R
eview
119
PC Master
στές σφραγίδες, η ποσότητα των κανόνων
τους οποίους πρέπει να υπακούετε με θρη-
σκευτική ευλάβεια και η επιδίωξη τυχόν…
δευτερευόντων στόχων (γκουχ, γκουχ) θα
σας προκαλέσουν απανωτούς πονοκεφά-
λους! Το σύνολο των ανθρώπων που εξυ-
πηρετήσατε αποτελεί το μισθό που λαμβά-
νετε στο τέλος κάθε εργάσιμης ημέρας και
τα λεφτά αυτά χρησιμεύουν για τη συντή-
ρηση της οικογένειά σας. Μία μαύρη οθόνη
σάς πληροφορεί για τα οικονομικά σας και
τσεκάροντας τα απαραίτητα κουτάκια, ανα-
λαμβάνετε την αγορά τροφίμων, θέρμαν-
σης κ.λπ. Αν δεν μαζέψετε αρκετά λεφτά,
πολύ απλά, θα πεινάσετε… και εδώ είναι
που το παιχνίδι καταφέρνει και «εμπλέκει»
τον παίκτη ψυχολογικά. Αν δεν μαζέψετε
αρκετά λεφτά, δεν θα έχετε θέρμανση, μέ-
λη της οικογένειάς σας θα αρρωστήσουν
και θα πρέπει να ξοδέψετε ακόμα περισσό-
τερα λεφτά για να αγοράσετε φάρμακα.
Εννοείται πως αν πεθάνει η οικογένειά σας,
game over.
«
ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ, Η ΣφΡΑγΙΔΑ ΕΙΝΑΙ
ΠλΑΣΤΗ!»
Το gameplay έχει ορίσει ορισμένους κα-
νόνες τους οποίους ακολουθείτε πιστά,
γιατί θέλετε να νικήσετε το παιχνίδι. Από
κάποιο σημείο και μετά, θα μπορέσετε να
εμπλακείτε σε καταστάσεις μέσα στο πλαί-
σιο της εργασίας σας. Το παιχνίδι θα αρχί-
σει να επικαλείται την ανθρωπιά σας και τη
συνείδησή σας με τρόπους που δεν έχω
ξαναδεί σε κανένα παιχνίδι. Θα επιτρέψετε
στη θείτσα με τα ελλιπή έγγραφα να ει-
σέλθει στη χώρα; Θα δεχτείτε τη δωροδο-
κία του εμπόρου ναρκωτικών ή θα κάνετε
το σωστό και θα τον καταδώσετε; Οι επιλο-
γές σας σε αυτές εδώ τις προκλήσεις, οι
οποίες συνδέονται άμεσα με το gameplay,
μπορούν να σας οδηγήσουν σε ένα εκ των
είκοσι διαφορετικών φινάλε. Αν δεν σας
άρεσε το ending, μπορείτε να κάνετε load
μία οποιαδήποτε μέρα του playthrough
σας για να ακολουθήσετε άλλα μονοπάτια.
Θα ήταν ωραίο όμως να μας παρείχε το
παιχνίδι τις πληροφορίες του κάθε save για
να μη χρειαστεί να τα δοκιμάζουμε καθένα
ξεχωριστά.
ΤΟ ΠΑΙχΝΙΔΙ ΚΑΤΑφΕΡΝΕΙ ΝΑ
γΙΝΕΤΑΙ ΟλΟ ΚΑΙ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟλΟ
ΜΕ ΕΝΑΝ ΟΜΑλΟ ΡΥΘΜΟ
Το να γκρινιάξω για τα γραφικά και τον
ήχο ενός παιχνιδιού που αποτελεί one-
man project το βρίσκω ηλίθιο. Όλα τα πα-
ραπάνω είναι υποφερτά και εκπληρώνουν
το στόχο τους, και αυτός ο στόχος είναι να
μην υπάρχει ίχνος ομορφιάς και καλαισθη-
σίας στο παιχνίδι. Είτε έγινε εσκεμμένα ή
καθαρά από ανάγκη, τα γραφικά ενισχύουν
το δυστοπικό 80’s σοβιετικό feel που επι-
κρατεί, δίνοντάς μας την εντύπωση πως ο
κόσμος είναι αβάσταχτος, τρομακτικός και
επικίνδυνος (πώς είναι ο δικός μας; Ε, κά-
πως έτσι). Ομιλίες δεν υπάρχουν, όμορφα
rendered πρόσωπα ούτε για δείγμα, ενώ
από μουσική επένδυση δεν θα βρείτε και
πολλά. Περισσότερη συντροφιά θα σας
κρατήσουν το θρόισμα των σελίδων διαβα-
τηρίων και ο κοφτός γδούπος των σφραγί-
δων σας. Ένα game διαφορετικό από όλα
τα άλλα, το Papers, Please είναι κατά τη
γνώμη μου η indie έκπληξη της χρονιάς
μέχρι στιγμής. Δεν είναι το ομορφότερο,
δεν είναι το πιο συναρπαστικό. Αλλά για τις
(
πολλές, είναι η αλήθεια) ώρες που θα σας
κρατήσει συντροφιά, το παιχνίδι θα σας
ικανοποιήσει όσο λίγα.
Η εφημερίδα θα αποδειχθεί ένας αξιόλογος
σύμμαχος.
Περπατώντας στη δουλειά… για ακόμα μία
φορά.
Τα χρέη είναι πολλά, όπως επίσης και τα στό-
ματα που πρέπει να ταΐσω!
Ο «κόσμος» του Papers, Please. Καλά θα κάνετε να «ξεσκονίσετε» τη γεωγραφία σας!
65
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Gameplay πρωτότυπο, του οποίου
η δυσκολία αυξάνεται ομαλά
•
Επιτυγχάνει μία τρομακτικά
ρεαλιστική ατμόσφαιρα
•
Μεγάλο replayability
•
Θα θέλαμε περισσότερες
πληροφορίες για κάθε save
n
Είδος:
Εεεε… ας πούμε simulation!
n
Ανάπτυξη:
Lucas Pope
n
Έκδοση:
Dukope
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
8,99
n
Επίσημο Web site:
n
Ελάχιστες απαιτή-
σεις:
Windows XP, 1.5Ghz Core2Duo, 2Gb RAM, 100MB χώρο στο σκληρό
n
Επιρροές:
Πολιτική κατάσταση των πρώην Σοβιετικών χωρών
Μπορεί να είσαι μικρός,
συνηθισμένος και
ασήμαντος, αλλά αυτό
δεν σε σταματά από το
να επηρεάσεις
ανθρώπινες ζωές.