R
eview
101
PC Master
πράγμα που έκανε τον Αρχαίο ιδιαίτερα
ανήσυχο. Ο Βαλασιάδης, ο οποίος ανέλα-
βε επίσης «βαρύ» φορτίο για το τρέχoν
τεύχος (βλ. Outlast), προσπάθησε να ικα-
νοποιήσει το κτήνος, λέγοντας: «Δώσ’ το
στο πιτσιρίκι. Μικρό είναι, θα το ξεπερά-
σει γρήγορα!». Οργισμένος και βαθύτατα
προσβεβλημένος, χτυπάω με δύναμη τη
φρουτόκρεμά μου στο τραπέζι, φωνάζο-
ντας πως δεν είμαι και τόσο μικρός, ότι
έχω και εγώ δικαιώματα, τόπο στα νιάτα
και άλλα παρόμοια. Ο Ancient One όμως
δεν αφαίρεσε το βλέμμα του από πάνω
μου. Βρήκε το ιδανικό θύμα. Ένα ματω-
μένο κομμάτι χαρτί που περιελάμβανε
ένα Steam code μετακινήθηκε προς τη
μεριά μου. Αυτό, ήταν. Πρέπει να υπα-
κούσω τον Ancient One. Πού έβαλα το
φωτάκι νυκτός μου…;
My MEMORy FAils ME…
Δεκέμβριος, 1899. Λονδίνο. Ο Oswald
Mandus ξυπνάει σε έναν εφιάλτη. Οι δύο
γιοι του αγνοούνται, ενώ η έπαυλή του
τραντάζεται βίαια από μία μηχανή, άφα-
ντη και μυστήρια. Το Amnesia, που βρί-
σκεται στον τίτλο, δεν είναι εκεί τυχαία.
Όπως και στο προηγούμενο παιχνίδι, έτσι
και εδώ ο πρωταγωνιστής μας, και κατ’
επέκταση εμείς, δεν έχει ιδέα τι συμβαί-
νει γύρω του. Αυτό επιτρέπει στους δημι-
ουργούς, The Chinese Room, να πάρουν
τη λίστα ονόματι «101 κανόνες του
storytelling», να τη στύψουν στο χέρι
τους και να την πετάξουν από το παρά-
θυρο. Το setting το ορίζουν οι δεκάδες
σελίδες ημερολογίων που βρίσκονται
διάσπαρτες στο παιχνίδι. Οι διάφορες
ομιλίες, είτε μέσω ηχογραφήσεων είτε
μέσω διαλόγων, ενισχύουν ακόμα πιο
πολύ την ατμόσφαιρα και δίνουν στον
παίκτη τα κομμάτια της ιστορίας. Είναι
στο χέρι του να τα συνδυάσει.
Αν οι The Chinese Room είναι γνωστοί
για κάτι, αυτό είναι το storytelling. Εντε-
λώς ανορθόδοξο αλλά εξίσου ιδιοφυές,
το story του A:AMFP, όπως και του Dear
Esther (το προηγούμενο παιχνίδι του νέ-
ου αυτού studio), είναι αντισυμβατικό
και απαιτεί από τον παίκτη προσοχή, αν
ο τελευταίος θέλει να βγάλει άκρη. Αν
μπορούσε να πει κάποιος πως η πλοκή
στο Amnesia: The Dark Descent ήταν
χλιαρή/απλοϊκή/όχι-αρκετά-αρρωστημέ-
νη, δεν θα έχει το ίδιο παράπονο παίζο-
ντας το A Machine for Pigs. Ενώ στο
προηγούμενο παιχνίδι της σειράς τα
objectives μάς εμφανίζονταν στο Journal
με τη μορφή «Πρέπει να φέρω το τάδε
εκεί», στο AMFP, ακόμα και τα πιο απλά
μηνύματα, καταγράφονται με άριστα
συγγραφικό τρόπο, με αγγλικά που αρ-
μόζουν στο χαρακτήρα και στη χρονική
περίοδο που βρίσκεται. Η πλοκή, όπως
μπορεί να έχετε προβλέψει ήδη, εξελίσ-
σεται με το δικό της, απρόβλεπτο ρυθμό,
χωρίς όμως να υπάρχουν «φτηνά» last-
minute plot twists ή περίοδοι στο παιχνί-
δι όπου η πρόοδος παραμένει στάσιμη.
Τέλος, να σημειωθεί εδώ πως το A
Machine For Pigs μπορεί να βρίσκεται
στο ίδιο σύμπαν με το Dark Descent και
να υπάρχουν μερικά references, αλλά τα
γεγονότα στο παρόν παιχνίδι δεν απαι-
τούν να έχετε παίξει το πρώτο game για
να καταλάβετε την πλοκή. Μικρή παρέν-
θεση εδώ για να πω πως αν δεν έχετε
παίξει ήδη το Amnesia: The Dark
Descent, είστε αδικαιολόγητοι και θα
πρέπει να το κάνετε με την πρώτη ευκαι-
ρία. Θα δείτε γιατί πρέπει να το παίξετε
συνεχίζοντας την ανάγνωση του review.
ΜΙΑ φΟΡΑ κΑΙ ΕνΑν κΑΙΡΟ,
ΗΤΑν ΔΕκΑΔΕΣ γΟυΡΟυνΑκΙΑ
Ζητώ συγνώμη που σας χαρακτήρισα
ως αδικαιολόγητους πριν από, κυριολε-
κτικά, δύο αράδες. Βλέπετε, το The Dark
Descent έχει αφήσει τέτοιον αντίκτυπο
σε εμένα και σε ολόκληρο το fanbase,
που θεώρησα αυτονόητο πως το έχετε
παίξει ή το έχετε δει κάποια στιγμή. Δυ-
Μία απαρχαιωμένη αίθουσα αποστείρωσης.
Ένα διασκεδαστικό mini-game που υποδεικνύ-
ει τις ανεκμετάλλευτες δυνατότητες του παι-
χνιδιού.
ιεροσυλία.
Πλατσουρίσματα στο νερό. Οι βετεράνοι καταλαβαίνουν.
Τα γεγονότα
στο παρόν παιχνίδι δεν
απαιτούν να έχετε παίξει
το πρώτο game για να
καταλάβετε την πλοκή.
Ο Dan Pinchbeck της The Chinese Room συναντήθηκε με στελέχη της Frictional Games
στην GDC του 2011 και κανονίστηκε ο δανεισμός του Amnesia license στον πρώτο. το A
Machine For Pigs επρόκειτο για mod για το The Dark Descent και θα κυκλοφορούσε το
Halloween του 2012, τα σχέδια άλλαξαν όμως όταν συνειδητοποίησαν πως το πειραματικό
project είχε πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες. Η Frictional Games στην παρούσα φάση ανα-
πτύσσει τη μηχανή HPL 3, στην οποία θα βασίζεται το νέο τους game (άγνωστο αν βρίσκε-
ται ήδη υπό-development). το επόμενο παιχνίδι της Chinese Room θα είναι το
Everybody’s Gone To Rapture, ένα (προς το παρόν) Ps4 exclusive.
THE CHInEsE RooM. ΠΩΣ κΑι γιΑτι;