PC Master
16
How will I find this heart of mine?
Taken from me for some time
Here I stand in my pool of tears
Here I’ll stay throughout the years
Αυτοί οι τέσσερις στίχοι, μαζί με το σκο-
πό που τους συνόδευε, έχουν μείνει βαθιά
χαραγμένοι στη μνήμη μου, καθώς ήταν το
πρώτο σύντομο τραγούδι που άκουσα σε
adventure game. Το Weeping Willow
ακουγόταν
μόνο στην έκδοση για CD-ROM του King’s
Quest V: Absence Makes the Heart Go
Yonder, που κυκλοφόρησε το 1991 από τη
Sierra On-Line. Με θυμάμαι να κάνω την
αφελή σκέψη ότι αξίζει η αγορά αυτού του
–
πανάκριβου για τα δεδομένα της εποχής–
φουτουριστικού περιφερειακού, αν είναι να
απολαμβάνουμε τέτοιες μελωδίες στα αγα-
πημένα μας παιχνίδια. Έναν χρόνο αργότε-
ρα, η συνέχεια της σειράς, το King’s Quest
VI: Heir Today, Gone Tomorrow, εντυπω-
σίαζε με τη ρομαντική μπαλάντα Girl in the
Tower (http://tinyurl.com/264ypyy), ένα
πλήρες αυτήν τη φορά κομμάτι.
Adventures που διέθεταν αυθεντικά τρα-
γούδια που είχαν γραφτεί συγκεκριμένα για
αυτά έχουν υπάρξει αρκετά στην ιστορία
του είδους, αν και όχι τόσα πολλά όσο θα
περίμενε κανείς. Αξίζει να θυμηθούμε μερι-
κά από αυτά. Είναι δύσκολο να εντοπίσει
κανείς με βεβαιότητα το πρώτο τραγούδι
που ακούστηκε ποτέ, δεν αποκλείεται πά-
ντως η πρωτιά να ανήκει στο Mortville
Manor. Το 1988, στα opening credits
του παιχνιδιού
της Lankhor, τη μουσική συνόδευε μία
αντρική φωνή που απλώς επαναλάμβανε
μελωδικά τις δύο λέξεις του τίτλου. Δεν
αποκλείεται αυτή να ήταν η παρθενική φο-
ρά που τραγούδησε ανθρώπινη φωνή σε
adventure game. Το 1992, και πάλι η Sierra
κυκλοφορούσε το Laura Bow 2: The Dagger
of Amon Ra με το χαριτωμένο –και αντιπρο-
σωπευτικό της εποχής στην οποία διαδρα-
ματιζόταν η ιστορία– The Archaeologist
Song (http://tinyurl.com/kp85pg5).
Με τα οπτικά μέσα να γίνονται πλέον το
στάνταρ από τα μισά της δεκαετίας του ’90
κι έπειτα, μερικά από τα κομμάτια ήταν
πολύ αξιόλογα. Το 9: The Last Resort ήταν
μία πολύ ακριβή παραγωγή, ίσως όχι όμως
τόσο καλό παιχνίδι, το οποίο περισσότερο
μνημονεύεται για τα Ending Credits του
(
Κυκλοφό-
ρησε το 1996, όπως και το Discworld II:
Missing Presumed, που ολοκληρωνόταν
με το αλησμόνητο Death Song
(
Επειδή
όμως τα τραγούδια δεν έχουν θέση μόνο
στην εισαγωγή και στο φινάλε ενός παιχνι-
διού, η LucasArts πρώτα με το ξεκαρδιστι-
κό A Pirate I was Meant to Be (http://
tinyurl.com/k83633t) και στη συνέχεια με
αρκετά κομμάτια στο Grim Fandango, εκ
των οποίων αγαπημένο μου ήταν το Rusty
Anchor (http://tinyurl.com/l7hw7jy), προ-
σέφερε ολοκληρωμένες multimedia
εμπειρίες.
Το 2001, η ισπανική Péndulo Studios μάς
έδωσε το Runaway: A Road Adventure,
χρειάστηκε όμως να περιμένουμε τρία χρό-
νια μέχρι να δούμε την αγγλική έκδοση και
να ακούσουμε το ομώνυμο τραγούδι των
τίτλων (http://tinyurl.com/map5r78) από
τη Vera Dominguez. Ένα adventure game
του οποίου το soundtrack άξιζε να αποκτή-
σει κανείς ήταν σίγουρα το Dreamfall, με το
Nothing Hurts Now (http://tinyurl.com/
yyk567n) του Even «Magnet» Johansen να
κλέβει την παράσταση. Πέρυσι, ζήσαμε μία
εξαιρετική χρονιά όσον αφορά στα
adventure game songs, κυρίως χάρη στην
Daedalic Entertainment. Σε πείσμα όσων
επιμένουν ότι οι προγραμματιστές στερού-
νται καλλιτεχνικής φλέβας, ο Jan Muller-
Michaelis ερμήνευσε πρώτα το σπονδυλω-
τό folk song Huzzah που ακούγεται ανάμε-
σα στα κεφάλαια του Deponia
και μάλιστα
συνεχίζεται στο sequel, κι έπειτα το τρα-
γούδι των τίτλων στο Harvey’s New Eyes με
τίτλο Needle & Stitch
Μιλώντας
για πολυτάλαντους συντελεστές, θυμόμα-
στε και τη Raleigh Holmes, την ηθοποιό
που ενσαρκώνει το χαρακτήρα της Erica
Reed στο Cognition της Phoenix Online
Studios, η οποία τραγούδησε το The Taking
του πατέρα
της Robert Holmes, στο πρώτο επεισόδιο. O
Holmes είναι σύζυγος της Jane Jensen και
συνθέτει μουσική για τα παιχνίδια της εδώ
και 20 χρόνια.
PLAY IT AGAIN, SAM AND MAX
Του Άλκη Πολυράκη
To Huzzah των Deponia είναι μελωδία που δύσκολα σου φεύγει από το μυαλό.
Η έκδοση για CD-ROM του Freddy Pharkas ξε-
κινούσε με μπαλάντα.