R
eview
ότητα του storytelling και όχι από το
gameplay.
ΕνΑ ΣΤΡΟυΜΠΟυλΟ,
PixElΙΑΣΜΕνΟ γΟυΡΟυνΑκΙ
Σημαντική γραφική αναβάθμιση δεν
υπάρχει στο AMFP. Ενώ επαναχρησιμοποι-
ούνται μερικά assets από το πρώτο game
της σειράς, ως επί το πλείστον υπάρχουν
παντού νέα αντικείμενα για να στολίσουν
τα levels. Δεν μπορεί να περάσει απαρα-
τήρητο όμως το γεγονός πως το
interactivity του παίκτη με το περιβάλλον
έχει μειωθεί σημαντικά. Ναι μεν το να πε-
τάς random αντικείμενα δεξιά και αριστε-
ρά είναι ανούσιο, όμως μου φαίνεται κά-
πως περίεργο – ασήμαντο, όπως και να
έχει. Η ποιότητα των γραφικών μπορεί να
παραμένει στάσιμη, το ίδιο όμως δεν μπο-
ρεί να πει κανείς για το level design. Από
την αρχή μέχρι και το τέλος (κυριολεκτι-
κά) τα περιβάλλοντα είναι υποβλητικά,
παρά την περιορισμένη ποικιλία τους. Θα
μεταφερθούμε από το σπίτι (σπιταρόνα,
καλύτερα) του Mandus στις υπόγειες
εγκαταστάσεις ενός εργοστάσιου, ενώ για
μικρά κομμάτια του παιχνιδιού θα περιη-
γηθούμε τους σκοτεινούς και μυστηριω-
δώς έρημους δρόμους του Λονδίνου. Η
μετάβαση μεταξύ των ρεαλιστικών βικτο-
ριανών δρόμων και σπιτιών στη
steampunk εκδοχή ενός τρομακτικού
σφαγείου γίνεται αρκετά ομαλά, θα έλε-
γα. Λείπει, παρ’ όλα αυτά λογική σύνδεση
μεταξύ των δύο, καθώς το γραμμικό μο-
νοπάτι που ακολουθεί ο παίκτης θα τον
πηγαίνει πέρα δώθε, με αποτέλεσμα τη
μία να βρισκόμαστε στο τρομακτικό υπό-
γειο της εκκλησίας (από τα πιο δυνατά
set-pieces του παιχνιδιού) και την άλλη
να επιδιορθώνουμε γελοιωδώς απλές μη-
χανές μέσα σε έναν άγνωστης χρησιμότη-
τας θάλαμο, περικυκλωμένοι από χάλκι-
νους σωλήνες και τρομακτικούς ambient
ήχους βαλβίδων να σκάνε.
ΕνΙωΣΑ λΙγΑκΙ
ΑΠΟγΟΗΤΕυΜΕνΟΣ. ΗΘΕλΑ
ΠΑΡΑΠΑνω.
Μια και είπα ήχος, πρέπει να ομολογή-
σω πως έχω πολύ καιρό να τρομάξω από
το sound κομμάτι ενός τίτλου. Ακόμα
και οι πιο δυνατοί ήχοι, που κανονικά θα
ήταν ένα άχαρο συνονθύλευμα κρου-
στών σε κάποιο άλλο game, στο A
Machine for Pigs ακούγονται όλα ξεκά-
θαρα, ακόμα και ο πιο μικρός μεταλλι-
κός ήχος. Εννοείται πως πρέπει να παί-
ξετε το παιχνίδι με ακουστικά και
volume στο φουλ για να κοψοχολιάσετε
από μία σωλήνα που γκρεμοτσακίζεται
στο βάθος! Το voice acting, όπως πιθα-
νότατα έχετε ήδη προβλέψει, είναι εξαί-
σιο, από τον πρωταγωνιστή μέχρι και τις
φωνές των γιων του. Δεν γίνεται horror
game χωρίς αθώο, παιδικό γέλιο, όταν
προχωράτε σε σκοτεινούς διαδρόμους.
Το μόνο πράγμα που με απογοήτευσε εί-
ναι η μουσική που παίζει στις λιγοστές
σεκάνς όπου σας κυνηγούν. Την περίμε-
να πιο ψυχεδελική, πολύ πιο δυνατή και
«
βίαιη», αλλά όπως φαίνεται και από το
gameplay, οι developers πίστευαν πως η
αδύναμη καρδούλα των gamers δεν θα
άντεχε το σοκ.
Όπως και ο Ancient One προς το τέλος
της συνάντησής μας, έτσι και εγώ ένιω-
σα λιγάκι απογοητευμένος. Ήθελα πα-
ραπάνω. Να με καταδιώκει ένα τέρας για
λεπτά ολόκληρα. Να μου τελειώνει το
oil για το lantern ενώ εξερευνώ ένα θεο-
σκότεινο κελάρι. Να μου παραδίδει έξυ-
πνα puzzles και τα όποια plot-critical
αντικείμενα να μη βρίσκονται εκατοστά
μακριά μου. Να αναβιώσω τη φρίκη του
πρώτου μου encounter στο Amnesia:
The Dark Descent. Αντ’ αυτού, έλαβα
ένα παιχνίδι το οποίο παραδίδει μία τρο-
μερή ιστορία και το μόνο που απαιτεί
από εμένα είναι λίγα εγκεφαλικά κύττα-
ρα και να πατάω το W συνεχόμενα για
να μπορέσω να δω την ιστορία. Το προ-
τείνω ανεπιφύλακτα, όπως και να έχει,
σε όσους θέλουν μία «light» horror
εμπειρία. Αν θέλετε το fixάκι στυγνού
τρόμου και gameplay, προτιμήστε το
Outlast.
103
PC Master
78
%
ΘΕΤΙκΑ-ΑΡνΗΤΙκΑ
•
Απίστευτη ατμόσφαιρα
•
Πλοκή και storytelling, out of this
world
•
Εξαιρετικό level και sound design
•
Θα σας κάνει να τρομοκρατηθείτε…
• …
μόνο σε 7-8 σκηνές. και πολλές
έβαλα.
•
Πολύ υποβαθμισμένο gameplay και
horror
n
Ανάπτυξη:
The Chinese Room
n
Έκδοση:
Frictional Games
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
15,99
n
Είδος:
1
st person survival horror
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Window Vista, Intel Core
i3/AMD A6, 2Gb RAM, nVidia GeForce 200/AMD Radeon HD 5000, 5Gb χώρο στο σκληρό
n
Επιρροές:
Amnesia: The Dark Descent
n
Εναλλακτικές προτάσεις:
Penumbra series, Amnesia:
The Dark Descent, Outlast
Ο τίτλος διέπεται από εξαιρετικό writing και
αυτό φαίνεται σε κάθε τυχαίο note.
Οι εξωτερικοί χώροι αποτυγχάνουν να προκαλέσουν φόβο, παρά τον κατάλληλο σχεδιασμό τους.
Οι developers έχουν
καταφέρει να
δημιουργήσουν
μία αυθεντικά
ανατριχιαστική horror
ατμόσφαιρα.