R
eview
113
PC Master
η ανακύκλωση περιεχομένου (κυρίως το-
ποθεσιών και διαλόγων) εκ μέρους των
developers.
Την αλγεινή εντύπωση ενισχύει το γεγο-
νός ότι οι γρίφοι δεν διαθέτουν ιδιαίτερη
φαντασία ή ευρηματικότητα ώστε να δικαι-
ολογήσουν αυτόν το «νεκρό χρόνο», ενώ η
ανάγκη του νεαρού διαρρήκτη να παρα-
μείνει ινγκόγκνιτο σημαίνει ότι η ποσότητα
του διαλόγου (από τα δυνατότερα σημεία
του Chapter 1) είναι αισθητά πεσμένη. Ως
Zellner, τα πράγματα είναι κάπως καλύτε-
ρα σ’ αυτό τον τομέα, ωστόσο οι γρίφοι
παραμένουν κι εδώ δευτερεύουσα και κα-
τά βάση άχαρη δραστηριότητα. Ειδικά
στην αρχή της περιπέτειας, μου δόθηκε η
εντύπωση ότι ώσπου να πάρω τον έλεγχο
και να χρειαστεί να κάνω κάτι που απαι-
τούσε έστω ένα μικρογραμμάριο φαιάς ου-
σίας, είχε ήδη περάσει κοντά μία ώρα παι-
χνιδιού. Είναι πλέον κάτι παραπάνω από
φανερό ότι η King ART προτιμά να επικε-
ντρωθεί στην ιστορία και να μη ρισκάρει
με την ενσωμάτωση γρίφων αμφιβόλου
λογικής ή σεναριακής χρησιμότητας. Το
αποτέλεσμα τη δικαιώνει στον τομέα του
ρυθμού και της συνοχής, αλλά τελικά το
παιχνίδι αποτυγχάνει να προκαλέσει τον
παίκτη και να του δώσει την αίσθηση ότι οι
εξελίξεις εξαρτώνται από τις ενέργειές
του. Οι developers πρέπει να αντιληφθούν
ότι υπάρχει μία εύθραυστη ισορροπία ανά-
μεσα στη χρήση των γρίφων ως ρυθμιστών
ροής και στην εντελώς ανεμπόδιστη παρα-
κολούθηση της ιστορίας. Στην πρώτη περί-
πτωση, ο παίκτης τείνει να φαίνεται πιο
ανεκτικός απέναντι σε ένα μέτριο/κλισέ
σενάριο, εφόσον αντλεί ευχαρίστηση από
τη λύση των puzzles. Όταν, όμως, το
gameplay είναι σχεδόν ανύπαρκτο και όλο
το βάρος πέφτει στο story/δράμα, οι απαι-
τήσεις από αυτό διογκώνονται σε βαθμό
όπου λίγα games μπορούν να αντεπεξέλ-
θουν (π.χ. The Walking Dead). Η απλότητα
και αραιότητα των puzzles του The Raven
φλερτάρουν επικίνδυνα με τη δεύτερη κα-
τηγορία και το κατά πόσο το σενάριο θα
καταφέρει να στηρίξει επιτυχώς ολόκληρο
το οικοδόμημα του παιχνιδιού θα εξαρτη-
θεί σχεδόν αποκλειστικά από το τρίτο και
τελευταίο μέρος.
ΜΙΑ ΤΟΥ ΚΛΕΦΤΗ, ΔΥΟ ΤΟΥ
ΚΛΕΦΤΗ...
Για άλλη μια φορά, τα γραφικά και ο
ήχος του παιχνιδιού αποτελούν αφορμή
επαίνου για τη δουλειά της King ART, κυ-
ρίως όσον αφορά στο animation και στο
voice acting των χαρακτήρων. Ωστόσο, οι
αρετές αυτές τελικά επισκιάζονται από τις
παρενέργειες του περιορισμένου budget,
αφού το δεύτερο μισό του Chapter 2 δεν
προσφέρει σχεδόν ούτε μία εντελώς και-
νούργια οθόνη αλλά ανακυκλώνει τοπο-
θεσίες, χαρακτήρες, διαλόγους και μουσι-
κή από το προηγούμενο επεισόδιο σε
σκανδαλώδη βαθμό. Πάνω, δε, που οι σε-
ναριακές εξελίξεις πάνε να σε αποζημιώ-
σουν για την αγγαρεία να ξαναπαίζεις
τμήματα δράσης που ουσιαστικά έχεις ξα-
ναδεί, έρχεται το ξαφνικό φινάλε να επι-
βεβαιώσει ότι το δεύτερο κεφάλαιο αντι-
μετωπίστηκε από τους developers απλώς
και μόνο ως γέφυρα (καλύτερα γεφυράκι)
ανάμεσα στα άλλα δύο (ελπίζουμε) πιο
ζουμερά επεισόδια. Συνολικά, το Chapter
2
αποτελεί ένα βήμα πίσω για τον τίτλο
και στην παρούσα φάση η King ART καλεί-
ται να ανατρέψει τις εντυπώσεις και να
παρουσιάσει ένα κεφάλαιο σαφώς ανώτε-
ρο από τα δύο προηγούμενα, αν θέλει να
πείσει τους επιφυλακτικούς αγοραστές
που (ορθώς) περιμένουν να δουν κατά
πόσο το ολοκληρωμένο παιχνίδι θα αξίζει
το χρόνο και τον οβολό τους.
Από απρόθυμος σύμμαχος, ο Legrand θα γίνει
εδώ λυσσαλέος διώκτης μας.
Ο ελαφροχέρης φίλος μας καταφεύγει σε διά-
φορες κασκαντεριές προκειμένου να παραμεί-
νει αθέατος.
Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν (λέμε τώρα), λίγο έξω απ’ το σταθμό...
65
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Απρόβλεπτες σεναριακές εξελίξεις
•
Voice-acting και κείμενο
•
Προσεγμένα γραφικά
•
Μικρή διάρκεια και φινάλε-άδειασμα
•
Puzzles για τα μάτια του κόσμου
•
Ανακύκλωση, ανακύκλωση,
ανακύκλωση
n
Είδος:
Point & click Adventure
n
Έκδοση:
Nordic Games
n
Ανάπτυξη:
KING Art Games
n
Διάθεση:
Digital καταστήματα
n
Τιμή:
€
25 (
περιλαμβάνει και τα 3 επεισόδια)
n
Ελάχιστες
απαιτήσεις:
CPU στα 2GΗz, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με 256ΜΒ μνήμης και PixelShader 3.0, 6.5GB στο σκληρό
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
en/home/
n
Επιρροές:
Τα άπαντα της Agatha Christie, ταινίες του Alfred Hitchcock (π.χ. «Η Κυρία εξαφανίζεται»)
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Agatha Christie games, The Last Express
Το δεύτερο επεισόδιο
εξάπτει περαιτέρω την
περιέργεια του παίκτη
αλλά απογοητεύει με τη
φτώχεια του gameplay
και την κραυγαλέα
έλλειψη φρεσκάδας.