Page 109 - PC Master τ. 288

R
eview
109
PC Master
αφομοιώσουμε το περιβάλλον, να αγγίξου-
με την αποσύνθεση του κτηρίου και να
αφουγκραστούμε τη νοσηρή ιστορία και
τον πόνο όσων πέρασαν από εκεί ανά τις
δεκαετίες. Προετοιμασμένοι όπως είμαστε,
λοιπόν, για το χειρότερο, βρίσκουμε κάθε
τόσο μπροστά μας και κάποιον τρόφιμο δι-
ψασμένο για αίμα, ο οποίος κατά διαβολι-
κή σύμπτωση κάνει patrol σε έναν χώρο
όπου η πρόσβαση μάς είναι απαραίτητη, εί-
τε επειδή αποτελεί μία κρίσιμη έξοδο είτε
επειδή από εκεί πρέπει να συλλέξουμε κά-
ποιο μικροαντικείμενο ή να ενεργοποιή-
σουμε κάποιον διακόπτη. Η συνάντηση μα-
ζί του δεν ισοδυναμεί με ακαριαίο θάνατο
(
όπως π.χ. στο Amnesia), αφού ο Miles
αντέχει τουλάχιστον 3-4 απανωτά χτυπή-
ματα, ενώ οι πιο ογκώδεις αντίπαλοι έχουν
το συνήθειο να μας πετάνε πρώτα στο
πλάι, δίνοντάς μας την ευκαιρία να ξανα-
σηκωθούμε στα πόδια μας και να συνεχί-
σουμε την τρεχάλα. Η ένσταση που έχω
εδώ είναι ότι έχουν σχεδιαστεί με τέτοιο
τρόπο τα περισσότερα levels, ώστε όταν
σε εντοπίσει ο «μπαμπούλας» και το βάλεις
στα πόδια, η πιο αποτελεσματική μέθοδος
για να ξεφύγεις είναι να παίζεις μαζί του
το γύρω γύρω όλοι, ελπίζοντας ότι θα σε
χάσει σε κάποια στροφή και θα προλάβεις
να χωθείς κάτω από κανένα κρεβάτι ή μέ-
σα σε κάποιο φωριαμό. Ευτυχώς, πέρα από
αυτά τα σημεία, το παιχνίδι διαθέτει και
αρκετές μοναδικές σεκάνς, ικανές να αγ-
χώσουν και τους πιο σκληρόπετσους με
ημι-scripted καταδιώξεις όπου φράζεις
πόρτες πίσω σου, πηδάς πάνω από εμπόδια
ή επικίνδυνα χάσματα (το παιχνίδι έχει και
στοιχεία platforming) ή απλώς τρέχεις
ώσπου να γίνει το αίμα στις φλέβες σου
υγρό μπαταρίας.
Καθοριστικό ρόλο στην περιπέτεια παί-
ζει η χρήση της βιντεοκάμερας, που, εκτός
από εργαλείο της δουλειάς μας, αποτελεί
και το μοναδικό τρόπο για να βρίσκουμε
το δρόμο μας στο σκοτάδι μέσω της
nightvision (προσοχή γιατί καταναλώνει
μπαταρία). Η Red Barrels έχει κάνει εξαι-
ρετική δουλειά, δανειζόμενη στοιχεία από
γνωστά «βιντεοσκοπημένα» θρίλερ (Blair
Witch Project, [Rec], Paranormal Activity
κ.λπ.) και αξιοποιώντας τα στο έπακρο για
τη δημιουργία μίας αποπνικτικής κλειστο-
φοβικής ατμόσφαιρας. Ειδικά το κομμάτι
όπου κινείσαι στο θεοσκότεινο περίβολο
του Mount Massive, με την καταρρακτώδη
βροχή να σου θολώνει το ήδη περιορισμέ-
νο οπτικό πεδίο και τη βαριά ανάσα του
Miles να σου σμπαραλιάζει τα νεύρα, είναι
για σεμινάριο.
