Page 102 - PC Master τ. 288

R
eview
στυχώς για εσάς, θα τραβήξω πολλές
συνδετικές γραμμές μεταξύ των δύο παι-
χνιδιών και θα βοηθούσε πολύ να γνωρί-
ζατε τι εστί Amnesia. Να σας βοηθήσω
να καλύψετε τα κενά.
Οι διάφορες ομιλίες, είτε μέσω ηχο-
γραφήσεων είτε μέσω διαλόγων, ενισχύ-
ουν ακόμα πιο πολύ την ατμόσφαιρα
Τα παιχνίδια Amnesia είναι 1st person
adventure/exploration games. Πηγαίνε-
τε από το σημείο Α στο σημείο Β ακολου-
θώντας μία γραμμική πορεία και κάθε λί-
γο θα σας ζητείται να λύσετε ένα απλοϊ-
κό puzzle ή να φέρετε το σωστό αντικεί-
μενο στη σωστή τοποθεσία. Το
adventure κομμάτι είναι ιδιαίτερα ασθε-
νές και βρίσκεται εκεί μόνο και μόνο για
να εμπλουτίσει το gameplay. Όταν δεν
θα ξοδεύετε τρία λεπτά για την επίλυση
των γρίφων, θα περπατάτε σε σκοτει-
νούς διαδρόμους με μοναδική πηγή φω-
τός τη λάμπα σας, κοιτώντας νευρικά πί-
σω σας και διερωτώμενοι αν τα γρυλί-
σματα είναι απλώς κομμάτι του
ambiance ή όντως κάτι σας καταδιώκει.
Amnesia= Ατμόσφαιρα. Οι δημιουργοί το
πάνε ακόμα παραπέρα, όμως. Πολλά 1st
adventures έχουν απίστευτη θρίλερ
ατμόσφαιρα (Scratches, anyone?), στο
Amnesia, παρ’ όλα αυτά, υπάρχει πραγ-
ματικός κίνδυνος. Τα όποια horror
elements δεν είναι απλώς διακοσμητικά.
Το The Dark Descent ανάγκαζε τον παί-
κτη να τρέχει για τη ζωή του ουκ ολίγες
φορές από τα κάθε λογής τέρατα που
συναντούσε. Ο τρόμος του να τρέχει από
ένα τέρας που καλά καλά δεν μπορούσε
να δει, να μπλοκάρει την πόρτα με ένα
τραπέζι για να κερδίσει λίγα πολύτιμα
δεύτερα, ώστε να προλάβει να κρυφτεί
μέσα σε μία ντουλάπα, ενώ το τρομακτι-
κό πλάσμα προσπαθεί να ρημάξει την
πόρτα, είναι κάτι πρωτόγνωρο. Το A
Machine For Pigs προσπαθεί να προσφέ-
ρει τις ίδιες συγκινήσεις. Δεν τα κατα-
φέρνει, όμως, πολύ καλά…
Οι βετεράνοι της σειράς ενδέχεται να
απογοητευτούν από τις ελλείψεις στο
παιχνίδι. Για αρχή, το inventory έχει
αφαιρεθεί τελείως! Οποιεσδήποτε ελπί-
δες για ημί-περίπλοκα puzzles που απαι-
τούν την κατασκευή εργαλείων έχουν
εξαλειφθεί. Το insanity system διαγρά-
φεται και ξεπαστρεύεται με συνοπτικές
διαδικασίες. Το lantern μας έχει άπειρο
καύσιμο και δεν σβήνει ποτέ. Healing
items, επίσης, άφαντα. Τι σημαίνουν όλα
αυτά; Πολύ απλό. Το gameplay έχει πε-
τσοκοφτεί για να εξυπηρετηθεί το
storytelling και για να φτάσει ο παίκτης
όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο τέλος.
Είναι αυτό τόσο κακό, πια; Εξαρτάται
από το τι ζητάτε από το παιχνίδι και από
την εμπειρία που αναζητάτε. Το The Dark
Descent έκανε κάτι καταπληκτικό με το
κομμάτι του gameplay. Με τη δυνατότη-
τα ο παίκτης να χάσει τα λογικά του, το
παιχνίδι μάς ενημέρωνε πως απρόβλεπτα
γεγονότα θα λάμβαναν χώρα και η κακή
διαχείριση των εργαλείων μας θα έκανε
τα πράγματα πιο δύσκολα και πιο τρομα-
κτικά. Εδώ δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Ο
παίκτης θα έχει όλες τις «ανέσεις». Άπει-
ρο φως, ευγενές health regeneration,
ενώ η λύση ενός puzzle δεν θα μας ανα-
γκάσει να αφήσουμε το ασφαλές, καλά
φωτισμένο δωμάτιο για να αναζητήσου-
με κάποιο plot-critical αντικείμενο σε
ένα μέρος γεμάτο σκιές, όπου αντηχούν
γρυλίσματα. Εξαιρώντας μία με δύο μο-
ναδικές περιπτώσεις…
Αυτό που θέλω να πω είναι πως, πραγ-
ματικά, περίμενα από το Amnesia: A
Machine For Pigs να με σεβαστεί λιγότε-
ρο. Περίμενα να με ωθήσει με μία ανα-
ξιόπιστη πηγή φωτός στο χάος, σε ένα
σκοτεινό κελάρι με ένας-Θεός-ξέρει-τι
λογής τέρας θα περίμενε να με κατασπα-
ράξει. Το AMFP προτιμά να μην το κάνει
αυτό πολύ συχνά και αντ’ αυτού να με
οδηγήσει πολύ γρήγορα στο επόμενο
note ή recording, στην επόμενη περιοχή
όπου ο πραγματικός κίνδυνος θα εξαφα-
νιστεί ύστερα από 5 δευτερόλεπτα, στον
επόμενο διάλογο ο οποίος με διαβεβαιώ-
νει ότι για τη διάρκεια δεν θα με κατα-
σπαράξει κανένα τέρας από πίσω χωρίς
καν να το δω. Οι developers έχουν κατα-
φέρει να δημιουργήσουν μία αυθεντικά
ανατριχιαστική horror ατμόσφαιρα. Είναι
κρίμα που ο τρόμος που «σερβίρεται»
στον παίκτη προέρχεται από τη μεγαλει-
PC Master
102
Hey buddy! Long time, no see!
Περίεργο γούστο, αλλά ok.