R
eview
τερες περιοχές που καλούμαστε να εκκα-
θαρίσουμε έχουν μία έντονη βιομηχανι-
κή/εταιρική χροιά που σύντομα κουράζει
και μοιάζει αδικαιολόγητα μονότονη για
ένα παιχνίδι με θέμα το υπερφυσικό και με
υποτιθέμενη γοτθική διάθεση. Η ίδια έλ-
λειψη φαντασίας διακρίνει και το σχεδια-
σμό των αντιπάλων μας, αφού από την
πρώτη ως την τελευταία πίστα σού δίνεται
η εντύπωση ότι σκοτώνεις κλώνους του
ίδιου ανθρώπου, ντυμένου με ελαφρώς
διαφορετικά ρούχα. Τα πράγματα δεν είναι
πολύ καλύτερα ούτε στα μηχανικά μέρη: ο
χειρισμός έχει τα πάνω και τα κάτω του,
με την εύχρηστη ρόδα των ικανοτήτων
μας να επιτρέπει γρήγορες εναλλαγές αλ-
λά την προβληματική στόχευση των abili-
ties και του Shadow Leap να κοστίζουν
ζωές. Ακατανόητη και η χρήση κοινού
πλήκτρου για takedown και feeding (το
δεύτερο απαιτεί παρατεταμένο πάτημα)
από τη στιγμή που θα μπορούσαν να αξιο-
ποιήσουν απλώς το δεξί πλήκτρο του
mouse για ένα εκ των δύο. Μετά έρχεται
το αμφιλεγόμενο ζήτημα της save ρουτί-
νας. Κάθε τόσο, το παιχνίδι μάς ενημερώ-
νει ότι φτάσαμε σε ένα checkpoint που
επιτρέπει saving (μέχρι και δύο θέσεων),
ενώ παράλληλα αποθηκεύει αυτόματα την
πρόοδό μας. Η πιο σωστή στρατηγική για
να μην πηγαίνουν στράφι οι κόποι μας εί-
ναι να περιμένουμε λίγο προτού κάνουμε
το πρώτο εκ των δύο saves (π.χ. μετά από
3-4
πετυχημένα takedowns είναι καλά) σε
κάθε υποπεριοχή, γιατί όσο αγριεύουν τα
πράγματα οι πιθανότητες ολέθριου λά-
θους αυξάνονται και πολλές φορές θα
χρειαστεί ένα στρατηγικά τοποθετημένο
save λίγο προτού πλησιάσουμε μία καλά
φυλαγμένη περιοχή ή ένα boss, προκειμέ-
νου να μην ξαναπαίζουμε μεγάλα κομμά-
τια της δράσης. Μιλώντας για bosses,
εφόσον ουσιαστικά σύστημα μάχης δεν
υφίσταται, η εξολόθρευσή τους γίνεται
υποχρεωτικά από τις σκιές, διαδικασία αρ-
κετά εκνευριστική και ξενέρωτη, ενώ το
DARK θέτει σοβαρή υποψηφιότητα και για
το βραβείο του πλέον βλακώδους τελικού
fight στην ιστορία των videogames. Πά-
ντως, όσοι δεν βαρεθούν από την επανά-
ληψη των παρεμφερών levels, μπορούν να
ξαναπαίξουν τμήματα αυτών με τη μορφή
challenge maps που μας προκαλούν να
ξεπαστρέψουμε όλους τους αντιπάλους
όσο γίνεται πιο γρήγορα και πιο αθόρυβα.
ΜΗ, ΜΗ ΜΟΥ ΣΒΗΝΕΙΣ ΤΟ ΦΩΣ
Αν έπρεπε να περιγράψω το DARK με
τρεις λέξεις, θα επέλεγα τις εξής δύο:
προχειρότητα. Δεν μιλάμε για έναν πλή-
ρως unplayable τίτλο και η επιμονή του
παίκτη ώσπου να συνηθίσει τα τσαλίμια
της A.I., τη save ρουτίνα, τους περιορι-
σμούς στο budget και τον τζαναμπέτικο
χειρισμό τελικά δικαιώνεται εν μέρει. Το
σενάριο περιέχει ορισμένες καλούτσικες
ιδέες, υπάρχουν μερικά ενδιαφέροντα
PDAs διάσπαρτα στις πίστες (δίνουν και
μπόλικα XP), καθώς και μία ραδιοφωνική
εκπομπή που δίνουν context στα δρώμε-
να, αλλά το writing είναι συνολικά μέ-
τριο, ειδικά στους διαλόγους/μονολό-
γους. Κάπου μετά τα μέσα του παιχνιδι-
ού, η εξοικείωση του παίκτη με τις δυνά-
μεις του Eric και τις απαιτήσεις του
gameplay φέρνουν ορισμένες γνήσια δια-
σκεδαστικές στιγμές, όπου νιώθεις τη
γεύση του αίματος να χαϊδεύει τον ουρα-
νίσκο σου καθώς ξεπαστρεύεις σαδιστές
vampire lords, τεχνοκράτες κυνηγούς
βρικολάκων και σαλεμένους επιστήμο-
νες, διψασμένος για εκδίκηση. Αναλογι-
ζόμενος, όμως, τις μπόλικες κακοτεχνίες
που υπέμεινα επί 10-12 ώρες, τελικά εί-
μαι υποχρεωμένος να προτείνω το DARK
κυρίως σε κείνους που έχουν ομάδα αί-
ματος VtM θετικό, καθώς όλοι οι υπόλοι-
ποι αμφιβάλλω αν θα βρουν το κουράγιο
να συνοδεύσουν τον Eric πέρα από την
πρώτη του νύχτα μακριά από τον κόσμο
των ζωντανών, ειδικά από τη στιγμή που
η αμετροέπεια της Realmforge την έχει
κοστολογήσει τόσο ακριβά.
95
PC Master
60
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
• «
Σωστό» βαμπιρίσιο vibe
•
Cool abilities
•
Ατμοσφαιρικό art style...
•
Εκτελεσμένο πολύ τσαπατσούλικα
•
Αλλοπρόσαλλη A.I.
•
Μονοδιάστατο gameplay
•
Υψηλή τιμή
n
Είδος:
Stealth
n
Έκδοση:
Kalypso Media
n
Ανάπτυξη:
Realmforge Studios
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
27.99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU 2GHz Dual Core, 2GB RAM, nVidia GeForce
9600
GT/ ATI Radeon HD 4670/ Intel HD 4000 ή καλύτερη, 5GB στο σκληρό, Windows XP SP2 ή νεότερα
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Vampire: The Masquerade, η σειρά ταινιών Underworld
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Vampire: The Masquerade Bloodlines, Batman: Arkham City, Mark of the Ninja
Κάπου μου τσίτωσαν τα νεύρα οι απανωτοί συ-
ναγερμοί...
Ορισμένες abilities είναι σαφώς πιο αποτελε-
σματικές από άλλες.
Η μοίρα του βαμπίρ είναι να ισορροπεί διαρκώς ανάμεσα στους ρόλους του κυνηγού και του κυνη-
γημένου.
Η τεχνοτροπία των
γραφικών θυμίζει έντονα
το cel-shaded στυλ του
The Walking dead και
αποδίδει σωστά το ύφος
του «υποκόσμου» όπου
κινούμαστε.