι όμως που είχε ως
αποτέλεσμα να μένεις πίσω στο στρατιωτικό
κομμάτι του παιχνιδιού. Όταν τα πράγματα
αναπόφευκτα «σκούραιναν», και αναγκαζό-
σουν να… στείλεις κόσμο στο χακί, η «πολι-
τιστική» ισχύς πήγαινε περίπατο, οπότε επέ-
στρεφες σε πιο γνώριμα μονοπάτια…
ΤΟYγΙΣΤΣ! ΤΟυΡIΣΤΕν!
Ένα ακόμα από τα νέα στοιχεία που
μπορεί κανείς να βρει στο Brave New
World, που παίζει σημαντικό ρόλο στο τι
ακριβώς συμβαίνει με την έννοια της «πολι-
τιστικής νίκης», είναι ο τουρισμός. Τα πε-
ρισσότερα «πολιτιστικά» κτήρια έχουν ειδι-
κές «θέσεις», στις οποίες οι μεγάλοι σας
καλλιτέχνες μπορούν να «τοποθετήσουν»
τα έργα τους, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα
την «παραγωγή» κουλτούρας, και κατ’ επέ-
κταση προσέλκυση τουρισμού (και εγώ ο
Ελληνάρας που είδα «τουρισμό», σκεφτό-
μουν Χαλκιδικές, νησιά, souvlaki, tzatziki,
greek mousaka και την Όλγα Κεφαλογιάν-
νη…). Ο τουρισμός επηρεάζει τις σχέσεις
που έχετε με τους γείτονές σας, στο ση-
μείο που μπορείτε να θέσετε υπό τον
έλεγχό σας έναν αντίπαλο χάρη στην επιρ-
ροή που ασκούν οι καλές σας τέχνες (και
όχι οι παραλίες…). Και αυτό μεταφράζεται,
πολύ απλά, στο ότι ένας πολιτισμός ο
οποίος είναι αδύναμος πολιτιστικά μπορεί
να «καταληφθεί» από έναν ισχυρό «τουρι-
στικά» αντίπαλο. Φυσικά, υπάρχει πάντοτε
η επιλογή της δυναμικής αντιμετώπισης
ισχυρών πολιτιστικά αντιπάλων οι οποίοι
στέκονται εμπόδιο στα σχέδιά σας για πα-
γκόσμια κυριαρχία (πολιτιστική ή μη…). Γε-
νικά, το Brave New World δείχνει να έχει
πετύχει στην κατεύθυνση της «ζωντανής»
εξέλιξης του παιχνιδιού: γενικότερα στα
Civ (και στα 4Χ ως είδος) αυτό που ίσχυε
CIVILIZATION V:
BRAVE NEW WORLD
The South Will Rise Again, damn Yankees!
Παίζοντας το σενάριο με τον Αμερικανικό Εμφύλιο στην πλευρά της Συνομοσπονδίας. Johny Reb
marches to war!
«
Άλλη μία γύρα…»
Του Κώστα Μαυραγάνη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core I5 2.67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε ομαλότατα