R
eview
93
PC Master
του δημιουργού του, κάτι που καθίσταται
πλέον αδύνατο, αφού τα ίχνη του εν λό-
γω βαμπίρ αγνοούνται. Μοναδική επιλογή
η «αιμοδοσία» ενός ηλικιωμένου, ισχυρό-
τερου βαμπίρ, δύσκολος στόχος για έναν
πρωτάρη όπως ο Eric αλλά η εναλλακτική
είναι να αφήσει τον εαυτό του να μετα-
τραπεί σταδιακά σε άμυαλο, σαπιοδόντι-
κο ghoul. Απόγνωση και άγνοια κινδύνου
τον οδηγούν τελικά να εισβάλλει για μία
νυχτερινή περιήγηση στο μουσείο Hard-
ing, ο διευθυντής του οποίου τυχαίνει να
είναι βρικόλακας ,ενώ έχει και μία στρα-
τιά από πιστούς φύλακες υπό τις οδηγίες
του. Όπως ήταν αναμενόμενο, τα βάσανα
του Eric δεν τελειώνουν εκεί αφού σύντο-
μα βρίσκεται μπλεγμένος σε μία μυστική
συνωμοσία, της οποίας τα πλοκάμια
απλώνονται σε ολόκληρη την κοινότητα
των βαμπίρ αλλά και τις κυβερνητικές μυ-
στικές υπηρεσίες. Μην περιμένετε κάτι
συγκλονιστικά πρωτότυπο, οι περισσότε-
ρες ιδέες της Realforge είναι δανεικές
ενώ η πλοκή είναι στημένη άνισα, με
απειροελάχιστες εξελίξεις κατά τα πρώτα
εκτενή levels και τις 2-3 σημαντικότερες
σεναριακές αποκαλύψεις συμπυκνωμένες
στα τελευταία επίπεδα. Έχει γίνει, ωστό-
σο, μία φιλότιμη προσπάθεια ώστε να
αποδοθεί η σκοτεινή ατμόσφαιρα του κό-
σμου της νύχτας, με την υποψία ίντρι-
γκας, προδοσίας και αιματοκυλίσματος να
παραφυλάει σε κάθε γωνιά, έστω και αν
τελικά οι περισσότερες από τις υποσχέ-
σεις μένουν κρυμμένες στο σκοτάδι.
DARK SHADOWS
Στην αρχή σκέφτεσαι: «Ώστε βαμπίρ, ε;
Μιλάμε οι κακόμοιροι θνητοί θα πάρουν
μεγάλη λαχτάρα όταν θα τους δείχνω τα
σπλάχνα τους σε slow motion». Στην
πραγματικότητα, ωστόσο, οι δυνάμεις του
Eric δεν τον καθιστούν άτρωτο και μερι-
κές σφαίρες αρκούν για να τον στείλουν
στον (παρ)άλλο κόσμο. Αντίθετα με τις
προσδοκίες που δημιουργεί το άκουσμα
της λέξης βαμπίρ, το DARK είναι καθαρό-
αιμο stealth παιχνίδι και οι υπεράνθρωπες
δυνάμεις χρησιμεύουν περισσότερο για
να στραγγαλίζετε φύλακες στα μουλωχτά
και να γλιστράτε στα σκοτάδια, παρά για
να στήνετε τοτέμ από κουφάρια άρτια εκ-
παιδευμένων κομάντος. Δηλαδή θα γίνει
κι αυτό, αλλά θέλει μπόλικη υπομονή, πο-
νηριά και σχεδιασμό. Βασικός στόχος μας
σε κάθε πίστα είναι να περνάμε απαρατή-
ρητοι, έχοντας όσο το δυνατόν λιγότερα
πάρε δώσε με το προσωπικό φύλαξης των
χώρων. Αυτό σημαίνει είτε παντελή απο-
φυγή τους είτε silent takedowns και εξα-
φάνιση των πτωμάτων, προκειμένου να
μη χτυπήσει συναγερμός και από κυνηγοί
μετατραπούμε σε θηράματα.