ONE FLEW OVER
MOUNT MASSIVE
Δεν είναι όλοι οι τρόφιμοι του Ασύλου
επιθετικοί, ωστόσο είναι όλοι τους φρικτά
παραμορφωμένοι σαν γκροτέσκες μαριο-
νέτες στα αόρατα χέρια ενός επιστήμονα,
που οι μισοί θεωρούν νεκρό κι οι άλλοι μι-
σοί ακούνε ακόμα να τους ψιθυρίζει
στους εφιάλτες τους. Παρά τη –θεωρητι-
κά– περιορισμένη δυναμικότητα της Red
Barrels, ο τεχνικός τομέας του παιχνιδιού
βρίσκεται σε πολύ υψηλό επίπεδο, με πει-
στικούς χαρακτήρες, «λερωμένα» textures
και καταπληκτικά εφέ φωτισμού και κίνη-
σης, ειδικά όταν χρησιμοποιούμε την κά-
μερα. Φοβερή δουλειά έχει γίνει και στον
τομέα του ήχου, από τις απειλητικές
εξάρσεις της μουσικής, όταν χρειάζεται
να κρυφτούμε ή να τρέξουμε, ως τα τριξί-
ματα, τις αγχωτικές κραυγές αλλά και το
άψογο voice-acting. Να προειδοποιήσω
εδώ ότι πέρα από το ανελέητο gore, το
παιχνίδι διακατέχει και μία φανερή τάση
επίδειξης της αντρικής γύμνιας, σε μία
προσπάθεια, μάλλον, να αποδώσει την
αποκρουστική κακοποίηση και την τσαλα-
πατημένη αξιοπρέπεια όσων βρέθηκαν σε
κολαστήρια όπως το Άουσβιτς. Η αλήθεια
είναι, πάντως, ότι βοηθάει στο immersion:
βλέποντας έναν τσίτσιδο νταγλαρά να σε
κυνηγάει γρυλίζοντας, όσο να ‘ναι τρέχεις
γρηγορότερα...
Οφείλω να βγάλω το καπέλο στη Red
Barrels, γιατί πήρε ένα μάλλον τετριμμέ-
νο setting, το πάντρεψε με μία ενδιαφέ-
ρουσα αλλά εσχάτως κουρασμένη κινημα-
τογραφική τεχνική, και μας χάρισε 6
εφιαλτικές ώρες με καλοκουρδισμένο και
απρόβλεπτο gameplay που θα αποτελέσει
ορόσημο στα first-person survival games.
Οπ, μπαρδόν, το κυλικείο έψαχνα. Κάντε δου-
λειά σας...
Αξιαγάπητη φυσιογνωμία ο «ψαλιδοχέρης»,
φτυστός ο Johnny Depp μετά από στέγνωμα
μαλλιών σε τουρμπίνα αεροπλάνου.
Δεν είμαι σίγουρος ότι θέλω
να μάθω ποιος στην ευχή
είναι τελικά ο Walrider...
85
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, χάρη
στην ύπαρξη της handycam
Τεχνικός τομέας
Μερικές αγχωτικές καταδιώξεις
Εύστοχες εναλλαγές ρυθμού
Το υπερβολικό gore προκαλεί
μερική «αναισθησία»
Κάπως προβλέψιμο το σενάριο
Το γύρω γύρω όλοι μπορεί, άθελά
του, να καταντήσει κωμικό
n
Είδος:
Horror/Survival
n
Έκδοση:
Red Barrels
n
Ανάπτυξη:
Red Barrels
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
19
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Dual Core στα 2.2GHz, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με
512
MB (GeForce 9800GTX/ ATI Radeon HD 3xxx series, DirectX 9.0c, 5GB χώρο στο σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Amnesia:
The Dark Descent, Silent Hill series, F.E.A.R., ταινίες τύπου [Rec]
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Amnesia: The Dark Descent, F.E.A.R. 1 & 2, Slender: The Arrival, Silent Hill 2 & 3
Κλειστοφοβική
ατμόσφαιρα, εφιαλτικό
σενάριο και
αρρωστημένες
καταστάσεις σε ένα
survival horror για γερά
νεύρα και γερά πόδια!