R
eview
PC Master
118
Γ
ιατί παίζουμε video games; Από
τις πιο συχνές απαντήσεις στο
ερώτημα αυτό είναι για να ξεφύ-
γουμε από τα καταθλιπτικά δε-
σμά της καθημερινότητας. Τα
video games επιτρέπουν σε έναν
ποταπό συντάκτη του PC Master (μία ζωή
πολύ πιο συναρπαστική απ’ ό,τι θα θέλατε
να πιστεύετε, αλλά τέλος πάντων) να ανα-
λάβει το ρόλο ανδρών και γυναικών που
αλλάζουν μία και καλή τον κόσμο γύρω
τους προς το καλύτερο ή το χειρότερο.
Μία στο τόσο, όμως, έρχονται άτομα σαν
τον Lucas Pope και δημιουργούν παιχνίδια
όπως το Papers, Please, τα οποία μας
«
στρώνουν» στη δουλειά και μας υποβάλ-
λουν στα άγχη του μεροκάματου. Όπως και
στην αληθινή ζωή, έτσι και στο παιχνίδι, αν
δεν εργαστείς σκληρά, εσύ και η οικογέ-
νειά σου θα πεινάσετε. Όχι μόνο ο μισθός
είναι «αστείος», αλλά οι συνθήκες διαβίω-
σης είναι ελεεινές. Το Papers, Please από
την άλλη, έχει να μας δώσει ένα πολύτιμο
μάθημα. Δεν χρειάζεται να είσαι υπερκατά-
σκοπος, cyborg ή μισθοφόρος για να κά-
νεις αλλαγές. Μπορεί να είσαι μικρός, συ-
νηθισμένος και ασήμαντος, αλλά αυτό δεν
σε σταματά από το να επηρεάσεις ανθρώ-
πινες ζωές. Η επιλογή βρίσκεται στα χέρια
σου…
«
ΚΥΡΙΕ, ΤΟ ΔΙΑβΑΤΗΡΙΟ ΣΑΣ
ΕλΗΞΕ»
Το 95% του gameplay εξελίσσεται στα
σύνορα του φανταστικού κράτους της Ar-
stotzka, το οποίο μόλις πρόσφατα άνοιξε
τα σύνορά του, μετά τη λήξη των επεισο-
δίων που έλαβαν χώρα (πόλεμος, what
else;), και είστε τυχεροί που κληρώθηκε το
όνομά σας για τη θέση του ελεγκτή! Καθί-
στε αναπαυτικά, αποστηθίστε τους κανό-
νες που σας όρισε το Υπουργείο και για αρ-
χή, εισάγετε ΜΟΝΟ τους πολίτες της Ar-
stotzka. Κάπως έτσι ξεκινά μία μέρα στο
Papers, Please. Να προσέχετε τους κανό-
νες οι οποίοι αλλάζουν σχεδόν μέρα παρά
μέρα και φροντίστε να τους τηρείτε, αλ-
λιώς πέφτουν παρατηρήσεις και, από ένα
σημείο και έπειτα, πρόστιμα. Το rulebook
σας βρίσκεται στην κάτω αριστερή μεριά
του θαλάμου και προσφέρει όλα όσα χρει-
άζεται να γνωρίζετε για το παιχνίδι. Στο
ίδιο παράθυρο έρχονται και οι… «πελάτες»
σας και παραδίδουν τα έγγραφά τους. Με
ένα απλό drag and drop, τα φέρνετε στο
γραφείο σας όπου αυτά μεγεθύνονται έτσι
ώστε να μπορείτε να τα διαβάσετε. Αν όλα
είναι ok, τότε το μόνο που έχετε να κάνετε
είναι να το σταμπάρετε με την πράσινη
σφραγίδα σας. Αλλιώς, με το κουμπάκι κά-
τω και δεξιά της οθόνης μπορείτε να επιλέ-
ξετε το σημείο που κάτι πάει στραβά και να
το συνδυάσετε με κάποιο άλλο. Για παρά-
δειγμα, αν ένα έγγραφο έχει λήξει, μαρκά-
ρουμε την ημερομηνία λήξης του και το
συνδυάζουμε με το ρολόι που είναι εγκα-
τεστημένο στο θάλαμο, για να υποδείξου-
με στον υποψήφιο μετανάστη πως δεν
πρόκειται να μπει στη χώρα και γελάμε επι-
δεικτικά με τις ανόητες δικαιολογίες του,
καθώς πιάνουμε την κόκκινη στάμπα απόρ-
ριψης (σατανικό-γέλιο.mp3).
Το παιχνίδι καταφέρνει να γίνεται όλο
και πιο δύσκολο και απαιτητικό με την πά-
ροδο του χρόνου, αλλά με έναν πολύ ομα-
λό ρυθμό, έτσι ώστε να μη βαρεθείτε κά-
νοντας τα ίδια και τα ίδια, χωρίς ωστόσο να
νιώθετε πως δεν μπορείτε να τα βγάλετε
πέρα. Όπως και να έχει, στην αρχή κάθε
ημέρας έχετε άπειρο χρόνο να στήσετε το
διόλου ασήμαντο rulebook για να το συμ-
βουλεύεστε τάχιστα και να μάθετε ποιοι
νέοι κανόνες προστέθηκαν ή έχουν τροπο-
ποιηθεί. Μπορεί στην αρχή της καριέρας
σας όλα να σας φαίνονται απλά, αλλά όσο
περνά ο καιρός, ο αριθμός των εγγράφων
που θα πρέπει να «σκανάρετε» με τα αετί-
σια μάτια σας για παρασπονδίες ή για πλα-
PAPERS, PLEASE
Ξεκινώντας αργά και εύκολα.
Φιλενάδα, κάτι δεν μ’ αρέσει εδώ…
One down… 19 to go.
Glory to Arstotzka
Του Αντώνη «maladroid» Βαλασιάδη
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core 2 Duo E8400 3GHz, 2xRadeon
HD 4870, 4GB RAM, Windows Vista 32-
bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το Performance Report έλαβε αμέσως
την πράσινη στάμπα «Εξαίρετου perfor-
mance» από τον απαιτητικό συντάκτη…