Το DARK, δυστυχώς, πέφτει στην αντί-
φαση να «προτείνει» την εντελώς «αόρα-
τη» προσέγγιση αλλά να ευνοεί καταφα-
νέστατα τη γενοκτονία, έστω και με
stealth τρόπο. Προκειμένου να προσπερά-
σει κανείς τους φρουρούς ή να τους ξε-
παστρέψει χωρίς να αφήσει ίχνη, χρειάζε-
ται να κάνει χρήση των ειδικών vampire
powers του Eric. Οι εν λόγω λαχταριστές
abilities ξεκλειδώνονται επενδύοντας πό-
ντους, οι οποίοι με τη σειρά τους κερδίζο-
νται κάνοντας level up όταν γεμίζει η XP
bar. Η ολοκλήρωση μιας περιοχής/υποπε-
ριοχής μάς δίνει μερικά στάνταρ XP και
ένα σημαντικό μπόνους, σε περίπτωση
που δεν προκαλέσαμε ούτε μία ανάκρου-
ση συναγερμού. Έλα, όμως, που σημαντι-
κή ποσότητα XP δίνουν επίσης τα kills
(
ιδιαίτερα τα αθόρυβα kills σε ανυποψία-
στα θύματα), πράγμα που σημαίνει ότι αν
είστε αρκετά δεξιοτέχνες για να φτάσετε
στην έξοδο αφήνοντας μεγάλο αριθμό
φρουρών ζωντανό, τότε έχετε στερηθεί
μία σημαντική ποσότητα πολύτιμων XP.
Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι μπαίνουμε
στη διαδικασία να ξεπαστρεύουμε όσο
περισσότερους φρουρούς μπορούμε προ-
τού εγκαταλείψουμε την πίστα, προσέχο-
ντας απλώς να το κάνουμε διακριτικά,
ώστε να καρπωνόμαστε το συνολικό μπό-
νους στο τέλος αλλά και αυτό του κάθε
σιωπηλού kill ξεχωριστά.
IT’S GETTING DARK,
TOO DARK TO SEE
Εκτός από τις default ικανότητες όπως
το Feed, το Instant Kill και το Vampire Vi-
sion (κάτι αντίστοιχο με τη διαπεραστική
όραση του Batman στα Arkham games),
ξεκινάμε το παιχνίδι οπλισμένοι μόνο με
το Shadow Leap, μία εφετζίδικη τηλεμε-
ταφορά παρόμοια με του Nightcrawler
των X-Men, η οποία μας επιτρέπει να κα-
λύπτουμε μικρές (αρχικά) αποστάσεις χω-
ρίς να γινόμαστε αντιληπτοί. Αυτές είναι
και οι μοναδικές activated abilities που
δεν σπαταλούν blood points, το mana
του παιχνιδιού που αναπληρώνεται ρου-
φώντας αίμα από τους σβέρκους των αν-
θρώπινων αντιπάλων. Το skill tree του
παιχνιδιού δεν είναι ιδιαίτερα εκτενές αλ-
λά οι επιλογές που μας δίνει αρκούν για
να ανταπεξέλθουμε στις προκλήσεις του
gameplay και να αισθανθούμε ύπουλοι κι
αιμοβόροι φονιάδες. Υπάρχουν 7 ακόμα
activated abilities: το Shadow Grip (κάτι
Τύπισσες σαν τη Rose είναι γεννημένες για να
βάζουν τον πρωταγωνιστή σε μπελάδες.
Οι βαμπιροαισθήσεις μάς δίνουν μία πιο «χρή-
σιμη» άποψη του χώρου.
Χάλια η ξενάγηση στο μουσείο, πάλι καλά που δεν έκοψα εισιτήριο.
Παρότι ξεκινάει
διψασμένο για αίμα, το
DARK περνάει το
περισσότερο βράδυ
κουτουλώντας στα
σκοτάδια, μέχρι που το
βρίσκει το θανατηφόρο
φως της μέρας.